וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העם עם הגולן

25.4.2012 / 14:25

לפני שנה אפילו גולן פולק בעצמו לא חשב על אולימפיאדה, אבל מאמן חדש, ראש עיר נדיב, מזל וגם כישרון יביאו אותו לשם. השבוע הוא יתחרה באליפות אירופה

"את הכשרון של גולן פולק גילינו כבר מזמן כשהוא היה חמישי בעולם בגיל נוער", כך מספר בכיר הג'ודאים הישראלים אריק זאבי שגם מפרט איך עוד כשרון כמעט והתפספס. "לפני שנתיים הוא שקל להעלות את המשקל שלו כדי שיתאים לקטגוריה של עד 73 קילוגרם, לאחר מכן הוא נפצע ואז נדמה היה שויתר. למרבה המזל הוא חזר למשקל הקודם שלו ופגע".

כמו הרבה ספורטאים ישראלים אחרים, גולן פולק נאלץ להתמודד מול הרבה מכשולים, אבל בינתיים נראה שהוא מאלה שמצליחים לקפוץ גבוה ולהישאר למעלה. בצורה הזאת, מאמינים בסביבתו, הוא גם יגיע כבר בגיל 20 למשחקים האולימפיים בלונדון בקיץ הקרוב.

הוא כבר עבר פציעות, חילופי מאמנים, איגוד שהתפרק ובעיות כלכליות - כל מה שג'ודאים אחרים עברו במשך עשור, אפשר להגיד שהבחור הזה עבר בשנה-שנתיים, בעיקר לא באשמתו אלא לאור המצב שנוצר בסביבתו. ואולי אפשר יהיה למצוא נקודת אור סביב מה שקרה באיגוד שפורק ונבנה מחדש ולומר שמי ששרד את כל הקשיים האלו, יהיה מוכן "להפציץ" בקיץ הקרוב בלונדון. בתור התחלה, הוא יצטרך לבלוט כבר ביום חמישי הקרוב, יום העצמאות, באליפות אירופה שתתקיים ברוסיה - שם הוא יוכל להבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראה כמה פודיומים מכובדים בשנה האחרונה. גולן פולק/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי אריק זאבי ואליס שלזינגר, גולן פולק יהיה ככל הנראה הנציג הישראלי השלישי ואולי הרביעי (אם סוסו פלאלישווילי יעפיל) במשחקים האולימפיים בלונדון. מקומו של פולק בלונדון כמעט ומובטח. נכון לעכשיו הוא עומד בקריטריון הישראלי והבינלאומי מאחר והוא מדורג במקום ה-20 בדירוג האולימפי למשקל של עד 66 קילוגרם. אם יזכה במדליה באליפות אירופה הקרובה, ולא משנה באיזה צבע - הוא יבטיח סופית את מקומו. אם לא יזכה במדליה, הוא יאבד את מקומו ה-20 באחד משני המקרים: 1. ברדפורד בולן האמריקאי יזכה במדליית זהב או כסף במשחקי פאן אמריקה. 2. לאשה שבדטואשווילי הגאורגי יזכה במדליה באליפות אירופה. רק במידה ושני התרחישים שהוזכרו כאן יקרו ביחד, פולק ייאבד את הקריטריון הישראלי והבינלאומי (מקום 22 בעולם), וגם אז קיים סיכוי טוב שהוא יזכה לכרטיס שאותו מחלקים בהתאחדות האירופית עבור ג'ודוקא מכל מדינה. אם זה לא מספיק, גם אם הוא ישיג את הקריטריון הבינלאומי בלבד, רוב הסיכויים שהוא יקבל כרטיס חופשי מהוועד האולימפי הישראלי, שיכול להעניק עד שלושה כאלה לספורטאים צעירים לצורך טבילת אש במשחקים האולימפיים.

בכל מקרה, פולק בונה על מדליה באליפות אירופה הקרובה, כי אחרי כל מה שהוא השיג בשנה האחרונה - הוא יכול להרשות לעצמו להאמין. לפני שנה הוא בעצם פרץ לתודעה שמחוץ לאיגוד הג'ודו, כשזכה במדליית הזהב בתחרות מסבב גביע העולם בטאלין שבאסטוניה. "בשבילי, מה שהיה מיוחד בתחרות הזאת היה לנסוע עם כל הגדולים כמו אריק זאבי. לא חשבתי בכלל על אולימפיאדה בזמן הזה, רק על הנסיעה הזאת. פתאום זכיתי במדליית הזהב וצברתי הרבה נקודות בדירוג העולמי, דברים התחילו להתחבר והתקדמתי. לפני זה בכלל לא התחריתי בבוגרים. ניצחתי אז בחצי הגמר יריב שצמוד אלי היום בדירוג העולמי ואחר כך גם אוקראיני שהיום הוא בין 15 הראשונים בעולם".

את עיקר הקרדיט להצלחה שלו גולן פולק מפנה למאמן אלכס אשכנזי, מי שאימן במשך שנים רבות את אריק זאבי והיה ידוע כמאמן דעתן שבמקרים רבים דעותיו היו מנוגדות לאלו של ראשי האיגוד, ולא משנה באיזה גלגול. פולק מתאמן תחת הדרכתו של אשכנזי, אבל הוא עדיין לא במעמד של אריק זאבי או אליס שלזינגר ש"נהנים" ממאמנים אישיים, כך שמי שמדריך אותו בתחרויות בחו"ל הוא מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה. מילא מאמן, עד לפני כמה חודשים פולק היה צריך להגיד תודה על כל נסיעה לחו"ל, מאחר ובתקופה שבה איגוד הג'ודו פעל תחת מפרק ועד לרה-ארגון של ההנהלה שלו, רק הג'ודאים הבכירים ביותר המשיכו ליהנות מתנאים אידיאליים, ועבור השאר לא נשאר אפילו כסף לנסיעה לתחרויות בחו"ל. במקרה של ג'ודאים מסויימים, הם פשוט לא נסעו. במקרה של פולק, הוא פשוט נהנה ממזל גדול שהתבטא בעזרה חיצונית מעיריית צפת, העיר שבה הוא רשום כתושב וראש העיר שלה התלהב מאוד מהרעיון שאחד מהנציגים הישראלים ללונדון 2012 יגיע מעירו, שבתקופה האחרונה הוזכרה בתקשורת בעיקר בגלל גזענות כלפי ערבים. "אני גדלתי ביהוד, אבל כשהתבגרתי ההורים שלי עברו לצפת. אני לא ממש גר שם, אבל אני נמצא אצלם בכל סוף שבוע. בשאר הזמן אני גר ומתאמן בוינגייט ומשרת בצה"ל. ראש עיריית צפת (אילן שוחט - ד"ב) החליט לטפל בכל העלויות של ההכנות שלי, אלה שהאיגוד לא שילם. קשה לי להגיד כמה הוא השקיע שם, אבל אני רק יכול לספר שהוא דאג לי להרבה דברים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ג'ודוקא התקפי ומאוד מפתיע". גולן פולק באחד התרגילים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא ברור מי עזר יותר לגולן פולק, המאמן האישי שלו, מאמן הנבחרת, ראש עיריית צפת. מה שכן, המכלול הזה הביא לנו בשנה האחרונה את הג'ודוקא שאמור להוביל את הדור הבא של נבחרת ישראל. אחרי שאריק זאבי יפרוש, כמו שזה נראה עכשיו, גולן פולק יהיה הבכיר בספורט האולימפי הכל כך מוצלח שלנו בתקופת ריו 2016, יחד עם טומי ארשנסקי ואורי ששון. זאת הסיבה שלפולק וכמובן שלכל הסובבים אותו חשוב מאוד להיות בלונדון 2012, וחשוב לפתח ביטחון עצמי גבוה גם באליפות אירופה הקרובה.

"לדעתי הוא יהיה בלונדון ובאופן כללי אני יכול להגיד עליו שמדובר בפוטנציאל אדיר", אומר אריק זאבי ומוסיף: "הוא התקפי, יש לו מגוון תרגילים מאוד מפתיעים והיריבים שלו לא יכולים לדעת מה הוא עומד לעשות. אני מאמין שתוך שנה-שנתיים הוא יגיע לטופ העולמי. כמובן שיש לו גם מאמן אדיר".

פולק עצמו מעדיף שלא להתעסק יותר מדי כרגע בלונדון 2012: "אני מנסה לא לחשוב על זה יותר מדי כי זה יכול להלחיץ". לקראת אליפות אירופה הקרובה הוא אומר: "יהיו שם הרבה טובים, אבל אני מקווה שאני אוכל לזכות במדליה, אי אפשר לדעת מה יהיה".

גולן פולק יפתח את הופעתה של המשלחת הישראלית יחד עם טומי ארשנסקי (עד 60 ק"ג) ורוני שוורץ (עד 48 ק"ג נשים) כבר ביום חמישי, באליפות אירופה שתצא לדרך בצ'ליאבינסק שברוסיה. סוסו פלאלישווילי (עד 73 קילוגרם) שמדורג ערב האליפות במקום ה-23 בעולם יתחרה ביום שישי ואם יזכה במדליה הוא יגיע ללונדון. גם אליס שלזינגר (עד 63 ק"ג) שכבר הבטיחה את מקומה בלונדון 2012 תנסה לזכות במדליה, אחרי שכבר עשתה זאת בעבר פעמיים. אגב, גם ירדן ג'רבי שהפסידה לשלזינגר במאבק על הכרטיס ללונדון תתחרה באליפות. אריק זאבי (עד 100 ק"ג) ואורי ששון (מעל 100 ק"ג) יתחרו ביום שבת.

לונדון 2012 בוואלה! ספורט

  • עוד באותו נושא:
  • גולן פולק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully