וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אריאל יעמוד בראש ועדה, באופוזיציה זועמים

פנחס וולף

15.5.2012 / 17:11

על אף התנגדות רוב חברי האופוזיציה, אריאל יכהן כיו"ר הוועדה לביקורת המדינה, שראשה חייב להיות חבר אופוזיציה. הקואליציה מנעה מינוי ח"כ פרץ לתפקיד, שזעם: "סוס טרויאני"

רוב האופוזיציה התנגדה, אך למרות זאת, אישרה ועדת הכנסת את מינוי ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) לתפקיד יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, במקומו של יו"ר הוועדה היוצא, ח"כ רוני בר-און (קדימה), שמונה לעמוד בראש ועדת החוץ והביטחון. לאחר הצטרפות קדימה לממשלה, ח"כ אריאל נותר נציג האופוזיציה היחיד בוועדה לביקורת המדינה, שהעומד בראשה מוכרח על פי הנהלים להיות חבר אופוזיציה. הקואליציה לא נענתה לדרישת סיעת העבודה וסיעות האופוזיציה האחרות לאפשר את מינויו של ח"כ עמיר פרץ (עבודה) לתפקיד, על אף שלא היה חבר בוועדה קודם לכן. גם בתחילת הקדנציה של הכנסת הנוכחית, סייעה הקואליציה לאריאל, כשהצליחה לגרום למינויו כנציג האופוזיציה בוועדה למינוי שופטים, למרות העובדה שהמועמד של קדימה היה אז ח"כ רוני בר-און.

הוועדה למינוי שופטים, נובמבר 2011. עומר מירון, עומר מירון
גם בתחילת הקדנציה של הכנסת הנוכחית סייעה הקואליציה לאריאל, כשהצליחה לגרום למינויו כנציג האופוזיציה בוועדה למינוי שופטים". ח"כ אורי אריאל/עומר מירון, עומר מירון

"אורי אריאל הוא גורם לעומתי באופוזיציה, סוס טרויאני", אמר ח"כ פרץ. "לא ייתכן שמישהו יכפה החלטה כזאת. האופוזיציה צריכה להחליט בעצמה מי יהיה נציגה בוועדה". גם ח"כ דב חנין (חד"ש) הצטרף לביקורת, ואמר כי "הקואליציה החליטה להפוך לשיטה את קביעת נציגי האופוזיציה, במקום האופוזיציה עצמה. כמו שלוועדה לבחירת שופטים היא בחרה את אורי אריאל כנציג האופוזיציה, כך היא עושה כעת גם בוועדה לביקורת המדינה". לדברי ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג (עבודה), "לא ייתכן שנציג מפלגת ימין, המזוהה לא אחת עם הקואליציה, יוביל את הוועדה לביקורת המדינה".

גם מפלגת מרצ מתחה ביקורת על המינוי: "זו חזרה עגומה על התרגיל שבגללו האופוזיציה לא מיוצגת בוועדה לבחירת שופטים. הימין לא יתאמץ לבקר את ממשלת הימין והוועדה לביקורת המדינה תהיה רופסת ומתרפסת".

"ניסיון עלוב ומעורר רחמים"

בתגובה לביקורת מצד העבודה, אמר יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין (ליכוד), כי "הניסיון העלוב של סיעת העבודה מעורר רחמים. הסיעה ויתרה מרצונה החופשי על חברות בוועדה לביקורת המדינה, ולפיכך אין ביכולתה לדרוש כעת שחבר מטעמה יכהן כיו"ר הוועדה. אני ממליץ לחברי סיעת העבודה להכיר את תקנון הכנסת לפני שהם באים בדרישות מגוחכות". ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) חיזק את דברי אלקין, ושאל: "האם בגלל שהוא מצד ימין הוא פחות אופוזיציה מאשר מי שהוא מצד שמאל? אני לא מוכן להסכים עם זה".

ח"כ אורי אורבך (הבית היהודי) טען דווקא כי יש הגיון וצדק מסוים בדברי פרץ. "יש תת-ייצוג חמור לאופוזיציה בוועדה הזאת", אמר, "בואו נשלים את המהלך לבחירת אריאל לוועדה ואז נגיע להסכמות לשינוי מסוים בהרכבה?, כדי שיהיה לאופוזיציה ייצוג ראוי".

אתמול: ח"כ בר-און מונה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון

לפנייה לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully