וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: פרופ' יוסי יונה יצטרף למפלגת העבודה

פנחס וולף

7.5.2012 / 12:10

פרסום ראשון: מי שהיה ראש "צוות המומחים" של המחאה בקיץ שוקל להצטרף לפוליטיקה, וכנראה יצטרף לעבודה, בה הוא חבר מזה שנה וחצי. יונה: "את המחאה צריך לתרגם להישג פוליטי"

פרופ' יוסי יונה שוקל להצטרף לפוליטיקה, וכנראה שיצטרף למפלגת העבודה – כך נודע היום (שני) לוואלה! חדשות. יונה קיבל הצעות ממספר מפלגות, אך הבית הפוליטי הטבעי ביותר שלו הוא מפלגת העבודה: הוא חבר מפלגה כבר מזה כשנה וחצי, עוד לפני פרוץ מחאת קיץ 2011. עוד לפני שהצטרף למפלגה, הוא הכין לבקשת יו"ר העבודה הזמני, מיכה חריש, תכנית עבודה חברתית לעבודה, שחלק ממנה נידון ב"שולחנות העגולים" שהתקיימו בוועידת המפלגה לפני כשבועיים. ההצטרפות שלו למפלגה הגיעה בעקבות תכנית העבודה שהכין, כשגורמים במפלגה אמרו לו כי אם כבר הכין את התכנית - "מדוע שלא יצטרף כחבר מן המניין למפלגה?"

בשבועות האחרונים ערך יונה מספר רב של התייעצויות עם גורמים שונים ממחאת הקיץ ועם מקורבים. מקורביו סיפרו לוואלה! חדשות כי הוא הבהיר להם שהוא שוקל את האפשרות של כניסה לפוליטיקה. "כתבתי ואמרתי בשלבים מסוימים של המחאה שנצטרך לתרגם אותה להישגים פוליטיים, ויש דרישה גדולה של האנשים: תיכנסו לפוליטיקה, מה אתם תובעים ודורשים ויושבים ביציע? תכנסו למשחק". במפלגת העבודה סירבו להכחיש או לאשר את הידיעה.

בימים האחרונים התפרסמו שמות רבים ב"בורסת השמות" של המצטרפים לפוליטיקה: סתיו שפיר, ממובילות מחאת קיץ 2011, שוקלת האם להצטרף לפוליטיקה והיא נמצאת בדיונים עם חברי תנועתה ופעילי מחאה בנושא. ייתכן שלמפלגת העבודה יצטרף גם העיתונאי מיקי רוזנטל. בנוסף, סיכם ליברמן עם יאיר שמיר, בנו של ראש הממשלה בשנות ה- 80' ותחילת שנות ה- 90', יצחק שמיר, שיתמודד כמספר 2 ברשימת "ישראל ביתנו" לכנסת.

גם יו"ר אגודת הסטודנטים, איציק שמולי, שוקל את צעדיו הפוליטיים כאשר על הפרק עומדות מפלגת העבודה ומפלגתו של יאיר לפיד "יש עתיד". לפיד עצמו שומר את הקלפים של הכוכבים אצלו קרוב לחזה, אך במערכת הפוליטית מעריכים שב"בורסת השמות" שלו נמצאים קרנית גולדווסר, עופר שלח, ראש עיריית הרצליה יעל גרמן, מפקד מחוז ירושלים לשעבר מיקי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר איתן חי-עם, מנכ"ל טבע לשעבר, שלמה ינאי והרב שי פירון.

בחירות 2012 - כותרות אחרונות
נתניהו הצהיר רשמית: "הבחירות יתקיימו ב-4 בספטמבר"
מופז: יחימוביץ' מכרה האידיאולוגיה עבור מנדטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully