וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' נגד מופז: "יוביל את המחאה מהמשרד של נתניהו?"

במסיבת עיתונאים שכינסה תקפה יו"ר העבודה בחריפות את נתניהו ומופז בעקבות ממשלת האחדות. "את הקומבינה הזאת לא נשכח והיא תיפול על ראשם של מי שחוללו אותה", אמרה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: יאיר דניאל)

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', תקפה היום (שלישי) במסיבת עיתונאים שכינסה את המהלך שהובילו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר קדימה, שאול מופז להקמת ממשלת אחדות. יחימוביץ' אמרה כי כי היא צפתה במסיבת העיתונאים של השניים ואמרה: "העמידה הייתה בוטחת, האינטונציה הייתה גברית ובטוחה בעצמה, אבל האם האמנתם למילה אחת שיצאה מפיהם? האם מילים יכולות להיזרק סתם כך לאוויר בלי אחריות? האם הכל ריק מתוכן? אין משמעות לאמירה? מדובר בהונאה".

"היינו עדים לזיגזג המגוחך בפוליטיקה הישראלית. את הקומבינה הזאת לא נשכח והיא תיפול על ראשם של מי שחוללו אותה", הזהירה יו"ר העבודה. "האם מישהו מאמין למילה אחת שיצא המפיו של מופז במסיבת העיתונאים? ההקרנה הזאת של חוסר האמינות היא הרסנית ופוגעת בדמוקרטיה".

יחימוביץ' טענה כי קדימה הייתה "פארסה של דמוקרטיה" כל הקדנציה. "תקציב 2013 יהיה מר ונמהר, יגדיל את הפערים. מי עושה את זה? מי שהצהיר שיוביל את המחאה של הקיץ. מאיפה הוא יוביל? מהמשרד של נתניהו".

מסיבת עיתונאים שלי יחמוביץ. עומר מירון
"קדימה הייתה פארסה של דמוקרטיה כל הקדנציה". יחימוביץ'/עומר מירון

יחימוביץ' רמזה להסברים של ראש הממשלה ויו"ר קדימה ואמרה: "מנסים שוב ושוב למשוך אותו לאותו ויכוח מסורתי שהוא כל כך נוח לפוליטיקאים שאין להם אחריות. לפני שהולכים לעשות שלום, למען אזרחי המדינה, ולפני שיוצאים למחמה להגן על האזרחים, צריך קודם כל שתהיה מדינה. את הדבר הזה שכחנו. מדינה היא מקום של סולידריות, חלוקת משאבים הוגנת, חיים בכבוד, יכולת להתפרנס בכבוד, זה הקרב האמיתי של החברה, של המוסר שלה. של הסוציאל-דמוקרטיה שלה".

יו"ר העבודה הזכירה כי בניגוד למופז היא מעולם לא אמרה שנתניהו שקרן. "ביקרתי אותו, אמרתי שיש פערים אידיאולוגיים ביני לבינו. הוא איש ימין קיצוני בעמדות הכלכליות והמדיניות. על זה הדיון – בין שתי דרכים אידיאולוגיות שונות: סוציאל דמוקרטיה מול קפיטליזם אלים".

נתניהו ומופז במסיבת עיתונאים, מאי 2012. עומר מירון
"האם מישהו מאמין למילה אחת?". נתניהו ומופז היום/עומר מירון

יחימוביץ' טענה כי "מפלגת העבודה יוצאת עכשיו עם הזדמנות עודפת, הציבור שב ובטח בנו. אנחנו המפלגה היחידה שמהווה אלטרנטיבה שלטונית לממשלת נתניהו. מי שהתיימרו להיות אלטרנטיבה דהרו אליו בלי תנאים בסיסיים. אני קוראת לכל מי שסולד מכל זה לבוא להתפקד למפלגת העבודה.

כזכור, עם מעבר קדימה לקואליציה, תהיה יחימוביץ' יו"ר הסיעה הגדולה ביותר באופוזיציה, וכתוצאה מכך - יו"ר האופוזיציה, אלא אם כן יצביעו החברים באופוזיציה על יו"ר אחר. "אני מתקשה להאמין שיש קומבינות גם באופוזיציה הקטנה שנשארה ויעשו תרגילים כדי לא לתת לעבודה את ראשות האופוזיציה" אמרה יחימוביץ' בהתייחסה לסוגייה.

ממשלת אחדות - סיקור מיוחד בוואלה!
דרמה בכנסת: אין בחירות - קדימה מצטרפת לממשלת אחדות
כרוניקת הזגזוגים של מופז: מ"בית לא עוזבים" עד "נתניהו שקרן"
לבני על הסכם האחדות: "יש פוליטיקה אחרת, היא תנצח"
לפיד על הסכם האחדות: "פוליטיקה ישנה ומכוערת"
הסכם האחדות בין הליכוד וקדימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully