וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר ו-4 בני משפחתו זכו במכרז דיור בבית שאן

קובי דוד

14.5.2012 / 19:35

ראש עיריית בית שאן, ז'קי לוי, היה בין הזוכים במכרז דיור של מנהל מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון שהיה מיועד בראש ובראשונה למחוסרי דיור. "המכרז מדיף ריח רע מאוד"

בית שאן סוערת: ראש העירייה, ז'קי לוי, עודד את התושבים להירשם למכרז של מנהל מקרקעי ישראל שיועד בעיקר למחוסרי דיור, אך שכח לציין שגם הוא ושלושת אחיו ואחייניתו השתתפו - וזכו - במכרז. מהרגע שבו פורסמו תוצאות המכרז, החלה סערה גדולה בקרב התושבים, שמותחים ביקורת נוקבת על התנהלות ראש העירייה. המכרז, שפרסם בתחילת השבוע מנהל מקרקעי ישראל, בשיתוף עם משרד הבינוי והשיכון, נועד בראש ובראשונה לחזק את תושבי המקום, מחוסרי הדיור, המתקשים לרכוש שטח עליו ייבנו את ביתם. בין הזוכים המאושרים, הוגרלו לא אחר מאשר ראש העיר לוי, וארבעה מועמדים נוספים, שלושת אחיו, ביניהם גם ח"כ אורלי לוי אבקסיס, ואחיינית נוספת.

בתחילת חודש נובמבר, הכריז שר השיכון והבינוי, אריאל אטיאס, על תכנית מענקים ייחודית לתושבי הפריפריה, בדגש על העיר בית שאן. המשרד דאג לשווק, יחד עם מנהל מקרקעי ישראל, 148 מגרשים לבניית בתים צמודי קרקע בשכונת קריית רבין בעיר עבור משפחות הוא בודדים מחוסרי דיור או נכים, שהוצעו בשיטת הרשמה גדולה, והגרלה בין כל הזוכים שיגישו את מועמדותם. בעקבות כך, אצו תושבי העיר ומיהרו להירשם למכרז על פי התנאים שנקבעו, תוך הבטחה כי מחירי הקרקע יוזלו באופן משמעותי, לסכום של 150 אלף שקלים, סכום קטן ביחס לשאר המגרשים הקיימים בשוק הנדל"ן.

ראש העירייה, ז'קי לוי, בירך על היוזמה הייחודית, בה היה שותף לאורך כל הדרך, אלא שהפרט העיקרי שהחסיר לוי, הגשתו וזכייתו במכרז, הוא זה שגרם למבוכה גדולה, ולביקורת הנוקבת מצד התושבים. במכרז זכו על פי קטגוריית הזכאות לנכים גם אחותו הקטנה של לוי, ח"כ אורלי לוי אבקסיס, ובן זוגה ליאור, שנפצע במהלך פעילות מבצעית בלבנון. אחיו, שמעון לוי, שנפצע בפיגוע הטרור בסניף הליכוד בחודש נובמבר 2002. בקטגוריית בעלי הדיור, זכתה אחות נוספת, טלי אוחנה, וראש העירייה עצמו, ובקטגוריה למחסורי דיור, זכתה אחייניתו, הילה מאדי זאדה.

לוי: "זוהי רשעות שמקורה בקנאה"

"איפה נשמע דבר כזה, שבעיר מתוקנת ראש העירייה זוכה במכרז למחוסרי דיור". תקף בחריפות יו"ר האופוזיציה בעירייה, רפי בן שטרית. "בעיר עצמה חיות משפחות צעירות רבות תחת נטל תשלום השכירות, עד שמגיעה הזדמנות לציבור להגשים את חלומם ולבנות בית בעיר הולדתם, מגיע ראש העירייה ועושה את הבלתי ייאמן". תושב נוסף שחי בשכירות כבר שנים רבות הוסיף: "רוב האוכלוסייה כאן בעיר חלשה מאוד, אין פרנסה מגוונות. במקום שראש העירייה ישמש דוגמא אישית, הוא בוחר לגשת למכרז, למרות שהוא מחזיק כבר בנכס משלו. המכרז מדיף ריח רע מאוד, במקום ליצור שמחה בעיר, גרם לעצב גדול".

ראש העיר לוי הסביר את החלטתו לגשת למכרז. "במכרז האחרון, החלטתי להשתתף כאחרון התושבים בעיר. לשמחתי ולמזלי, זכיתי בהגרלה, אך מסתבר שקבוצה קטנה של עסקנים פוליטיים מנסה להפוך את זכותי ואת זכייתי לקומבינה. זוהי רשעות שמקורה בקנאה, בצרות עין ובניסיון לחבל בכל דבר טוב שקורה בעיר". לדבריו, הקריטריונים שמנהל מקרקעי ישראל קבע העניקו סיכויים טובים יותר לתושבי העיר, והם קבעו עדיפות ברורה לנכים ולמחוסרי דיור - משפחות ובודדים. "הייתה זו הגרלה שנוהלה בידי ועדה ציבורית, שבראשה עמד שופט והתנהלה כחוק, ללא רבב, ובשקיפות ציבורית מלאה", ציין ראש העיר.

בנוגע לזכיית משפחתו במגרשים, הוסיף לוי: "גם בני משפחתי האחרים, שזכו במכרז, עמדו בקריטריונים. אם זה אחי שמעון שמוכר כנכה משרד הביטחון על פציעתו הקשה בידי מחבלים, או אחיותיי שניגשו למכרז כתושבות חוץ וישובו להתגורר בעיר".

ממשרד השיכון והבינוי נמסר בתגובה כי הוועדה נוהלה על ידי שופט בדימוס שפעל על פי כל ההוראות בחוק. "למען הסר ספק, השר אינו מתערב בעבודה של הוועדה. כל מי שיש לו טענות כאלו ואחרות מוזמן לפנות דרך הצינורות המקובלים", נמסר.

ממנהל מקרקעי ישראל נמסר בתגובה: "לא ידוע למחוז כמה מבני משפחת לוי נרשמו. ככל הידוע והמוכר נרשמו וזכו שניים מבני המשפחה, אורלי לוי אבוקסיס, שקיבלה קדימות שתיים ברשימת הנכים בשל בעלה, וג'קי ורעייתו, אשר עלו ראשונים בהגרלה בקטגוריית משפחות תושבי מקום שאינם מחוסרי דיור. במכרז הנדון, בחרו והעדיפו רוב תושבי המקום מחוסרי הדיור להירשם למגרשים המיועדים לבניה חד-משפחתית. משלא נרשמו די משפחות מחוסרות דיור למגרשים המיועדים לבניה דו-משפחתית, הועברה יתרת המגרשים לנרשמים בקטגוריה משפחות תושבי מקום שאינם מחוסרי דיור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully