וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנגד המשטר צ'ן עוזב את סין: "אני בשדה התעופה"

19.5.2012 / 12:30

צ'ן גואנצ'נג, עורך הדין העיוור שנמלט ממעצר בית אל שגרירות ארה"ב בבייג'ינג, סיפר כי עזב את בית החולים והוא ממתין עם בני משפחתו לטיסה לארה"ב, לאחר שקיבלו דרכוניהם

סין התירה למתנגד המשטר הסיני העיוור, צ'ן גואנצ'נג, לעזוב את בית החולים בבייג'ינג ולצאת לארצות הברית, כך מסר צ'ן עצמו בשיחה עם סוכנות רויטרס הבוקר (שבת). צ'ן, עורך דין ופעיל חברתי, נמלט בחודש שעבר ממעצר הבית המאובטח בו היה שרוי אל שגרירות ארצות הברית, דבר שהוביל למתיחות רבה בין שתי המעצמות. סיפורו של צ'ן עורר תהודה רבה ברחבי העולם, ולחץ רב הופעל על השלטונות בבייג'ינג לאפשר לו לעזוב את המדינה. כעת, נראה כי צ'ן יעזוב את סין בטווח הזמן הקרוב.

לפני זמן קצר נודע כי צ'ן ומשפחתו קיבלו את דרכוניהם והם ממתינים לקראת המראה לטיסה לארצות הברית. חברו של צ'ן, ג'יאנג טיאניונג סיפר ששוחח עמו בטלפון: "דיברתי איתו כעת והוא אמר שהוא עומד להמריא בקרוב מאד", והוסיף כי צ'ן אמור לנחות בניו יורק, שם יזכה למלגת לימודים באוניברסיטת ניו יורק. צ'ן,

בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס מוקדם יותר הבוקר אמר צ'ן כי "אני בשדה התעופה עכשיו אחרי שעזבתי את בית החולים. עם זאת, עדיין ישנם הרבה עניינים לא פתורים". הוא סיפר כי אשתו ושני ילדיו נמצאים עמו בשדה התעופה, וכי הם מלווים בצוות רפואי מבית החולים. "כן, ייתכן שנעלה על טיסה לארצות הברית, אבל לא אמרו לי שום דבר רשמי על כך, וגם לא קיבלתי את הדרכונים שלנו, כך שאני לא בטוח עדיין. אנחנו מחכים לראות מה יקרה", הוסיף.

לפני שבועיים הודיעו הרשויות בסין כי יותירו לפעיל זכויות האדם העיוור להירשם ללימודים מחוץ למדינה. "אם הוא מעוניין ללמוד בחו"ל, הוא יכול לפנות למחלקות הרלוונטיות דרך הערוצים המקובלים, בהתאם לחוק, בדיוק כמו כל אזרח סיני אחר", נמסר בהודעה מטעם משרד החוץ הסיני. "עורך הדין היחף", כפי שמכונה צ'ן בן ה-40, קיים מאבק ארוך לחשיפת פשעי הדיכוי של המשטר הסיני, ובין היתר האשים גורמי ממשל בעיקור או בכפיית הפלות על כ-7,000 נשים במחוז מגוריו. בנוסף, הוא פעל רבות עבור זכויות הנכים במדינה.

לקריאה נוספת על הפרשה
לפני שבועיים סין הודיעה: נאפשר לפעיל העיוור להירשם ללימודים בחו"ל
הפעיל הסיני העיוור: "עזבתי השגרירות בשל איומים"
הפעיל העיוור עזב השגרירות; סין: שארה"ב תתנצל
פרשת צ'ן: "המבחן הגדול ביותר ליחסי ארה"ב-סין זה 23 שנה"
סין: אקטיביסט עיוור נמלט ממעצר בית ותקף השלטון

(עדכון ראשון: 9:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully