וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכל זוארץ: "הרעב ב'הישרדות'? מקביל אולי רק לשואה"

חגית גינזבורג

1.5.2012 / 11:12

מיכל זוארץ לא רואה ב"הישרדות VIP" קאמבק כי היא לא מרגישה שהלכה לשום מקום, והיא לא לקחה את זה בשביל הפרנסה אלא כדי להתמודד עם הפחדים, והיו הרבה כאלה. ראיון

מיכל זוארץ מפחדת מקופים. מספיק לצפות בפרומואים לקראת עליית העונה השישית של "הישרדות" כדי לשים לב לעניין. אבל האמת היא שהם לא היחידים שמטרידים אותה. "הייתי בפחד מכל החיות שהיו שם, והיו כל מיני", היא אומרת. "לטאות כוח באורך שני מטר, סרטנים, חרקים. זה היה מפחיד. פתאום למצוא קופים באמצע שום מקום ולחשוב שאתה הולך לישון איתם בלילה".

קשה שלא לזוע באי נוחות כשצופים בפרומו בכיכובה של זוארץ. בין כל הפרומואים, שמפרגנים לביקיני של אנה ארונוב או לתלתלים של יוליה פלוטקין, את זוארץ אפשר לראות בינתיים רק באופן אחד: בתור מנחת הטלוויזיה לשעבר שמחוץ לאולפן הממוזג מגיבה בצווחות אימים למראה כמה קופים קטנים. "לא ראיתי את זה ככה בכלל", אומרת זוארץ. "להיפך, זה דווקא מאוד מאפיין אותי. אני פחדנית, פחדנית. ממש לא הרגשתי עם זה לא בנוח, זה רק גרם לי להסתכל ולראות את עצמי".

מיכל זוארץ. אביב חופי
בקושי החזיקה מעמד בלעדיו. זוארץ עם בנה/אביב חופי

כבר למעלה מ-20 שנה שזוארץ, 44, נמצאת לפרקים מול עינו הבוחנת של הקהל הישראלי, מדלגת בין דוגמנות למשחק, הנחיית תוכניות טלוויזיה והצגות תיאטרון. בעוד שלפי הגדרתה היא בראש ובראשונה שחקנית, אנחנו זוכרים לה בעיקר את "שישי עם מיכל", תוכנית האירוח המיתולוגית שלה בערוץ 1, וכך היא גם מוצגת ב"הישרדות VIP". הנגיעה שלה בריאליטי עד כה הסתכמה ב"רוקדים עם כוכבים", בה השתתפה ב-2007, אבל משם הודחה כבר בפרק הראשון. ל"הישרדות VIP" היא כבר הגיעה ממקום אחר לגמרי.

"בפעם הראשונה שפנו אליי מ'רוקדים עם כוכבים', אמרתי 'אין מצב, מה פתאום'. זה הפחד הכי גדול שלי ואני לא מתכוונת להציג את החולשות הכי גדולות שלי מול כולם", היא מספרת. "לחצים לחצים לחצים, אבל לא הצליחו לשכנע אותי. כשעלתה התוכנית, אמרתי לעצמי 'איך נכנעתי לפחד?', תמיד אם יש לי משהו שאני מפחדת ממנו, אני נכנסת דווקא בו. זה מה שלימדו אותנו בבית ספר למשחק. אז שנה אחר כך, כשפנו אליי שוב, אמרתי כן. הלכתי וזו היתה חוויה מאוד קשה. כשפנו מ'הישרדות', בלב אמרתי לא, אין מצב, זה לא בשבילי, אני פחדנית. אבל הפה שלי אמר כן. כי הבן שלי מאוד מאוד רצה, הוא בן 12 ובשבילו 'הישרדות' זה האורים והתומים של הטלוויזיה".

מיכל זוארץ. שוקה כהן
"אחרי שעה על האי אתה שוכח שאתה מצטלם". מיכל זוארץ מגיעה לטיסה של "הישרדות VIP"/שוקה כהן

אחרי כמעט חמש שנים שבמהלכן נעדרה מהמסך, ההשתתפות של זוארץ ב"הישרדות VIP" - שכוללת מלבדה גם את איתי תורג'מן, אושרי כהן, ענת הראל, ענבל גבריאלי, איתי שגב, נטלי דדון ואחרים - נדמית כמו הקאמבק האולטימטיבי. אלא שאם תשאלו אותה, זה דווקא ההיפך. "מבחינה ציבורית אם אתה לא עושה טלוויזיה, אתה לא קיים", היא אומרת. "הרבה שנים עשיתי טלוויזיה והייתי בתודעה של כולם, ובשנים האחרונות לא הייתי בטלוויזיה אבל לשנייה לא הפסקתי לעבוד. אז נכון שיש ב'הישרדות' איזשהו אלמנט של פריים טיים וחשיפה ויחסי ציבור, אבל זה אף פעם לא השיקול העיקרי שלי. זה ערך נלווה כמו שזה נלווה לכל דבר אחר שאתה עושה במקצוע הזה".

אז למה הלכת ל"הישרדות"?

"זה היה בעיקר להתמודד עם כל הפחדים שלי, וזה היה איזשהו אתגר. הרי אלמלא 'הישרדות' בחיים לא הייתי יכולה להיות בסיטואציה כזו. זה כמו יהלום, נכון שהוא מלוכלך ג'יפה, אבל לא תיקחי בשתי ידיים? זה להגיע לגרעין של עצמך באמת. איפה תעשה את זה? בסדנת שתיקה? מדיטציות? לא שאני מזלזלת בזה, גם את זה עשיתי בחיים שלי. אבל בריכוזיות כזו? איפה אפשר עוד?"

לא מתסכל שאחרי כל כך הרבה ניסיון בתחום, את צריכה לעשות ריאליטי כדי לחזור לתודעה?

"אני, טאץ' ווד, מהיום שהתחלתי בגיל 24 ועד היום בגיל 44, לא הפסקתי לעבוד לרגע אחד. בשבילי לעמוד על במה בתיאטרון או ללכת ל'הישרדות' או ללמד משחק או להצטלם לפרסומת, זה אותו הדבר. זה לא שלקחתי את 'הישרדות' כי אני צריכה להתפרנס. נכון, יש בזה כסף לא רע וזה סבבה לגמרי, לא הייתי עושה את זה בחינם, זו בכל זאת העבודה שלי אז בואי לא ניסחף, אבל אני נהנית מזה. אני לא מרגישה שאני צריכה משהו כדי לשמר את הקריירה שלי".

זוארץ בגלגול טלוויזיוני קודם:

אם הפורמט הבסיסי של "הישרדות" מייצר עניין מעצם העובדה שהוא תולש אנשים נורמטיביים מחייהם הנוחים ומשליך אותם על אי בודד, הרעיון שמאחורי ליקוט שמות מוכרים, שמורגלים לאולפנים נינוחים וצי של מאפרים וסטייליסטים, הופך את העסק למסקרן אפילו יותר. זוארץ מעידה כי חששה קודם כל מהנתק מבנה אבל במידה לא מבוטלת גם מנטישת חיי הנוחות שלה.

"זה הכל חרדות", היא אומרת. "הרעב, התנאים, הגשמים, הביקיני, הכתמים בפנים, המחזור, השערות, הפיפי, הקקי, המשימות, המשחק החברתי. הכל חרדות, ואני לא בנאדם חרדתי בכלל. שם זה כור היתוך של כל הפחדים שלך. אבל אתה לא באמת מבין את המשמעות של זה לפני שאתה שם. לא משנה כמה חלומות, סיוטים, שיחות עם הבן שלי, טחינות שכל שעשיתי לעצמי. אין אפשרות להתכונן לזה באמת. וכשאתה כבר שם, אז מאות פעמים אתה שואל את עצמך, למה הייתי צריכה את זה? למה עשיתי את זה לעצמי? כי אתה באמת נמצא שאתה בתנאים שהם בלתי הגיוניים".

מה היה לך הכי קשה?

"הכי קשה היה הנתק, שזה נתק טוטאלי, מוחלט. לוקחים לך את הפלאפון בשדה התעופה, מחזירים לך אותו בשדה התעופה. זה מטורף, זה קושי שאי אפשר לתאר במלים. אני לא יכולה לחשוב על שלושה ימים בלי הבן שלי, שלוש שעות בלי לדעת איפה הוא. אז כל כך הרבה זמן בלי לדבר איתו? בכיתי מלא.

מעבר לזה, הקושי השני מבחינתי זה הרעב. זה מצב שאני לא מכירה. אני לא בנאדם של דיאטה, וגם אם אחליט לעשות דיאטה ואגיע למצב של רעב, אקח משהו לאכול באותה שנייה. אי אפשר להקביל אותו, אולי רק לכאלה שהיו בשואה. באמת, בלי לצחוק. כי לנו בחיים אין מצב כזה. נניח עושים דיאטה, מחליטים שלא אוכלים בלילה, אז את קמה בבוקר, את יודעת שיהיה לך אוכל. שם אין. אין, אין, אין. בהתחלה בכלל אין כלום, אני אומרת להפקה, 'אבל אני זוכרת שיש אורז, תביאו לפחות את זה'. גם את זה לא היה. אין כלום, וגם כשיש אז בכמות פצפונת. אתה כל הזמן רעב, אתה מגיע למצב שאתה באמת הופך להיות חיה. הקושי הנוסף זה השינה, אי אפשר לישון. התנאים לא מאפשרים את זה. זה לא יום יומיים, זה הרבה זמן. אתה הופך להיות עצבני, אתה עייף, אתה רעב. אתה כל הזמן על הקצה, והקצה לא נגמר".

ולזה צריך להוסיף את כל האגו שנחת על האי הזה.

"בגלל שאנחנו אנשים מוכרים, אז אנשים מגיעים עם דעות מגובשות. אני יכולה להבטיח שכל מה שאת חושבת, פשוט תהפכי, כי זה הגרעין שלך שם בלי שום תוספת. זה אתה והבגד ים שעליך, וזהו. אם אתה בנאדם עצבני או רגיש מדי או פחות חברתי, זה נורא בולט, כי אתה חשוף לגמרי, בטח רגשית. אז יש הכל, יש כאלה שהם יותר ויש כאלה שהם פחות".

את הימים האחרונים שלפני עליית התוכנית, זוארץ העבירה בחו"ל עם בן זוגה. נסעה לחגוג יומולדת, ואולי גם להירגע לפני שהפצצה האטומית המכונה "הישרדות VIP" נוחתת רשמית בחייה. "אני מאוד מתרגשת מהעלייה של התוכנית", היא מספרת. "זו אשכרה חוויה הישרדותית על אמת. אז נכון שהיא גם מצולמת, אבל הכל ממקום נורא אמיתי. אז נורא מסקרן אותי לראות איך זה יוצא, גם ממרחק של זמן. פתאום לראות את זה מבחוץ ולא בתוך התהליך".

עשרים שנה במקצוע, וזו הפעם הראשונה שאת נחשפת ככה.

"תראי, תמיד הרגשתי שאני נורא אמיתית בכל מה שעשיתי. אני מרגישה שאני מביאה את עצמי ואני חיה עם עצמי בשלום. אז החשיפה הזאת היא אך לגיטימית בעיניי. הכל נורא תלוי בעריכה של התוכנית, אין לי מושג איך אני יוצאת ואיזה פוקוס ישימו על מה ועל מי. כל הזמן שואלים אותי אם לא קשה לי לראות את עצמי בביקיני, או בלי מייק אפ, וזה מצחיק אותי. כל הדברים האלה של מייק אפ ושערות וקרם הגנה והבטן והביקיני, אתה חושב עליהם לפני כן. כשאתה שם, הגוף כל כך מגויס לדברים אחרים והראש בכלל לא מתעסק בזה. אחרי שעה על האי אתה שוכח שאתה מצטלם. ולראות את עצמי בביקיני? ראיתי את עצמי קצת בפרומו, ויש לי מה להגיד, פה קצת ושם קצת. בגלל שאני במקצוע הזה וגם הצטלמתי עם תחתונים וחזייה ובגד ים, אז זה לא מרגש אותי".

גם לא מול בנות שצעירות ממך בעשרים שנה ומסתובבות לידך בביקיני?

"ממש לא. אני לא מרגישה את ההתבגרות במקצוע. נכון שבגיל הכרונולוגי אני אמורה להרגיש את זה כבר, אבל אני לא מרגישה בת 44, זה רק מספר בשבילי. אולי בעוד כמה שנים זה ישתנה".

ואולי הגיל והניסיון הם דווקא היתרון של זוארץ במקרה הזה. התגובות שצפויות להגיע בעקבות עליית התוכנית, לא ממש מטרידות אותה, אפילו אם תהיינה שליליות. "אני חיה את המקצוע הזה עשרים פלוס שנה, עברתי בתוך זה ביקורות כאלה, ביקורות כאלה. אז לפחד מהתגובות? לא. אני מאוד סקרנית לראות את מה שיוצא, מאוד מעניין אותי אם כל מה שעברנו גם יעבור לצופים. זאת הולכת להיות עונה מאוד מפתיעה, ולא עכשיו בקלישאות של ראיון ליחסי ציבור. על אמת".

אולי זה יהיה מספיק מפתיע כדי שיתנו לך שוב תוכנית אירוח.

"יש געגוע לזה ויש לזה מקום בעיניי, לתוכניות אירוח. כי פעם הייתה הצפה, כמו תמיד – הצפה בתוכניות ריקודים, הצפה בבישול, ואז זה יורד ויש געגוע וזה חוזר. אנשים עוד מזהים אותי מהתוכנית".

אם זוארץ תחזור להנחות תוכנית אירוח אי אפשר לדעת, אבל בינתיים דבר אחד בטוח: לא משנה אם היא תנצח או לא, היא את הפרס שלה כבר קיבלה. "הדבר הכי חזק שיצאתי איתו משם, היא הידיעה שיש לי את עצמי. אני תופסת את עצמי בתור בנאדם שברירי ופחדן ותלוי וכזה שצריך סביבו את הסביבה שלו ושם גיליתי שקודם כל אני יכולה לבד, וזה גילוי שהיה לי מאוד עוצמתי. חזרתי הביתה ואני זוכרת שאחד הדברים הראשונים שאמרתי לקרובים אליי זה שאני בנאדם בסדר גמור. לא בקטע של להשתחצן, הרגשתי שוואלה, עברתי את זה ואני שלמה עם עצמי. היו לי נפילות, היו לי משברים, היו לי בכיות, היה לי קשה, אבל אני בסדר גמור. אני יכולה להסתכל על התוכנית בלי לכסות את העיניים".

*"הישרדות VIP תשודר בימי רביעי ושבת בערוץ 10 בשעה 21:00

"הישרדות VIP": מי הכי מעניין אתכם לראות על האי? ספרו לנו בפייסבוק
"הישרדות VIP": גיא זו-ארץ ינחה במקביל גם את "רוקדים עם כוכבים"
"הישרדות VIP": משתתפים יצאו נגד ההפקה וערוץ 10
"הישרדות VIP": קריאה להחרים את התוכנית בגלל סלבס שלא שירתו בצבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully