וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב צרפתי נורה ונחטף על ידי מורדים בקולומביה

29.4.2012 / 22:58

רומאו לנגלואה, בן 35, דיווח מהאמזונס זה כמה שנים. בסוף השבוע נקלע לקרב בין מחתרת FARC לצבא, נפצע מירי בכתף וכנראה נלקח בן ערובה. במשרד החוץ של צרפת מנסים לאתרו

עיתונאי צרפתי שדיווח זה כמה שנים מקולומביה נחטף בדרום המדינה, ככל הנראה על ידי מורדים ממחתרת פאר"ק (FARC), ארגון טרור המזוהה עם השמאל ונחשב לכזה המחזיק הון עתק. מקורות רשמיים בבירה בוגוטה ובפריז אישרו כי העיתונאי, רומאו לנגלואה, בן 35, נפצע מירי בכתפו, ולא יצר קשר עם מנהליו בערוץ FRANCE24 מאז הלילה שבין שישי לשבת. לא ידוע היכן הוא נמצא ומה מצבו הרפואי. לנגלואה נקלע לאש בין הצבא למורדים בקאקטה שביערות האמזונס, שם התבסס זה כמה שבועות. משם, העביר לצרפת דיווחים נרחבים על פעילותם של המורדים ועל סחר הקוקאין שבו הם מעורבים בדרום המדינה. בקרב נהרגו לפחות שלושה חיילים ושוטר אחד.

בצרפת, שר החוץ אלן ז'ופה אישר כי לנגלואה נחטף, ובשיחה עם כתבים בליון, אמר כי נעשות בדיקות נרחבות כדי לאתרו. לדבריו, "צוותים מיוחדים" פועלים מפריז כדי לשאת ולתת עם החוטפים. הוא לא פירט אם הוצבה דרישה לכופר תמורת העיתונאי. שר ההגנה של קולומביה, חואן קרלוס, אמר כי לנגלואה נלווה לחיילים כדי להכין כתבת וידאו. לדבריו, הקרב אליו נקלע התנהל בחשיכה ותחת גשם כבד, וחמישה חיילים שהשתתפו בו עדיין נעדרים. כל שנודע עד כה, אמר השר, הוא שמסיבה לא ברורה, לנגלואה הסיר לכמה רגעים את הקסדה שחבש ואת האפוד שעטה, ואז נפגע מכדור שנורה מאחד הצדדים.

רומיאו לנגלו, כתב פראנס24 שנחטף בקולומביה בחודש אפריל 2012. רויטרס
תמונת ארכיון של לנגלואה/רויטרס

בשיחת טלפון מבוגוטה, סיפר כתב FRANCE24, סימון ברונו, כי הוא היה אמור להתלוות אל לנגלואה להכנת הכתבה, שנדחתה שוב ושוב בשל מזג האוויר הגרוע שהיה באזור. "הגענו לבסיס של הצבא כבר בבוקר יום שלישי כדי לצאת עם החיילים", סיפר. לדבריו, המפקדים שניהלו את המבצע החליטו להמתין עוד יום ולחכות שמזג האוויר יתבהר. "גם למחרת, הם דחו את היציאה ביום נוסף. בנקודה הזו, החלטתי לעזוב, ורומאו נשאר עמם". לדברי ברונו, הוא שמע בפעם האחרונה מלנגלואה בערב יום שישי. "הוא אמר לי שהם עומדים לצאת ביום שבת, בשעה ארבע לפנות בוקר, והבטיח לשלוח מסרון כשהם חוזרים". כמה שעות לאחר מכן, סיפר הכתב, הוא שמע על קרב היריות שפרץ באזור שאליו יצא עמיתו עם החיילים. "קיבלנו מידע מאוד מבולבל. רק לאחר זמן רב הצלחנו להשיג בטלפון גנרל של הצבא, והוא הודיע לנו שרומאו נעדר ושנעשים חיפושים אחריו".

במאמרו האחרון דיווח על ילד שגויס ל-FARC ונמלט

מנהליו של לנגלואה בערוץ FRANCE24 אמרו כי ידוע להם שהוא פעל באזור מסוכן. בהצהרה שפרסמו, נאמר כי "באופן טבעי אנו מודאגים, אך ברור לנו שהוא הכיר היטב את האזור, ואנו מקווים שמצבו טוב". בסניף הצרפתי של "עיתונאים ללא גבולות" הביעו דאגה מאי-היכולת להשיג מידע על מצבו הרפואי של העיתונאי. לנגלואה שימש גם כתב פרילנסר עבור העיתונים לה פיגרו ולה פריזיאן. מאמרו האחרון התפרסם בלה פיגרו ב-20 באפריל, ועסק בילד שגויס לפאר"ק אך הצליח לחמוק מהמחתרת.

מנתוני "עיתונאים ללא גבולות" עולה כי מאז תחילת 2012, נהרגו ברחבי העולם 19 עיתונאים במסגרת עבודתם, מהם ארבעה בסוריה, ארבעה בסומליה ושניים בהודו. כמה דיווחים נוספים על מותם של עיתונאים במדינות אלה טרם אושרו סופית ולא נכללו בנתונים, מהם עולה בנוסף כי מאז חודש ינואר, 161 עיתונאים ועשרה עובדים בתחום התקשורת נאסרו, ו-121 בלוגרים נעצרו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אלפונסו קאנו, מפקד מחתרת הגרילה FARC, קולומביה. רויטרס
אלפונסו קאנו, מפקד FARC שחוסל בסוף 2011/רויטרס

ב-2003, נחטפו בקולומביה שני כתבים של לוס אנג'לס טיימס והוחזקו בשבי פאר"ק במשך 12 יום. לפני כמה שבועות, המחתרת, שאיבדה מכוחה עם חיסולו של מנהיגה, אלופנסו קאנו, בסוף 2011, הודיעה כי בכוונתה להפסיק את החטיפות שעשתה למטרות כופר, וטענה כי שיחררה את כל האסירים הפוליטיים ששבתה.

FARC: אלפי הרוגים, מאות חטופים

לפי ההערכות, ארגון FARC, או צבא העם של קולומביה (Fuerzas Armadas Revolucionarias de Colombia) חטף מעל 300 בני אדם מאז שנות השישים, איבד אלפים מאנשיו והרג אלפי אזרחים וחיילים. נוסף על הפיגועים הגדולים שעשה בקולומביה, בשטחים הנרחבים שבהם הוא נמצא, ושגבו את חייהם של מאות בני אדם, הארגון חטף ב-2002 את הפוליטיקאית הצרפתיה-קולומביאנית אינגריד בטנקור, יחד עם שלושה קבלנים אמריקנים ו-11 בני ערובה אחרים. בטאנקור, שהייתה מועמדת לנשיאות קולומביה, הוחזקה עם האמריקנים בחלקו הדרומי של מחוז הג'ונגלים גוואביר במשך שש שנים, ושוחררה עמם במבצע הירואי של הצבא.

בשנתיים האחרונות, ממשלת קולומביה, המסתייעת בביון האמריקני, הצליחה להחליש מעט מכוחו של הארגון. פאר"ק ניסה במקביל להתחזק מחדש באמצעות שליחת זרועות למנגנונים הפוליטיים, אך ללא הצלחה של ממש, וממשיך לנהל קרבות עזים עם הצבא. מעריכים כי הזרוע הצבאית של פאר"ק מונה כיום בין 8,000 ל-10,000 חיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully