וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ונתן פולארד שוחרר מבית החולים - הוחזר לכלא

טל שלו

15.4.2012 / 19:25

המרגל הישראלי שוחרר מבית החולים, בו אושפז לפני יותר משבוע. עם הגיעו לכלא, זכה לשיחת טלפון עם רעייתו אסתר, שחוששת: "לא נתנו לו להתאושש, המשבר הרפואי הבא בדרך"

אחרי יותר משבוע, המרגל הישראלי-אמריקאי ג'ונתן פולארד שוחרר מבית החולים בו אושפז וחזר לכלא הפדרלי השמור בצפון קרוליינה, בו הוא מרצה עונש מאסר. מהוועד למען שחרורו של המרגל נמסר הערב (ראשון) כי בהגיעו לכלא, הורשה פולארד להתקשר לאשתו אסתר, ולעדכנה על החזרתו לכלא, והיא מצדה סיפרה לו על המאמצים לשחרורו, שקיבלו חיזוק בשבוע שעבר בפנייתו האישית של הנשיא שמעון פרס לנשיא ארצות הברית ברק אובמה. פרס ביקש מאובמה לקצוב מטעמים הומניטריים את עונשו של פולארד, שהורשע ב-1985 בריגול למען ישראל ונידון למאסר עולם.

ג'ונתן פולארד, אפריל 2012. AP
חזר לכלא. ג'ונתן פולארד עם השרה לבנת/AP

"אמרתי לג'ונתן שהנשיא אמר שהפעם אסור להיכשל", סיפרה אסתר פולארד לאחר השיחה, וציינה כי קולו של בעלה נשמע חלש. "ג'ונתן ביקש ממני להודות אישית לנשיא, ולבקש ממנו לא להרפות", המשיכה, "אני משוכנעת שאם הנשיא ימשיך להטיל את מלוא המוניטין האישי שלו למען שחרורו חייו ינצלו".

"אולי מצבו הבריאותי יקדים השחרור"

פולארד הביעה דאגה רבה בעקבות החזרת בעלה לכלא במצבו הנוכחי: ‏"הוא הוחזר ליחידה שלו בכלא שם הוא מוכרח להמשיך לעבוד ולא משנה כמה הוא חלש וחולה. הוא אינו זוכה לשיקום שהוא זקוק לו כל כך, זה רק עניין של זמן עד המשבר הרפואי הבא שאיש אינו יכול לדעת כיצד ייצא ממנו. אני פשוט חוששת לחייו?.

אך האם שחרורו של פולארד קרב? לורנס קורב, מי שהיה תת-שר ההגנה האמריקאי במשטר רייגן בשנות ה-80, הביע בשבוע שעבר אופטימיות ביחס לשחרור המרגל היהודי. קורב אמר כי "אולי הוא (הנשיא אובמה) ממתין לשעת כושר וחושב שיוכל לעשות זאת כשייתן לנשיא פרס את מדליית החירות ביוני. ייתכן שלאור מצבו הבריאותי אף יקדימו את השחרור".

בראיון שהעניק לערוץ 2, התייחס קורב לאיגרת ששלח הנשיא פרס לנשיא אובמה, בבקשה לשחרר את המרגל היהודי-אמריקאי, ואמר כי הנשיא האמריקאי לא הגיב גם למכתב ששלח לו נתניהו בנושא לפני יותר משנה. עם זאת, קורב הדגיש כי ייתכן שאובמה ייענה לבקשה ויקצוב את העונש על רקע הומניטרי. יצויין כי מהבית הלבן נמסר אמש כי ארה"ב לא שינתה את עמדתה בנוגע למאסרו של פולארד.

עוד על ג'ונתן פולארד
מדוע האמריקאים מתנגדים לשחרורו של פולארד?
גורמים בארה”ב: ”ייתכן שפולארד ישוחרר ביוני”
הוועד לשחרור פולארד: ”אובמה לא דחה בקשת השחרור”
ג’ונתן פולארד עדיין מאושפז: ”חשש רציני לחייו”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully