וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדיקור: נסו את זה לבד בבית

הסנדל יכול להיות הכי יפה בעולם, אבל עם כפות רגליים מוזנחות כל האפקט שלו יורד לפח - מדריך מלא לפדיקור ביתי, לנשים ולגברים, שיסביר סוף כל סוף מה ואיך עושים

כל החורף הסתרנו את כפות הרגליים בנעליים סגורות, ואפשר רק לנחש שהן היו מלאות קנאה לנוכח טיפוח כפות הידיים, שהמשיך למרות העונה הקרה. ובכן, הקיץ כבר כאן והגיע הזמן לשחרר את כפות הרגליים לחופשי. רגע לפני שהאצבעות מבצבצות מבעד לסנדלים פנקו את עצמכם בפדיקור הום מייד.

ציוד לפדיקור. ShutterStock
ציוד לפדיקור/ShutterStock

כל השלבים בדרך לפדיקור מושלם

1. הסרת לק

בשלב הראשון הסירו את הלק מהציפורניים, אם יש, בעזרת צמר גפן ומסיר לק. טיפ קטן - אם הלק לא יורד בקלות, אל תשפשפו את צמר הגפן על הציפורן אלא הניחו אותו, כשהוא טבול במסיר לק, על הציפורן, המתינו כמה שניות ובמשיכה אחת הסירו את הלק. אם אין לכם לק על הציפורניים, דלגו לשלב הבא.

2. השריה

מלאו גיגית במים חמימים והשרו את הרגליים למשך 5 עד 10 דק. המים החמימים ירככו את העור ואת הציפורניים והעבודה עליהם תהיה קלה יותר. אפשר להוסיף למים גם מלח אמבטיה, המנטרל ריחות רעים, ושמנים אתריים כמו שמן עץ התה המטפל, בין היתר, בפטריות הציפורן. בנוסף, הוספת סודה לשתיה לגיגית המים תעזור גם כן לריכוך את העור ואת הציפורניים.

טיפ קטן - בכל יום כשאתם שוטפים את רגליכם במים וסבון חשוב מאוד שתייבשו את כפות הרגליים טוב במגבת כדי למנוע התפתחות של פטריות.

השריית כפות הרגליים במים, פדיקור. ShutterStock
השריית כפות הרגליים במים חמימים/ShutterStock

3. טיפול בציפורניים

לאחר שהעור התרכך (אפשר לאבחן זאת כשרואים שהעור בצבע ורדרד), הוציאו את כפות הרגליים מהמים, נגבו והחלו לטפל בציפורניים. את הציפורניים קצצו בעזרת קוצץ ציפורניים או צבתית. חשוב שלא לקצוץ עמוק מידי, והשאירו קצה באורך של כ- 3 מ"מ.

לאחר מכן, עצבו את קצה הציפורן עם משייף ציפורניים ועברו על הציפורן עצמה עם 'באפר' עדין שיסיר ממנה שכבת שומן וצהבהבות במידה ויש. בעזרת מקלון עץ, אותו ניתן לקנות בחנויות לציוד ציפורניים, נקו את הלכלוך שהצטבר תחת הציפורניים.

טיפ קטן - את הציפורניים יש לקצוץ בקו ישר ולא בצורה עגולה כדי להימנע מהיווצרות ציפורן חודרנית. כשהציפורן נגזרת בצורה עגולה היא עלולה לצמוח לתוך הבשר.

4. טיפול בעור מסביב לציפורן

העור שמסביב לציפורן נקרא "קוטיקולה", לפעמים הוא גדל על חלק ניכר מהציפורן ונוצר מראה לא אסטטי. מירחו על הקוטיקולות חומר מרככך והחדירו אותו לעור בתנועות עיסוי. בעזרת דוחף עור (שגם אותו ניתן לרכוש ברשתות הפארם) דחפו בעדינות את העור שמסביב לציפורן. אפשר לקנות דוחף עור מקצועי או להסתפק בדוחף עור חד פעמי מעץ. כדי להסיר את העור העודף מסביב לציפורן השתמשו בממיס קוטיקולה. יש מכונים מקצועיים שיעדיפו לגזור את העור מסביב לציפורן בעזרת צבתית להשלמת המראה האסטטי, אך יש מכונים בהם יעדיפו להשאיר את העור משום שהוא מגן על הציפורן מפני זיהומים. בכל מקרה, כדי שלא להיפצע, לא מומלץ לגזור את העור מסביב לציפורן לבד. אם אתם לא מקצועיים הסתפקו בדחיפת עור עדינה.

טיפ קטן - אחרי אמבטיית הרגליים הזיזו בעדינות את העור מסביב לציפורן בעזרת מגבת, זה יגרום לעור לגדול בצורה איטית יותר.

מרככך קוטיקולה של אורלי, cuticle therapy cream , 40 שקלים בפארמים. אלון גנון, ספק 500
קרם ריכוך cuticle therapy cream של אורלי, 40 שקלים בפארמים/ספק 500, אלון גנון

5. הסרת העור

העור הקשה בכף הרגל נקרא "קאלוס". לפני שאתם מתחילים במלאכת הסרת העור חשוב לדעת שהמגמה העולמית היא להימנע משימוש בסכינים להסרת העור הקשה. על ידי שימוש בסכין אנו עלולים להסיר שכבות עור שהן הכרחיות לגוף ובנוסף יש נטייה לגוף לייצר שכבת עור עבה יותר אחרי טיפול עם סכין. כדי להימנע משימוש בסכינים פותחו תכשירים המכילים חומרים פעילים להמסת ה"קאלוס". יש לנהוג בזהירות עם חומרים אלה, אין לשים את החומר הפעיל ברגליים עם סדקים וחתכים משום שהוא מכיל חומציות בריכוז גבוה ועלול לצרוב את העור. אם אתם חולי סכרת יש מוצרים המותאמים במיוחד לסכרתיים.

מסיר קאלוס, callus away, 49 שקלים בנייל סטודיו. אלון גנון, ספק 500
ממיס קאלוס callus away, להשיג ברשת נייל סטודיו 49 שקלים/ספק 500, אלון גנון

לאחר שקיבלתם מידע בסיסי זה, לפניכם שתי אפשרויות: או להשתמש בחומרים ממסי קאלוס, או להסתפק בשיוף העור.

אם בחרתם באפשרות הראשונה מרחו את חומר ממיס הקאלוס על המקומות בהם יש עור קשה כמו העקב והבוהן, עטפו כל רגל בניילון נצמד (לא חזק מידי) ,המתינו כ- 5 דקות, הסירו את הניילון והכניסו את הרגליים לשטיפה בגיגית.

אם בחרתם באפשרות השניה דלגו על השלב הזה והמשיכו לשלב הבא: קחו משייף עור (יש משייף עם חורים כמו בפומפיה) או אבן להסרת העור, והחלו לשייף את הרגליים בתנועות מעגליות באזורים בהם יש עור קשה. כדי להשלים את שיוף העור ולהחליקו עסו את הרגליים עם קרם פילינג.

טיפ קטן - כדאי להחזיק באופן קבוע משייף או אבן להסרת עור במקלחת ולשייף מספר פעמים בשבוע את כפות הרגליים.

הסרת עור מכף הרגל פדיקור. ShutterStock
שיוף הרגליים ע"י משייף "פומפיה"/ShutterStock
אבן להסרת העור מכף הרגל. ShutterStock
אבן להסרת עור/ShutterStock

6. מריחת קרם

אחרי שסיימתם עם קרם הפילינג ושטפתם את כפות הרגליים, ייבשו אותן היטב ומירחו קרם עשיר המתאים לכף הרגל. גם קרם גוף יעשה את העבודה.

טיפ קטן - חשוב למרוח קרם על כפות הרגליים על בסיס יומי אחרי המקלחת כדי להימנע מעור יבש. אפשר גם לטפטף שתי טיפות שמן לבנדר על כל כף רגל למניעה בהידבקות בפטריות הרגליים.

פדיקור, מריחת קרם על כפות הרגליים. ShutterStock
מריחת קרם על כפות הרגליים/ShutterStock

7. מריחת לק

הפרידו את אצבעות הרגליים בעזרת מפריד אצבעות. אם אין לכם כזה קחו נייר סופג, גלגלו אותו כך שתיווצר רצועה ארוכה והשחילו אותו בין האצבעות ובכך תיצרו הפרדה.

עברו על כל ציפורן עם מסיר לק וצמר גפן כדי להסיר שכבות שומן שנשארה מהקרם שמרחנו על הרגליים. כשיש שכבת שומן הלק עלול להתקלף מהר יותר. מרחו שכבת בסיס ועליה שתי שכבות לק לבחירתכם, לסיום מרחו טופ או מייבש לק.

טיפ קטן - אחרי שמרחנו לק נהוג להמתין עד שהוא יתייבש ורק אז לנעול נעליים, כדי לחסוך את ההמתנה ,אפשר למרוח את הלק על הציפורניים כשהרגליים נמצאות מראש בכפכפי אצבע.

מריחת לק באצבעות הרגליים בעזרת מפריד אצבעות. ShutterStock
מפריד אצבעות/ShutterStock
פדיקור, לק אדום על ציפורני הרגליים. ShutterStock
פדיקור, לק אדום על ציפורני הרגליים/ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • פדיקור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully