וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקהילה הגאה בעולם מברכת את אובמה: "תקדים מדהים"

בעקבות הצהרתו של נשיא ארצות הברית על תמיכתו בנישואין חד-מיניים, פעילים למען זכויות גאים מכל העולם שיבחו אותו. עם זאת, הם מדגישים כי הדרך לסיום המאבק עוד ארוכה

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הסעיר את העולם כשהביע היום (חמישי) תמיכה בנישואין חד מיניים בראיון טלוויזיוני. כעת, פעילים למען זכויות הומוסקסואלים ולסביות בכל העולם משבחים את הנשיא האמריקאי על הדברים, בטענה כי מדובר בדחיפה ענקית למטרתם. עם זאת, הם מזכירים, נשארה עדיין עבודה רבה עד לסיום מאבקם לשוויון - כך עולה מכתבת עיתון ה"גרדיאן" הבריטי, שליקט תגובות של פעילים רבים מכל העולם.

"תמיכתו של אובמה תעניק זריקת מרץ לקמפיין לשוויון בנישואין בכל העולם, ובאמצעות פרסום תמיכתו בתקשורת, היא תעלה את המודעות לנישואין חד-מיניים בקרב מיליארדי בני אדם בכל קצוות העולם", אמר פיטר טאטצ'ל, פעיל ותיק למען זכויות הומוסקסואלים בבריטניה, והמתאם הארצי של קמפיין "אהבה שווה" המקומי.

מעצר מפגינים במצעד הגאווה במוסקבה. Mikhail Metzel, AP
מעצרים בהפגנה למען זכויות הומוסקסואלים ולסביות במוסקבה בשנה שעברה/AP, Mikhail Metzel

למרות הבעות התמיכה הנלהבות בעקבות ההתבטאות, פעילים רבים מצביעים על השמרנות כלפי הנושא במדינות שלהם, בהן השיח בנוגע לנישואין חד מיניים טרם נפתח. ברוסיה, למשל, בירכו על ההצהרה, אך טענו כי ככל הנראה השפעתה על המאבק במדינתם תהיה קטנה. "אני מכבד אותו על האומץ שלו", ציין ניקולאי אלכסייב, פעיל בולט ברוסיה, "אולם איני מאמין שזה ישפיע על הפוליטיקה שלנו, שהיא מיושנת לחלוטין".

באפריקה חוששים מהשפעת ההתבטאות

על פי הפעילים בסין, המצב שם אפילו יותר גרוע. "הממשלה מתייחסת להומוסקסואליות כאילו שאינה קיימת", סיפרה שיונג ג'ינג, המתנדבת בארגונים למען זכויות הומוסקסואלים בבייג'ינג. לדבריה, לגליזציה של נישואין חד-מיניים הינה שאיפה לא מציאותית. בנוגע לדבריו של אובמה, הוסיפה: "אם הוא, כנשיא, היה מסוגל לא רק להביע את דעתו האישית אלא לתמוך במדיניות בנושא, זה היה אפילו טוב יותר".

כמעט בכל מדינות אפריקה, הומוסקסואליות נחשבת לפשע על פי החוק, ובמדינות רבות ביבשת אף שוקלים להרחיב את החקיקה בנושא. שם, הפעילים חוששים כי המסר של אובמה רק יחזק את נחישות ההנהגות המקומיות להעמיק עוד יותר את עמדתן נגד הומוסקסואליות. "התבטאויותיו של אובמה יספקו הזדמנות נוספת לדתיים הקיצוניים להגביר את הרטוריקה ההומופובית שלהם", אמר דמיאן אוגוו, בכיר בשלוחה האפריקאית של תנועה עולמית לזכויות הומוסקסואלים.

בהודו, שם ההומופוביה היא תופעה רווחת, הפעילים ציינו כי היו "נרגשים ומלאי השראה" מדבריו של אובמה. "מדובר בתקדים מדהים. זה בהחלט ישפיע על הודו. אמריקאים, אירופים וכולנו אותו הדבר. אנחנו מגוונים מבחינה תרבותית, אבל כולנו בני אדם", אשוק רואו קאבי, פעיל ותיק לזכויות הומוסקסואלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הרמת כוסית בסניף האגודה ההומו-לסבית בעיר סן פרנסיסקו, בעקבות התבטאות הנשיא אובמה כי הוא תומך בנישואים חד מיניים, 9 במאי 2012. רויטרס
זוג הומוסקסואלים בארצות הברית חוגג בעקבות הצהרת הנשיא/רויטרס

בארגנטינה, הידועה כמדינה הראשונה באמריקה הלטינית שהפכה את הנישואין החד-מיניים לחוקיים ב-2010, דווקא מקבלים את הדברים בצורה אחרת לגמרי. הפעיל סזאר קיגליוטי אמר כי אובמה מדביק את הפער. "נראה לי שבנקיטת העמדה הזו, אובמה מתיישר עם שאר העולם, בזמן שבו אנו חיים, עם ההישגים והזכויות במדינות אחרות", ציין קיגליוטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully