וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במאי "עבודה ערבית": "בקשת פחדו ממינון השפה הערבית בסדרה"

רוני אפרת

15.5.2012 / 10:10

שי קפון, במאי הסדרה המצוינת של קשת, הודה כי בתחילת הסדרה מערכת היחסים עם הזכיינית היתה לא קלה. כוכב הסדרה, נורמן עיסא: "רוצה להיות הטאלנט הערבי הראשון"

לא מעט אמוציות ושאלות קשות עלו בפאנל "עבודה ערבית", שהתקיים היום (ראשון) במסגרת פסטיבל "שובר מסך" של מכללת עמק יזרעאל, העוסק בטלוויזיה ותקשורת בנושאים שונים. במאי הסדרה, שי קפון, השתתף בפאנל לצד כוכביה, נורמן עיסא וסלים דאו, שעסקו בשאלות הרבות שהסדרה מעלה ביחס בין ערבים ויהודים.

"יש שנאת ערבים יותר ממה שחשבתי", סיפר הבמאי שי קפון. "גיליתי את זה על בשרי. במהלך הסדרה אנחנו יוצאים הרבה ואנשים אומרים 'צריך להעיף אתכם' וכשמישהו אומר את זה לחבר שלך, יש בזה משהו מצמרר. תחשבי שמישהו היה בא אלייך הביתה ואומר 'אני שונא יהודים'. אני חטפתי אגרוף בבטן. החופש שבו אנחנו יכולים להגיד דברים מזעזעים, אותי זה הימם. זה נמצא בשיח היומיומי, הפשוט והרגיל ברחוב. הגזע האנושי לא גזע כזה מפואר. רובנו גזענים ונגועים בדעות קדומות, אבל אני חושב שאם אנחנו מדברים בנקודה הזו - חונכנו באג'נדה מסוימת והחופש שבה אנחנו יכולים להסתכל ולהגיד את זה - יש בזה משהו איום".

שי קפון. נמרוד סונדרס
עדיין בהלם מהשנאה. שי קפון/נמרוד סונדרס

קפון סיפר גם כי בתחילה, היחסים עם הזכיינית קשת היו מורכבים: "בעונה הראשונה קשת מאוד פחדו מאחוז הערבית בסדרה", אמר קפון, המקורב מאוד ליוצר הסדרה, הסופר סייד קשוע שקבע את מינון השפה בסדרה. "הם דרשו למנן ולהוריד. היום המעבר בין השפות יותר הרמוני וזורם".

נורמן עיסא, המגלם את אמג'ד בסדרה, סיפר כי הוא מקווה שיעשו יום אחד "עבודה ערבית" לילדים. "צריך לעשות דבר כזה", אמר עיסא. "הייתי רוצה להיות הערבי הראשון עם חוזה טאלנט בקשת ומשכורת מטורפת".

עיסא סיפר גם על היחס השונה שהוא מקבל בזכות הסדרה: "נסעתי למחסום קלנדיה וכשאתה יוצא, עוצרים אותך", הוא אומר. "מלא אנשים רוצים להיכנס - אני פותח את הדלת ובא לפתוח את הבגאז', ואז שני חיילים רצים אליי ומחבקים אותי. כולם שם חושבים שאני משת"פ. החיילים צועקים לי 'אמג'ד, מתי שאתה רוצה בוא - תעבור".

נורמן עיסא. נמרוד סונדרס
המקובל. נורמן עיסא/נמרוד סונדרס

עיסא התוודה גם על הפרק המרגש ביותר בסדרה מבחינתו, בו בתו בסדרה שרה בטקס יום הזיכרון של בית הספר: "אני מרגיש בו את אבא שלי, שלא דיבר שנים על זה שגורש מהכפר שלו", אמר עיסא. "הוא היה נגד פוליטיקה וכשציירתי דגל פלסטין על המרפסת, הוא צעק עליי והרביץ לי. עד שיום אחד גדלנו ונסענו לכפר ברעם. איך שהוא הגיע לבית שלו, הוא נגע בפתח האבן ובפעם הראשונה אני רואה את אבא שלי בוכה".

עוד ב"שובר מסך":
כוכב "חטופים": "לא נכון להשליך את הסדרה על גלעד שליט"
פרס "כד החלב" הוענק לאורלי וילנאי וגיא מרוז: "להיות עיתונאי חברתי זה לא נוצץ"
סער סקלי: "פסיכיאטר באח הגדול - טעות בשיקול הדעת"
עורכי "המירוץ למיליון": "האמריקאים רוצים לאמץ אלמנטים שלנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully