וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגי עמיר, שסייע לרצח יצחק רבין, משתחרר מהכלא

23.4.2012 / 9:48

חגי עמיר, אחיו של הרוצח יגאל עמיר, יצא לחופשי אחרי שמילא את מלוא תקופת העונש שנגזרה עליו ב-1995. הוא הורשע בקשירת קשר לרצח, וגם באיומים על אריאל שרון

חגי עמיר, אחיו של יגאל עמיר - רוצח ראש הממשלה יצחק רבין ישתחרר ממאסר בעוד שבועיים, אחרי שריצה את מלוא תקופת העונש שנגזר עליו בגין קשירת קשר לביצוע רצח ועבירות נשק. בתחילת חודש הבא יהפוך עמיר, לראשונה זה 16 שנים וחצי, לאדם חופשי. כיום הוא כלוא בבית הסוהר איילון, במתחם שב"ס ברמלה.

דיון בדחיית שחרור מוקדם של חגי עמיר. איריס דומאני
נחשב ל"שיאן" עתירות. פעם אחת, הותר לו להיפגש עם אחיו, יגאל. חגי עמיר/איריס דומאני

עמיר, בן 44, הורשע בשנת 1995 במעורבות ברצח רבין ובעבירות של קשירת קשר לביצוע רצח, החזקת נשק ובאיומים ואחיו, יגאל, נידון למאסר עולם ועוד שש שנות מאסר.. בשנת 2006 נידון חגי עמיר לשנת מאסר נוספת בגין איומים על ראש הממשלה דאז אריאל שרון.

שהה בהפרדה מחשש שייפגע - ושיפגע בביטחון המדינה

בשנת 2008, נדחתה על הסף בוועדת השחרורים הבקשה שהגיש עמיר לשירות בתי הסוהר, לנכות שליש ממאסרו בתואנה להתנהגות טובה. בוועדת השחרורים הסבירו אנשי שב"ס כי עמיר לא עומד בקריטריונים לשחרור. ההחלטה נתמכה בדו"ח מודיעיני סודי שהוגש לוועדה ולא הוצג בפני האסיר.

את רוב שנות מאסרו, ריצה עמיר בהפרדה, מחשש כי אסירים אחרים ינסו לפגוע בו. בנוסף, הביעו בשב"כ עמדה לפיה עמיר מהווה סכנה לביטחון המדינה. בניגוד לאחיו יגאל, חגי עמיר מעולם לא נישא. במהלך השנים הגיש מספר רב של עתירות אסיר, ונחשב ל"שיאן" בתחום. בשנה שעברה נענתה המדינה לבקשתו, והתירה לו לקיים מפגש חד-פעמי וקצר עם אחיו.

ב-2008: עמיר הגיש בקשה לשחרור מוקדם
ב-2011: הותר לאחים עמיר להיפגש בכלא

לפנייה לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully