וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסוט מהחיים

25.4.2012 / 14:20

מסוט אוזיל הוא טיפוס מופנם, ביישן וצייתן, בדיוק ההפך מכריסטיאנו רונאלדו, ומסירת האליפות בשבת הוכיחה שהתאקלם בריאל. האם הוא יכול להצעיד אותה לזכייה בליגת האלופות?

יום אחד כשמסוט אוזיל עוד היה ילד ושיחק בקבוצת הילדים של ווסטפליה 04 גלזנקירשן ליד מקום מגוריו, תפס אותו אביו משחק עם חבריו ברחוב במשך חמש שעות לפני משחק חשוב. אביו מוסטפה גער בו ואמר לו ללכת לישון, אך הילד סירב ונשאר לשחק עם חבריו. בוקר לאחר מכן, רשם מסוט אוזיל משחק רע, מה שגרר את אביו מוסטפה לרדת לכר הדשא ולדרוש מהמאמן להוציא אותו. קשר ריאל מדריד נזכר לאחרונה במקרה הזה וסיפר שזה גרם לו להרגיש לא טוב כילד.

שחקן ריאל מדריד, מסוט אוזיל. רויטרס
מצד אחד, מדובר בכישרון עילאי שיכול לגמור קלאסיקו על עונה שלמה בזכות פס גאוני לכריסטיאנו רונאלדו, כשמאידך הוא די חלש מבחינה פיזית ויכול גם להיעלם במשחקים גדולים ו"להיחנק" בהם. אוזיל חוגג עם רונאלדו/רויטרס

דומה שהסיפור הזה הוא טעימה קטנה מאוד ממסוט אוזיל דרך נעוריו ועד היום. ילד טוב, צייתן, מעט ביישן, זהיר וממשומע מאוד, שלפעמים בוחן את הגבולות שלו קצת יותר מדי ומהר מאוד מתחרט על כך ונזהר יותר להבא. יש שיראו בכך גם השפעה גדולה על הכדורגל שלו, אבל לבטח זה השפיע עליו רבות מחוץ למגרש. אין ספק שמסוט אוזיל הוא אחת החידות הגדולות ביותר בכדורגל העולמי.

מצד אחד, מדובר בכישרון עילאי שיכול לגמור קלאסיקו על עונה שלמה בזכות פס גאוני לכריסטיאנו רונאלדו, כשמאידך הוא די חלש מבחינה פיזית ויכול גם להיעלם במשחקים גדולים ו"להיחנק" בהם. האם הוא מסוגל לעזור לבלאנקוס לזכות בליגת האלופות ולהמשיך לשחק בקבוצה עד סוף הקריירה, כמו שהצהיר כבר רבות בעבר, או שבסך הכל מדובר בשחקן שבא לידי ביטוי יותר בנבחרת מאשר בקבוצה ובסופו של דבר ימצא את עצמו מחוץ לריאל כמו כישרונות לא פחות גדולים ממנו בעבר (רפאל ואן דר וארט, ווסלי סניידר, אריאן רובן)?

ווסלי סניידר שחקן אינטר. GettyImages
השוואה לא נעימה. סניידר/GettyImages

העונה הראשונה של מסוט אוזיל בריאל מדריד הייתה נהדרת. הקשר הגרמני ממוצא טורקי, שהצטרף לבלאנקוס מוורדר ברמן תמורת 15 מיליון יורו, הגיע לעונת 2010/11 אחרי המונדיאל המצוין שהציג ובו למעשה פרץ בצורה בולטת מאוד לשוק העולמי. כך גם נראתה הפתיחה של אוזיל בריאל. הפציעה הקשה של קאקה העניקה לו את המקום בהרכב והוא החזיר בענק עם שבעה שערים ו-24 בישולים בכל המסגרות, שהפכו אותו להצלחה מסחררת וכמובן שגם למציאה עבור הסכום ששולם עליו. אמנם את העונה שעברה סיימו הבלאנקוס רק עם גביע המלך, אבל אוזיל בסך הכל נחשב להפתעה חיובית ובטח שלא ספג אש על חוסר ההצלחה של הקבוצה כולה. בשלבים מסוימים הוא אפילו זכה להשוואה לאלילו זינדין זידאן, השוואה אותה דחה מכל וכל בכל הזדמנות.

מה שעבד בעונה שעברה בצורה מושלמת, לא בדיוק התחבר לאוזיל בתחילת העונה הנוכחית. אחרי שער הדרדלה מול באיירן מינכן בשבוע שעבר, עומד הקשר בן ה-23 על ארבעה כיבושים בכל המסגרות העונה (אחד בליגה) ו-19 בישולים, מתוכם 16 בליגה הספרדית. אז נכון שהמספרים, לפחות בכל הנוגע לבישולים, די מרשימים, אבל אוזיל חווה ירידה משמעותית מאוד בכושר המשחק באזור דצמבר, כשהשיא מגיע בהפסד 3:1 לברצלונה בסיבוב הראשון. אוזיל היה רע מאוד והוחלף כבר אחרי 57 דקות. כשז'וזה מוריניו נשאל לגביו אחרי המשחק הוא אמר בחוסר הדיפלומטיות האופייני לו: "קשה לבוא אליו בטענות כי הוא שיחק רק 57 דקות. בעצם 'שיחק' זה מונח קצת בעייתי, הוא בעיקר עמד על המגרש במשך 57 דקות".

אחרי הביקורת הזו, אוזיל סופסל ובכלל לא שותף ב-2:6 על סביליה והפך למוחלף די קבוע אצל המיוחד, כשהוא מתקשה לייצר את הכדורגל שהפך אותו לאחד הפליימייקרים המבריקים בכדורגל העולמי. עד מהרה החל לזרום אל ראשי ריאל מדריד מידע על כך שאוזיל מבלה עד שעות מאוחרות במועדונים גם לאחר הפסדים, דבר שעורר את חמתם ולפי פרסום במארקה אף גרם למוריניו לאיים עליו שאם לא יפסיק לבלות הוא ימצא את עצמו מחוץ לקבוצה. גל השמועות האלה הגיע לאחר שאוזיל עצמו צולם על ידי פפארצי כשהוא מעשן ואמר כי בסך הכל "ערך התערבות עם חבר וזה היה העונש שלי על ההפסד". הדבר שהכי פגע באוזיל היה שעל פי הפרסומים דובר על כך שהוא משתכר, כשהקשר עצמו מצהיר פומבית פעם אחר פעם כי אינו שותה אפילו בירה בשל הקירבה לדת האיסלם.

מאמן ריאל מדריד, ז'וזה מוריניו. רויטרס
במארקה נכתב באותם הימים: "מוריניו רוצה אוזיל אחר. שחקן עם התנהגות אגרסיבית ועם הרבה יותר עקביות ממה שמייצר אוזיל. בזמן האחרון, הקשר נראה אדיש וקר ולא מתאים לקבוצה הלוחמנית והמחשמלת שמוריניו רוצה"/רויטרס

במארקה נכתב באותם הימים: "מוריניו רוצה אוזיל אחר. שחקן עם התנהגות אגרסיבית ועם הרבה יותר עקביות ממה שמייצר אוזיל. בזמן האחרון, הקשר נראה אדיש וקר ולא מתאים לקבוצה הלוחמנית והמחשמלת שמוריניו רוצה". גם שאר העיתונים בספרד הסירו את הכפפות, כש"בספורט" בחרו לערוך השוואה בין אוזיל לווסלי סניידר, בה נכתב: "עונה ראשונה מדהימה, עונה שנייה של עליות וירידות ועונה שלישית באינטר". גם אלמונדו דפורטיבו ערך השוואה לא מחמיאה לאוזיל כשכתב: "השמועות על חיי הלילה של אוזיל מעוררים חשש אמיתי, לפיו הוא יהפוך לגוטי מספר שתיים. בין היתר כבר דובר על כך שבקיץ אוזיל יימכר, כשיובנטוס הוזכרה כמי שחושקת מאוד בכישוריו. כמובן שגם התקשורת הגרמנית, שמדווחת על כל פיפס של אוזיל, הצטרפה לחגיגה והוסיפה לא מעט לחץ לכתפיים הצנומות של הקשר.

אם היכולת הבינונית והשמועות על חגיגות ליליות לא הספיקו, אז מעמדו של אוזיל התערער לא מעט גם אחרי ראיון שהעניק יחד אביו ללארס וולרודט בעיתון הגרמני "וולט", בו מתח האב מוסטפה ביקורת ישירה על ריאל מדריד, בניגוד לדברים המחניפים שנוטה מסוט לומר. "למסוט יש פוטנציאל הרבה יותר גדול ממה שהראה עד עכשיו. תראו למשל את ברצלונה, שם יש 10 שחקנים שעובדים בשביל הפליימייקר ליאונל מסי. גם מסוט הוא מספר 10 בתפקיד, אבל האחרים בקבוצה לא עובדים בשבילו. מסוט רץ בכל משחק בין 12-14 קילומטרים, נוגע הרבה בכדור ומניע אותו קדימה, זה עולה לו בהרבה אנרגיה. אני חושב שאם מסוט ימשיך להתפתח, הוא יקבל את הפוקוס של שאר החברים שלו".

יכול להיות שמוסטפה אוזיל, שפיטר בתחילת השנה את הסוכנים של בנו ועבר לנהל בעצמו את הקריירה שלו, מעט הקצין בביקורת נגד ריאל מדריד, אבל מה שבטוח הוא שבכדורגל האיש מבין ואין ספק שהזרקורים ובעיקר כמות הבעיטות והסיכונים אל עבר השער שכריסטיאנו רונאלדו לוקח ומקבל גונבים מעט את הפוקוס ובעיקר את המספרים המיוחלים משאר חבריו לקבוצה. לדוגמה, בנבחרת גרמניה אוזיל מפיק מעצמו הרבה יותר והפיק הרבה יותר גם בזמני משבר מאשר בריאל.

"אין ספק שבנבחרת הוא יותר האיש שהולכים אליו ומנהל את המשחק מאשר בריאל מדריד, שם הוא שחקן מרכזי מאוד, אבל לא ה-שחקן", אומר וולרודט לוואלה! ספורט, "בנבחרת הוא משחק הרבה יותר כפליימייקר ויש לו חשיבות הרבה יותר משמעותית מאשר בריאל. הוא הרבה יותר טוב בפירגון ובפס האחרון מאשר בכיבוש ויכול להיות שזה משהו שהוא צריך לעבוד עליו עדיין. יחד עם זאת, צריך להבין שהוא מוערך ואהוב מאוד בקרב הגרמנים, שרואים אותו עומד בשורה אחת עם גינטר נצר, פול ברייטנר וברנד שוסטר". על העונה האחרונה של אוזיל אומר וולרודט: "היו לו הרבה עליות וירידות, אין ספק. יחד עם זאת, אני עדיין חושב שהיו יותר עליות מאשר ירידות".

מסוט אוזיל, שחקן נבחרת גרמניה (אמצע), עם הקנצלרית אנגלה מרקל (שמאל), נשיא המדינה כריסטיאן וולף. רויטרס
"בגרמניה הוא כבר עומד בשורה אחת עם גינטר נצר, ברנד שוסטר ופול ברייטנר". אוזיל מקבל תואר כבוד מהקנצלרית של גרמניה אנגלה מרקל והנשיא לשעבר כריסטיאן וולף/רויטרס

הפינה החמה

אחד הרגעים הכי משמחים בעונה החולפת של אוזיל ואולי בקריירה שלו היה הרגע בו נבחר לשחקן השנה של נבחרת גרמניה על ידי מועדון האוהדים הרשמי של הנבחרת. הקשר עצמו דיבר על ההתרגשות העצומה בבחירה הזו והעניק כמה הופעות קסומות במדי הפוסבל מנשאפט, פרט לפציעה מסוימת בשריר החשק במשחק החוץ מול טורקיה במוקדמות היורו, בו ידע כי יספוג קריאות בוז.

לאחרונה, חזר אוזיל לעצמו כשהשיא הגיע כאמור עם אותה מסירה גאונית לרונאלדו ב-1:2 על ברצלונה בשבת האחרונה. מה שגרם לתקשורת הספרדית כמובן להתהפך ב-180 מעלות ולהלל את "האוצר והמוח של הקבוצה" (אל פאיס) ואת "הקוסם" (אס). היכולת הטובה הזו גרמה לאוזיל לקבל הרבה יותר קרדיט ממוריניו בדקות המשחק, בקבוצה הכי תחרותית בעולם מהבחינה הזו, ובעיקר לדחוק את קאקה עמוק לספסל. אמנם השניים מרבים לפרגן אחד לשני ועל פי הדיווחים מסתדרים מצוין ביניהם, אבל ברור לכל שקשה מאוד למצוא מקום באותה חולית קישור לשניהם ונראה שהשיבוץ בהרכב על חשבונו של הברזילאי הוותיק זו המחמאה הכי גדולה שיכול אוזיל לקבל מהמאמן הפורטוגלי שלו.

אוזיל צפוי להישאר בריאל מדריד גם בעונה הבאה, למרות אותן השוואות לסניידר, ובטח אם וכאשר הבלאנקוס יזכו באליפות ספרד ואולי גם בליגת האלופות. יחד עם זאת, אוזיל יהיה חייב להראות הרבה יותר עקביות ברמת הכדורגל שלו, במספרים שהוא מפיק ובעיקר להראות קצת יותר רוע במשחק, אחרת הדרך החוצה מההרכב תהיה קצרה, בטח כשמדובר באחד המועדונים הכי לחוצים בעולם.

מה שיכול בוודאי לעזור לאוזיל מאוד זה הקיץ הקרוב והיורו עם נבחרת גרמניה, שם הוא תמיד בולט ומצטיין ונחשב לאחד מהבאנקרים המועטים של יואכים לב בהרכב. יהיה מרתק לראות את שיתוף הפעולה שלו שם עם פליימייקר נהדר כמו טוני קרוס (אותו יפגוש הערב כיריב) ועם שלל כוכבים בקישור כמו בסטיאן שווינשטייגר, מרקו רויס, מריו גצה, לוקאס פודולסקי, תומאס מולר וכמובן חברו לקבוצה סמי חדירה. כשפרנץ בקנבאואר אמר ליואכים לב, בכתבה משותפת עם גינטר נצר ב"בילד", שיש למאמן הלאומי של גרמניה את הנבחרת הכי טובה אי פעם, הוא ללא ספק התכוון בין היתר ואולי יותר מכל אחד אחר לאוזיל. הגיע הזמן של הקשר בן ה-23 להוכיח שהוא כזה גם בריאל מדריד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully