וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צדי צרפתי: "אני אתפגר ואף אחד לא ידע? לא נורא"

עינב שיף

20.5.2012 / 0:42

לא מרחם על יובל דיין, מתגעגע למרגול ולא מצטער שלא הביא ילדים: צדי צרפתי פותח עונה ב"כוכב נולד", ומוכן לרגע שגם הוא יצטרך לעזוב. ראיון בלעדי

צדי צרפתי, מאנשי הבמה הוותיקים בישראל וכיום השופט בעל הוותק המרשים ביותר ב"כוכב נולד", עבר מאות אודישנים משני צידי המתרס, אבל רק אחד מהם הוא לא ישכח עד סוף ימיו: "זה היה כשהייתי שחקן", הוא משחזר. "זה היה מול אנשים שאני מכיר ונמצא איתם בקשר עד היום, אבל אני בחיים לא אספר את שמותיהם. באתי, התכוננתי ובאודישן הם אכלו לי סנדביץ' מול הפרצוף ובקושי התעניינו בי. התמונה הזו רדפה אותי שנים. כל במאי שהסתכל עליי ודיבר באמצע האודישן שלי הפך אצלי לטראומה שלא עוזבת".

אם אתם מחפשים את הסיבה בגללה בגיל 70 צרפתי עדיין מסתכל על זבי חוטם ורודפי 15 דקות באודישנים של "כוכב נולד" כאילו כל אחד מהם הוא נינט הבאה, תמצאו אותה שם; באותה תחושה איומה של חוסר רצינות בה צרפתי נתפס לעתים על ידי האליטה של אמנויות הבמה דאז. צרפתי התקדם מאז, וביום שלישי (22 במאי, שעה 21:00, קשת) הוא פותח את העונה התשיעית שלו על כס השופט ב"כוכב נולד". "הכי קל זה לנפנף אנשים, אבל אני באמת מנסה להיות כמה שיותר רציני, למרות שזה נשמע מגוחך", הוא מסביר. "אבל זה באמת עסק רציני – אנשים מצפים שנפתח להם דלת".

מדברים על שחיקה של המותג. שזה לא מה שהיה פעם.

"אני לא מרגיש את זה כל כך, אני דווקא מרגיש ציפייה לעונה החדשה. אני אוהב את הדור החדש הזה שראיתי באודישנים, ילדים מעורבים מעדות שונות, דור חדש שנראה ושר אחרת זה מרגש".

הדור הזה בכלל מזהה אותך מחוץ ל"כוכב נולד"?

"לא נראה לי, אבל אתה יודע מה? אין לי ציפיות. אני על תקן של שופט ואיש מקצוע, אחד שישב בתוכנית הזו. אני לא על תקן של כוכב".

היו לא מעט דיבורים על כך שלא תמשיך לעונה הזו. חששת?

"אני כל עונה לוקח בחשבון שזו יכולה להיות האחרונה, אבל לא חששתי מזה, כי אם זה יקרה – זה בסדר. אני האיש שמאחורי הקלעים ואני מבין שבכל פעם ההפקה עושה את החישוב שלה: הבמאי יואב (צפיר: ע.ש) המפיקה טמירה ירדני וצביקה הדר – כשהם מחליטים הם עושים מה שטוב להם ואם אני טוב להם, אז אני שמח ואם לא – זה גם בסדר. בוא נשים את הדברים על השולחן: אני לא כוכב, אני לא אהיה כוכב, אני לא זקוק לפרנסה וזה לא מקדם את העבודה שלי. זה לא שאם יראו אותי על המסך זה יעשה אותי יותר מבוקש. נראה לך שלתיאטרון כמו הקאמרי או הבימה זה מעניין אם היית ב'כוכב נולד'? מה פתאום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפעם משהו בפאנל הוא הרבה יותר ישראלי". צוות השופטים החדש של "כוכב נולד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז לפחות לעונה הזו, הטריו בחר בצרפתי, והוא ישוב לאגרף את ידיו, לכווץ את מצחו ולחרוץ דין. לצדו ישבו הפנים המוכרות יחסית של מירי מסיקה ואלו החדשות של משה פרץ וגידי גוב. טוב, הן לא באמת חדשות עבור צרפתי: את פרץ הוא מכיר מהתקופה שביים לו מופע וכמובן את גוב, משנים ארוכות של עבודה בפסטיבלי הילדים, הצגות ומופעים שונים. עם זאת, נטען לא אחת כי בין השניים היו גם יחסים מתוחים, אך צרפתי מכחיש: "ביני ובינו? זה קשקוש. כמה שאני ותיק, גידי ותיק ממני. הראיון הראשון שלי בטלוויזיה היה אצל גידי, כשגידי הגיע אליי לפסטיבל הילדים הוא היה כוכב ענק, אז מי אני ומי הוא. כשהוא יושב בפאנל, הניסיון הטלוויזיוני שלו גדול בהרבה משלי. לבקש ממני עצות? זה בדיחה".

איך איתם לעומת עם צוותים קודמים?

"זה קצת שונה, אבל אני לא יודע להסביר את זה. תראה, מרגול, גל אוחובסקי וצביקה פיק – זה סוג של געגוע, ישבתי איתם חמש שנים וגם מרגול היא חלק מהחיים שלי כבר 40 שנה. ההרגשה היא שונה, אבל הפעם משהו בפאנל הוא הרבה יותר ישראלי".

מתגעגע למרגול?

"אין ספק. שמע, ישבנו בתוכנית המון שנים ביחד. אין לה תחליף".

איך הרגשת כששמעת מה קרה?

"כאב. כאב עליה. כאבתי אותה ועד היום אני כואב אותה קצת. אני מקווה שהיא תעמוד על הרגליים ונשמע אותה. 'כוכב נולד' זה לא הדבר החשוב בעניין הזה. אנחנו מדברים על החיים שלה".

מצד שני, היה ניסיון לערב את "כוכב נולד", לפי האישום. היה ניסיון להכניס את השם של התוכנית לתוך עניין פלילי.

"אני לא אכנס לזה כי לא נכנסתי לזה. ביקרתי אותה, דיברנו ולא תחקרתי אותה. הבנתי שהיתה איזושהי הסתבכות, נקודה. זה עבר וגמרנו".

כעסת עליה?

"לא. זה לא ענייני. ביקרתי אותה ודיברנו בטלפון, לא כעסתי. תראה, כששאלת אותי אם אני כל שנה חושש, אמרתי שאני חושש כל עונה וכך גם בעניין מרגול: יש שלושה אנשים שמחליטים, וזהו. הפעם זו לא היתה הפתעה".

הצורך של ראשי "כוכב נולד" לרענן את התוכנית, כמו למשל צמצום כוח המסמסים בשלבים הראשונים של העונה והשינויים בפאנל השופטים, נובע מהתחרות הגדולה שצמחה ל"כוכב נולד" עם השנים. צרפתי, בתור אדם שמאוד אוהב פשוט לשבת בבית ולראות טלוויזיה, מבין בתחרות הזאת היטב. את "The Voice", למשל, הוא ראה קבוע. "אוי זו הפקה נהדרת", הוא אומר מבלי להתנצל. "אני הרי אוהב זמרים, אוהב שואו, אוהב טלוויזיה – ברור שמתתי על זה. הכיסאות המסתובבים? זה היה מרתק ומסקרן".

זו המתחרה הגדולה ביותר כרגע של "כוכב נולד". מפחיד אותך שהיא תיקח את ההגמוניה?

"תראה, בסוף מבינים שאלו שתי תוכניות שונות לחלוטין. 'The Voice' אכזרית בהרבה מ'כוכב נולד'. אני לא הייתי מסוגל לשפוט אדם רק לפי הקול שלו, אני צריך גם לראות אותו כי הקול לא מספיק כדי להצליח היום".

מה חשבת על מקרה יובל דיין?

"היא מהממת, אבל היא הלכה לתחרות. היא קיבלה רגליים קרות? בעיה שלה. אני לא יכול לשפוט ולא יכול להעריץ את זה ולומר 'וואו, היא גיבורה'. אף אחד לא הכריח אותה ללכת לזה".

ב"כוכב נולד" זה לא יכול לקרות.

"זה בני אדם, הכל יכול לקרות ואם זה קורה – לא אסון. מה, קרה אסון שם?"

גם לזכות ב"כוכב נולד" זה לא מספיק. לא יצאו הרבה יותר מדי זמרים מצליחים מהתוכנית. אתה לא רואה אותם מחזיקים מעמד.

"תראה, קריירה זה קשה. לאנשים שיוצאים מ'כוכב נולד' קשה? אני אומר בשקט – גם לי קשה, ואני 200 שנה במקצוע".

לישראל בר און היו טענות על אופן הטיפול של "טדי הפקות" בו.

"אני מכיר את טמירה המון שנים, אבל אני מכיר אותה היום הרבה יותר טוב וכל שנה אני מכיר אותה יותר. היא נשמה ענקית, באמת באמת. אני יודע ואני אומר את זה בביטחון – היא עזרה ותמכה בו, וזה לא יצא החוצה מה שהיא עשתה למענו. הדלת שלה פתוחה בפני כל אחד. אתה לא יכול לעזור לבן אדם עד הסוף".

ועכשיו יש גם ריאליטי ילדים עם "בית ספר למוסיקה". אתה בעד?

"אני מגיל 12 על במה. עבדתי לילה לילה בקאמרי, אתה שומע? מגיל 12 עד גיל 18 לא היה לי לילה אחד חופשי! הייתי שחקן מקצועי, לא ילד בהצגות ילדים".

ונו, זה בריא?

"אני רציתי בזה! לא שאלתי את ההורים שלי ואם היו מתנגדים לי הייתי בורח – וברחתי. זה לא מזיק ואם אתה נכשל במשהו? מה האסון? מנפחים את זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היא קיבלה רגליים קרות? בעיה שלה". יובל דיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרופורציות, צדי צרפתי הוא איש של פרופורציות: "שום אסון לא קרה", "לא נורא", "עובר", "הכל בסדר" – הם מונחים בהם הוא משתמש כדי להסביר אירועים שהיו יכולים להשפיע על אחרים באופן עמוק ואצלו מסתכמים בחיוך דק ואמירה "גם לי קשה". גם במה שנוגע לחייו האישיים הוא לא מתרגש: האיש שאוהב להיות לבד ומסרב להשלים עם גילו, העניק לפני שנה ראיון למוסף "7 לילות" שהתפרש כיציאה מהארון, על אף שהוא לא אמר את הדברים במפורש. "שום אסון לא קרה", הוא אומר על הראיון המדובר ההוא. "כל מה שדיברתי על עצמי, זה בסדר. האם זה שחרר אותי? תמיד הייתי משוחרר. לא באתי לכתבה הזו בהחלטה שאני נחשף – לא. מילה פה ומילה שם ויצא שנחשפתי – ולא נורא".

בגיל 70, צרפתי עסוק כרגיל והפעם, לצד "כוכב נולד", ישנו המחזמר "קזבלן" שיביים עבור הקאמרי ובו ייכנס עמוס תמם לנעליו של יהורם גאון ("אני אמות מהתגובה שלו למחזמר", אומר צרפתי).

קשה לך עם הגיל?

"כן. יש לי מזל שאני קצת אסטרונאוט, אני לא כל כך מזהה את עצמי בגיל הזה, אני לא כל כך מאמין ואני לא מרגיש את זה פיזית. צביקה הדר צוחק עליי בגלל זה, שאני מחזיק 15 שעות באודישנים ואני לא מרגיש שאני מתמוטט אחרי זה. אני עדיין מסוגל לעשות כמה דברים ביחד, אבל כנראה שאני בגיל הזה – ואני לא משלים".

זה אומר שאתה לא פוחד מהסוף?

"אני לא פוחד מהסוף. אין כלום אחרי? לא יודע, אבל גם לא כל כך חשוב לי. אין לי ילדים, אז מה זה משנה".

אתה לפעמים מתחרט שאין לך ילדים? קצת?

"לא. אני מאושר מזה. שמע, אני רואה הורים שכל כך סובלים מהילדים שלהם, זה מכה לכל החיים. אני משוחרר מזה".

אתה אוהב את הלבד, הא? ממש אוהב. לא מתבודד, לבד.

"בטח. החינוך המערבי מלמד אותך שעם הזמן אתה צריך יותר אנשים סביבך ואני אגלה לך סוד, ואני לא מדבר בשם עצמי: עם השנים אתה נהנה יותר מהלבד. אני מסוגל להיות שלושה ימים לבד בדירה ולא לראות אף אחד. אני אתפגר ואף אחד לא ידע? ביג דיל, מה האסון? העיקר זה לא לסבול בדרך. אבל למות? לא נורא".

צביקה הדר: ”כוכב נולד עדיין שונאת כשמגנים אותה”
מירי מסיקה: ”לכוכב נולד יש יותר נשמה מ-The Voice”
"כוכב נולד": מחכים לעונה החדשה? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully