וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית ברציפות: הפועל תל אביב מחזיקת גביע המדינה

מערכת וואלה! ספורט

15.5.2012 / 22:10

שער ניצחון אדיר של נוסא איגייבור סידר לאדומים 1:2 על מכבי חיפה, שלא תשחק באירופה בעונה הבאה. עוד לפני כן: אורמוש כבש (58) וימפולסקי איזן (62)

ידענו שזה הולך להיות קרב איתנים, אבל לא האמנו עד כמה זה הולך להיות דרמטי. כשכולם חשבו שהפועל תל אביב ומכבי חיפה יגיעו להארכה, נוסא איגייבור הפציע וכבש בדקה ה-92 את השער שסידר לאדומים גביע מדינה שלישי ברציפות וניצחון 1:2. לא ייאמן, אבל מכבי חיפה לא תשחק בעונה הבאה באירופה, וראובן עטר יוכל להתרכז בליגה בלבד. אלישע לוי נפרד באווירה עכורה מהקבוצה שבה הדריך בארבע השנים האחרונות, ולצערו הרב הוא מסיים ללא שום תואר העונה. והאדומים? הם ממשיכים להוכיח שהם הלהיט הגדול של המפעל השני בחשיבותו עם זכייה מספר 17 וחמישית מאז עונת 2005/6. העונה שהסתיימה עם המקום השני של האדומים מקבלת כעת תפנית משמעותית, גם אם עתידה של הקבוצה רחוק מלהיות ברור.

וואליד באדיר קפטן הפועל תל אביב מניף את הגביע (אמצע). קובי אליהו
הגביע נשאר אדום/קובי אליהו

אחרי שהאדומים והירוקים עברו עונה מסויטת ולא הצליחו לאיים על עירוני קרית שמונה בליגה, הן התייצבו לאחד מרגעי השיא של הכדורגל הישראלי בגמר גביע המדינה. איצטדיון רמת גן נצבע בשני הצבעים הבולטים וכ-34 אלף צופים התייצבו כדי לראות את קבוצותיהם מנסות להציל את העונה. אלא שלפחות על פי המחצית הראשונה נראה שהקבוצות עוד נותרו בחדרי ההלבשה, וסיפקו מעט מאוד כדורגל.

משהו בכל זאת התעורר בפתיחת המחצית השנייה, כשמירקו אורמוש ניצל מסירה חכמה של רועי גורדנה ומצא את הרשת בדקה ה-58. אלישע לוי נראה מתוסכל, בעיקר מהעובדה כי לא הספיק להכניס לדשא את דלה ימפולסקי, אבל ארבע דקות לאחר מכן החילוף שלו הניב את השוויון הגדול בעקבות מסירה של טאלב טואטחה שהסתיימה עם נגיחה אדירה של הקשר.

בדקות הבאות הפועל תל אביב ניסתה ליזום יותר. יניב קטן, שלגביו היה ספק גדול לגבי שילובו והוא בכל זאת פתח, לא הצליח לעזור ולסייע לקבוצה שלו לזכות בגביע אישי ראשון. אחרי כמה הזדמנויות, הגיע שער הניצחון הגדול של איגייבור, שהצטרף בקיץ לקבוצה ולא היה מהבולטים בשורותיה. השער הזה הצית מחדש את ההתלהבות של האדומים, ששכחו לרגע את הסכסוך הכבד בין הקהל לאלי טביב. חיפה קיוותה לזכות בגביע ראשון מאז 1998, אבל כנראה שהמפעל הזה לא ממש מאיר לה פנים עם עוד אכזבה מעצבנת מבחינתה, גמר שלישי בארבע השנים האחרונות שמסתיים עם אותה תוצאה.

נוסא איגייבור שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
שער של ווינר גדול. איגייבור/קובי אליהו

מהלך המשחק

דקה 1 - האדומים פתחו בלחץ, והשיגו כדור קרן ראשון אחרי שרועי גורדנה הגביה, אבל מרקו שולר שהתמקם היטב המשיך עם נגיחה לא טובה החוצה.

דקה 17 - חילופי מסירות בין יניב קטן למוחמד גדיר הסתיימו בבעיטה של הקפטן, אבל אפולה אדל עמד איתן מול הבעיטה הראשונה של הירוקים לשער.

דקה 23 - נוסא איגייבור יצא קדימה אחרי איבוד כדור של אייל משומר, אבל המגן עצר את הקשר בעבירה וראה את הכרטיס הצהוב הראשון במשחק.

דקה 43 - איזה ניסיון אדיר של טאלב טואטחה: ההגנה האדומה הרחיקה כדור קרן, אבל הכדור הגיע לטאלב טואטחה ששיגר פצצה אדירה. למזלו של אדל, הכדור פספס בסנטימטרים בודדים את המסגרת.

דקה 46 - בוקולי קיבל את הכדור מידין, ומ-25 מטרים ירה כדור טוב שחלף סנטימטרים ליד הקורה.

דקה 48 - חילופי מסירות מצוינים בין קטן לורד הסתיימו עם מסירת רוחב של ורד, אבל אף שחקן ירוק לא הגיע כדי להמשיך.

דקה 54 - טעות קשה של סיידו יאיא שהתקשה בהרחקה הובילה למספרת ברחבה של וואליד באדיר. אלא שהבלם החטיא את המסגרת, והירוקים ניצלו.

דקה 58 - גול! אחרי דקות חלשות של ההגנה של חיפה, יניב קטן איבד כדור, רועי גורדנה יצא קדימה והעביר כדור טוב למירקו אורמוש, והקשר של הפועל תל אביב לא התבלבל מול ניר דוידוביץ', ושלח את הכדור פנימה. 0:1 להפועל תל אביב.

דקה 62 - גול! איזה חילוף גדול עם הכנסתו של דלה ימפולסקי - טאלב טואטחה הגביה כדור נהדר מצד שמאל לצד השני של המגרש ומצא את הראש של ימפולסקי, שסיים עם נגיחה מעל יגאל אנטבי. 1:1, איזו דרמה באיצטדיון רמת גן.

דקה 75 - טואטחה פרץ בצד שמאל וסיים עם בעיטה שנהדפה היטב על ידי אדל.

דקה 79 - יניב קטן שלא היה טוב היום פינה את מקומו לטובתו של אלון תורג'מן בחילוף השני של אלישע לוי.

דקה 84 - טוטו תמוז קיבל כדור ועשה את הסיבוב על צוצאליץ' בדרך לשגר בעיטה מהמקום, אבל דוידוביץ' עצר היטב.

דקה 89 - צוצאליץ' ירד לגליץ' ונפגע. הוא טופל על הדשא, סימן שהוא לא יכול להמשיך, וסארי פלאח הוקפץ מהספסל להחליפו.

דקה 92 - גול! איזו סיומת אדירה של גביע המדינה - תרדמת כללית בהגנת הירוקים הובילה למסירת אומן של סלים טועמה לנוסא איגייבור, שהמשיך בנגיעה מול דוידוביץ'. 1:2 להפועל תל אביב.

הרכבים

הרכב הפועל תל אביב: אפולה אדל, נאעל חוטבא, וואליד באדיר, מרקו שולר, יגאל אנטבי, אביחי ידין, רועי גורדנה (ביוואן פרנסמן 91), מירקו אורמוש (סלים טועמה 85), אלרואי כהן (טוטו תמוז 70), נוסא איגייבור, עומר דמארי.

הרכב מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, יוריצה בוליאט, אדין צוצאליץ' (סארי פלאח 89), טאלב טוואטחה, סיידו יאיא, גוסטבו בוקולי, עידן ורד, יניב קטן (אלון תורג'מן 79), ויאם עמאשה, מוחמד גדיר (דלה ימפולסקי 60).

הפועל תל אביב בוואלה! ספורט

מכבי חיפה בוואלה! ספורט

גביע המדינה בוואלה! ספורט

ניצן שירזי מאמן הפועל תל אביב מונף על ידי שחקני הקבוצה. ברני ארדוב
נאחז באוויר. שחקני הפועל מניפים את מאמנם, ניצן שירזי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully