וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשואים פלוס": שלומי קוריאט ותמר קינן יוצאים מהטייפקאסט

חגית גינזבורג

7.5.2012 / 12:20

לו נמאס לשחק ערס, לה נמאס להיות מתוקה: שלומי קוריאט ותמר קינן הם סטיב ומרסי ב"נשואים פלוס" הישראלית, מבלי להיות דומים לזוג המקורי. ראיון

כל מי שרגשי נחיתות לבנטיניים זורמים בדמו, מיהר להזדעק מול ההחלטה של קשת להפיק גרסה מקומית ל"נשואים פלוס", 25 שנה בדיוק אחרי ההיכרות הראשונה עם אל בנדי ומשפחתו המטונפת. "נשואים פלוס" הישראלית, על שלל כוכביה (ליאור אשכנזי, דורית בר אור, נועה וולמן, אלון סנדלר ואחרים) ספגה הערות ארסיות רק מעצם היותה, מבלי שנראה עדיין פריים על המסך. גם שלומי קוריאט ותמר קינן, או מרסי וסטיב (או ג'פרסון שהחליפו) בשבילכם, כבר מגיעים מוכנים למתקפה.

"ברור לי שיהיו תגובות שיגידו 'מה פתאום, זה גרוע'", אומרת קינן. "הן כבר הגיעו עוד לפני שהסדרה עולה". "בשבוע שעבר פרסמו רק תמונה של הקאסט, לקראת עליית הסדרה, והטוקבקים כבר הרסניים", מוסיף קוריאט.

טוב, אתם לוחצים לכולנו על נקודה רגישה. יש כאן דור שלם שגדל על "נשואים פלוס".

תמר: "ברור לי שיהיו כאלה שיחשבו שזה חילול הקודש, אבל יהיו לדעתי גם כאלה שיחשבו שזה מגניב. מצחיק זה מצחיק זה מצחיק, וזו השורה התחתונה".

שלומי: "זה ייקח זמן, כמו שלוקח לכל סדרה מהסוג הזה, ויעבור זמן עד שאנשים יתחברו אליה. כמו בכל דבר. למדתי על בשרי שיש דברים שבהתחלה קורעים להם את הצורה, ואחרי כמה זמן הם דווקא מצליחים. אפילו עם 'הבורר' לצורך העניין, אמרו שאיך אנחנו לוקחים משהו כמו 'הסופרנוס' והורסים אותו. זה קרה גם ל'בנות הזהב', הביקורות אמרו שמה ואיך וכמה ולמה, ועם הזמן אנשים אהבו את זה. לכל דבר יש את הקהל שלו. אם אנשים לא יבואו ממקום של השוואות, יהיה להם יותר קל ליהנות".

תמר: "אנשים בדרך כלל מגבשים את הדעה שלהם עוד לפני שהם רואים את הדבר, והעבודה שלנו בפרקים הראשונים היא לשנות את דעתם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התגובות הגיעו עם פרסום התמונה הראשונה. "נשואים פלוס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקשת נשבעים שגם חובבי "נשואים פלוס" המקורית לא יתאכזבו. הגרסה הישראלית שמרה על נאמנות למקור, מבטיחים שם, וכל המוטיבים המרכזיים של הסדרה יהיו גם אצלנו – עקרת הבית העצלנית שלא מבשלת, הבת הבלונדינית האהבלה והבן החנון והחרמן. אפילו כלב יש שם, שזכה לשם "שקל" (המקבילה הישראלית לבאק) וכמובן – מוכר הנעליים הממורמר ושונא האדם. אצלנו קוראים להם משפחת אברהמי. במקום אל, יש את שוקי (אשכנזי), במקום פגי, את מלי (בר אור). כל הדמויות האלה אכן מזכירות מאוד את המקור – בר אור סיגלה לעצמה את ההליכה המטופפת של פגי, אשכנזי נאנח כמו אל ודואג לתחוב את היד למכנסיים כשמתבקש. במקום שיקגו, הם חיים בקרית אתא, אבל רוחם של הבנדיס נחה על הסדרה בכל רגע נתון.

לזוג השכנים היהירים והאליטיסטיים, מרסי וסטיב שלנו, קוראים אפרת וערן קלדרון. בניגוד לשאר הקאסט, קינן וקוריאט דווקא מספקים משב רוח מרענן, עם חוסר דמיון מוחלט לשחקנים מסדרת המקור. "הדמויות שקיבלנו הן דמויות שנורא כיף להתחרע עליהן", אומרת קינן. "לקחנו זוויות מסוימות של מרסי וסטיב והלכנו איתן למקומות שלנו".

שלומי: "אנחנו מרסי וסטיב ממרוקו".

תמר: "בהתחלה רצו לקרוא להם ערן ואפרת שקולניק, אבל שלומי לא בדיוק נראה כמו שקולניק. הצעתי שהם ייקחו את שם המשפחה שלה, כי זה מתאים למערכת היחסים שלהם. אבל בסוף הלכו על השם שלו, קלדרון".

שלומי: "הפעלתי קצת קשרים".

בואו נדבר רגע ברצינות: זה לא נראה לכם מוזר שמחליטים לחדש כאן סדרה שעלתה לפני 25 שנה?

שלומי: "בהתחלה זה באמת נשמע תמוה, כי אתה אומר לעצמך 'מי נכנס לנעליים כאלה גדולות?'. מצד שני, זה כבר משהו שנעשה מקובל כאן, עם 'בנות הזהב' וגם 'כולם אוהבים את ריימונד' שעושים עכשיו. אז זה לא היה כזה שונה יחסית לתקופה, כי אין כל כך הרבה יצירה מקורית היום בטלוויזיה לצערנו".

תמר: "יכולה להיות הרבה יצירה מקורית, אבל הנסיבות שגורמות לדבר כזה לקרות היא שיש לך ערימה של תסריטים מאוד טובים שעובדים, הם זקוקים לעדכון ואזרוח, אבל אין מה לעשות בדיחה שעובדת היא בדיחה שעובדת. עובדה שאחוז מאוד גבוה של הבדיחות מהתסריטים המקוריים עדיין עובדים. משפחה זה משפחה, וולגרי זה וולגרי. זה מצחיק, בלי שום קשר למתי זה נכתב".

רימייק של סדרה כל כך ותיקה עדיין ממצב אותנו בפיגור תרבותי.

שלומי: "זה לא אומר כלום בעיניי. גם בקולנוע עושים רימייקים לסרטים משנות השבעים והשמונים".

תמר: "נכון, וגם בגרמניה, ברוסיה ובברזיל בוחרים כל הזמן לעשות רימייק של סדרות, זה לא משהו שמאפיין רק את ישראל. הדבר היחיד שמטריד אותי הוא שזה לא צריך לבוא על חשבון יצירה מקורית. לרימייקים יש מקום ולגיטימציה, אבל גם ליצירה מקורית. היתרון הגדול של 'נשואים פלוס' הוא שמקבלים המון תסריטים טובים, והרבה מהם. נעשתה עליהם גם עבודה תסריטאית מעולה של שלמה משיח, נועה פניני ואחרים. ישבו המוחות התסריטאים הטובים ביותר שעובדים פה ועשו עבודה מדהימה על התסריטים".

המיטב של סטיב-מרסי-ג'פרסון

שלומי: "את תראי שזה לא כזה דומה למקור, ברמת הסט והדמויות. אף אחד לא בא לעשות חיקוי וזה היה נתון לאינטרפרטציה שלנו. גם מה שתשמעי בסדרה זה לא בהכרח מה שהיה כתוב בתסריט".

תמר: "לפעמים אנחנו נהנים ולא אומרים קאט, נותנים לנו לעוף. גם בחזרות עלו כל מיני דברים והדמויות האלה קיבלו חיים משלהן עם הזמן. סדרת המקור היתה, מבחינתי לפחות, סוג של השראה וזהו. במקרה של שנינו אנחנו גם לא דומים למרסי וסטיב בכלל".

ישבתם וצפיתם בפרקים של "נשואים פלוס" המקורית כדי להתכונן לתפקיד?

שלומי: "זה היה חלק מהתהליך עבודה שלנו, בגלל שהיינו צריכים לשמור על קו עלילתי מאוד נאמן למקור וגם היה נציג אמריקאי על הסט שפיקח מקרוב, חוץ מזה שצילמנו פרק ביום וחצי, שזה קצב מטורף. אז אתה יכול להבין את זה שאנשים ישבו וראו קלטות וחיקו חלק מהפעולות של הדמויות המקוריות. אני הפסקתי באיזשהו שלב לראות את הפרקים. הרגשתי שזה פוגע לי בתהליך".

תמר: "היתה לי ולשלומי כימיה מעולה ויצאו לנו דמויות קצת שונות מהמקור, אני חושבת שהם קצת יותר פסיכיים ממרסי וסטיב. בהתחלה נתנו לי תסריט ולא אמרו לי שעושים רימייק, ואמרתי לעצמי 'מה הם פסיכיים? למה הם מעתיקים מ'נשואים פלוס?' וגם לא האמנתי שאקבל את התפקיד בכלל, כי אני כל כך שונה ממרסי".

אתם היחידים מבין הקאסט שלא דומים פיזית לשחקנים מהסדרה המקורית.

שלומי: "נכון, וגם לא סתם עברנו את האודישן, היה צריך לשלוח את זה לסוני ולקבל את האישור שלהם. מבחינתי זה היה המכשול העיקרי. זה לא שסוני הערימו קשיים, אבל חששנו שאם הם יחליטו ללכת על משהו מאוד מקביל למקור, אז אנחנו בבעיה. לשמחתנו הם אהבו את זה. גם הנציג שהיה פה, סיפר שבארה"ב הם עבדו נורא קשה על הסדרה המקורית, עם שבוע של חזרות על כל פרק לפני הצילומים, והוא היה בשוק לראות איך אנחנו מתקתקים כאן פרקים ועושים אותם טוב. הוא היה בשוק ואמר שהוא מוריד את הכובע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האמת? נראים כמו זוג אמיתי. קוריאט וקינן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם נניח לרגע בצד את ספינת האם של "נשואים פלוס", אפשר אולי לפתח תקווה שהגרסה המקורית דווקא תעשה עבודה טובה. קוריאט, 35, וקינן, 35, הם שני שועלי סדרות וותיקים, ואפשר להאמין להם כשהם מזהים משהו טוב בסדרה. שניהם בוגרי בתי ספר למשחק, שהספיקו לדלג מהתיאטרון לקולנוע ובחזרה לטלוויזיה. הוא עשה את הדרך משלישיית פרוזאק, עד לתפקיד המזוהה איתו ביותר כיום – אבי הטחול מ"הבורר", שצילומי עונתה הרביעית יחלו באוקטובר. היא מוכרת לקהל הישראלי בעיקר בזכות דמותה של מיקה מ"החברים של נאור". הכימיה ביניהם ברורה גם מחוץ למסך והם מבטיחים שהדינמיקה שנוצרה בין כל השחקנים בסדרה תורמת לא מעט לאיכות שלה.

"בהתחלה באנו מאוד בחשש מכל הקאסט הזה. אני ותמר מכירים כבר מלפני כן, אבל את האחרים לא הכרנו וכולם הלכו על קליפות ביצים", מספר קוריאט. "אבל באיזשהו שלב זו הפכה להיות שכונה מארץ השכונות".

תמר: "סטים ישראלים הם תמיד מלאי רעש ובלאגן. כולם מדברים עד שאומרים אקשן, ולפעמים גם תוך כדי הטייק. את לא מאמינה כמה מתחנו שם אחד את השני שם", מספרת תמר, "ליאור הוא השטותניק הכי גדול. הוא לא הפסיק להשמיע פלוצים עם האייפון שלו. בכלל, האפליקציה של הפלוצים באייפון שלטה על הסט. היינו עסוקים בעיקר בזה".

שלומי: "היו לנו גם המון תפקידי אורח, אבל כשדודו אהרון בא הוא פשוט הציב רף חדש. זה היה אחד הימים הכי מצחיקים שלנו על הסט. הוא פשוט איש מצחיק בהוויה. היו לו כמה רפליקות קטנות. למשל, מישהו אומר 'מה, כל זה על חשבוני?' ודודו אומר 'מה חשבונית?'. כל הקטע של זמר מזרחי, את יודעת. זה היה נורא מצחיק. היה גם קטע שהוא ישב עם גיטרה והתחיל לשיר באנגלית, והוא שר סבבה, ובאמצע מתחיל לשיר 'נה נה נה איי לאב, ואני לא יודע מה המילים'...".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המצחיק שבאורחים. דודו אהרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוגיות הרימייק המאוחר לחוד, עבור שניהם "נשואים פלוס" היא לא רק הזדמנות להופיע בפריים טיים, אלא גם נקודת מפלט נדירה מהטייפ קאסט שמלווה אותם לאורך הקריירה. הוא על תקן הערס/עבריין, היא בתור הבחורה המתוקה והחייכנית. בעוד ששניהם לא מפסיקים לעבוד – היא כרגע מככבת בשלוש הצגות עם הצגה נוספת בדרך, והוא עובד על מופע סטנד אפ משלו ומשחק ב"הבימה" – ושניהם אנשים מצחיקים להפליא, הקהל הישראלי מזהה אותם מהתפקידים הפרטניים שדבקו בהם.

"מבחינתי אחד הדברים שהיו לי חשובים לעשות את הסדרה, הוא לשבור את הטייפ קאסט", אומר קוריאט. "לפעמים בארץ קשה לשחקנים לעשות את זה, זה אחד החסרונות או הקיבעונות הכי בעייתיים בתעשייה הקטנה הזו. אנחנו קבוצה יחסית מאוד מצומצמת של שחקנים, אז אותם אנשים עושים את אותם התפקידים כל הזמן ואין פה את החזון או האופציה לתת להם לעשות משהו אחר. אולי עכשיו זה קצת משתנה, בשנה-שנתיים האחרונות יש תחושה של שינוי. אני יכול להעיד על עצמי, שאם היו יציעו לי היום תפקיד של עבריין אני לא אעשה אותו. אולי רק בחו"ל. זה לא עניין של נמאס, כמו שזה מלחיץ לעשות כאן משהו ולהיתקע על אותו הדבר".

תמר: "גם לי היתה את התחושה הזו אחרי 'החברים של נאור', שבאיזשהו שלב לא יכולתי יותר לחייך. נשבר לי כבר. נמאס להיות מתוקה, זה ממש מעצבן. באיזשהו שלב זה ממש התחיל להטריף אותי, ואמרתי שכל תפקיד שדורש ממני להיות חייכנית, זה משהו שאני לא מעוניינת בו".

מה אתם מעדיפים, קומדיה או דרמה?

שלומי: "אין לי העדפה, העיקר שיהיה תפקיד טוב. מבחינת אתגר, הקומדיה הרבה יותר מאתגרת כי הרבה יותר קשה להצחיק אנשים. אבל גם תפקיד דרמטי טוב יכול להיות היסטרי".

תמר: "אם התפקיד מעניין ואתה מתחבר לדמות, זה מה שחשוב".

שלומי: "גם אם היו מציעים לנו למשל תפקיד בסרט פורנו, אבל התפקיד היה מעניין, אין לנו בעיה עם זה".

תמר: "אבל מעניין, עם בשר. לא רק, את יודעת".

שלומי: "הבשר יהיה שם בליינד. וחשוב לזכור בהקשר הזה שאין תפקיד קטנים".


*"נשואים פלוס" תעלה מחר (שני) בקשת בשעה 22:40 ותשודר בקביעות בימי שני ושלישי

מדוע הטלוויזיה הישראלית מתחילה למחזר פורמטים ישנים מחו"ל?

"נשואים פלוס" - האם תתנו לה צ'אנס? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully