וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה בתל נוף: משפחות שכולות הגיעו לטקס שבוטל

25.4.2012 / 15:15

משפחות שכולות ואזרחים שנהגו להגיע מדי שנה לטקס יום הזיכרון באנדרטת הצנחנים נדהמו לגלות שהוא בוטל מבלי שהודיעו להם. "נראה כמו ניסיון לחסוך כסף על חשבון הנופלים"

טקס יום הזיכרון בוטל מבלי שהודיעו למשפחות השכולות: מרכז ההטסה והכשרות מיוחדות (מרהו"ם) בזרוע היבשה ערך בשנים האחרונות את טקס יום הזיכרון באנדרטת הצנחנים הסמוכה למרכז, הממוקם לצדו של בסיס תל נוף של חיל האוויר. אך בשונה מכל שנה, הגיעו הבוקר (רביעי) למקום הטקס משפחות שכולות מהאזור, לוחמי צנחנים במילואים ואזרחים שהיו משתתפים מדי שנה ונדהמו לגלות כי הטקס בוטל.

"ראוי היה שלפחות יפיצו הודעה, יתלו שלט, או ינהגו ברגישות וישאירו לפחות חייל או חיילת שיודיעו לבאים שאין להם למה לחכות", אמר בכעס אב שכול המתגורר סמוך לבסיס תל נוף והגיע היום לטקס שלמעשה בוטל, "לנו זה נראה כמו ניסיון לחסוך כסף או להתפנות לעיסוק אחר על חשבון כבודם של הנופלים".

מבירור שנעשה מול גורמים במרהו"ם התברר כי המסורת של קיום הטקס הושרשה על ידי אלוף משנה אריק אלעזר, מפקד מרהו"ם היוצא, אך עם כניסתו של המפקד הנוכחי, אלוף משנה יובל ג'רבי, לתפקיד המפקד הנוכחי, הוחלט לבטל את הטקס. "לא מדובר בטקס שמעוגן בפקודות הצבא ולא בטקס ממלכתי", אמר קצין מזרוע היבשה בשיחה סגורה והסביר את הרקע למקרה, "זו הייתה יוזמה מקומית של קצינים מהיחידה מאחר ומרביתם חובשי כומתה אדומה שבסיס האם שלהם קרוב מאוד לאנדרטה. אל"מ ג'רבי (יוצא חטיבת גולני – א.ב.) החליט על ביטול הטקס מבלי להכיר את הרגישויות והנחה להעביר אותו לתוך הבסיס. לא הייתה שום כוונה לפגוע בהורים שכולים בחללים או באזרחים שהגיעו למקום".

יו"ר ארגון יד לבנים, אלי בן שם, הגיב לביטול הטקס באנדרטת הצנחנים ואמר: "שמעתי מה קרה להורים שכולים שהגיעו לאנדרטה וחיכו לטקס שלא התקיים. זה עצוב מאוד". לדבריו, "אנחנו נבדוק את האירוע יחד עם הצבא כדי להפיק לקחים על מנת שאירוע מהסוג הזה לא יקרה שוב. אין ספק שמישהו כאן פישל".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "טקס האזכרה הרשמי לחללי יחידת המרהו"ם התקיים אמש, ערב יום הזיכרון כמדי שנה באנדרטה בצומת ביל"ו בהשתתפות המשפחות השכולות. בשנים האחרונות נהגה היחידה לקיים טקס יחידתי נוסף בבוקר יום הזיכרון באנדרטה, אך השנה, על פי החלטת מפקד היחידה הועבר הטקס לתוך בסיס היחידה. על אף שלא מדובר בטקס רשמי אליו מוזמנים אזרחים ומשפחות שכולות, בצה"ל מצרים ומתנצלים על המקרה ועל עגמת הנפש שנגמרה למשפחות השכולות".

יום הזיכרון - סיקור מיוחד:
נתניהו בהר הרצל: "חרותנו הושגה במחיר גבורת בנינו"
נוסעי אוטובוס התלוננו: הנהג עצר אחרי שהחלה הצפירה
יוני שלפני אנטבה: צופיפניק, פילוסוף ושחקן שחמט
גולני שלהם: המפקדים שהותירו בי חותם לכל החיים

  • עוד באותו נושא:
  • צנחנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully