וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאסרה כניסת עשרות פעילים במטס: "העיקר לפנינו"

15.4.2012 / 14:14

משטרת ההגירה סירבה להכניס 27 פעילים פרו-פלסטינים שהגיעו לנמל התעופה בן גוריון. מפקד מחוז מרכז: "מרבית הפעילים שאותרו מראש על-ידי ישראל הושארו במדינות המוצא"

רויטרס

(צילום: טל אנגלנדר ורויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

27 אזרחים זרים, שהגיעו במסגרת המטס הפרו-פלסטיני לישראל, לא הורשו להכנס היום (ראשון) לישראל. רבים מתוכם הם אזרחי צרפת, אחד הוא אזרח פורטוגל שהגיע בטיסת אייר ג'ורדניאן מירדן, ופעיל נוסף הוא אזרח קנדי שנחת בישראל לאחר שהגיע בטיסה שיצאה מארצות הברית. שלושה פעילים נוספים שהגיעו הבוקר בטיסת אל על מפריז, תושאלו על ידי משרד הפנים וכניסתם הותרה.

"אנחנו נמצאים לפני השעות המשמעותיות", הבהיר מפקד מחוז מרכז, ניצב בנצי סאו, בתדרוך בנמל התעופה. "עיקר הטיסות שסימנו אמורות לנחות בין שתיים בצהריים לחמש אחר הצהריים".

פעילים פרו פלסטינים נוחתים בנתבג. יותם רונן
השיא עוד לא הגיע. נתב"ג היום/יותם רונן

סאו ציין כי מרבית הפעילים שאותרו במועד על-ידי ישראל הושארו במדינות המוצא על פי החלטת חברות התעופה. "יחד עם זאת, ממש בשעה האחרונה איתרנו 17 פעילים, מתוכם שבעה בשלבי הרחקה. אנו מקווים שהם יסכימו להצעת מנהלת ההגירה לעלות למטוס חזרה לארץ מוצאם. הממצאים בתהליך בדיקה ותחקור בשירותי המודיעין וההגירה".

בנוסף לפעילים מחו"ל, ארבעה פעילי שמאל ישראלים שהניפו שלט עליו נכתב "ברוכים הבאים לפלסטין" בשפה האנגלית באולם מקבלי הפנים בשדה התעופה, נלקחו מיד על ידי המשטרה ועוכבו לחקירה. השוטרים אף קרעו את השלטים שהחזיקו בידיהם. זאת בניגוד גמור ליחס שקיבלו פעילי הימין שהניפו אף הם שלטים והפגינו במקום מאז שעות הבוקר ללא הפרעה.

כוננות לקראת בואם של פעילים פרו פלסטינים לנתב"ג. יותם רונן
"אנו מקווים שהם יסכימו להצעת מנהלת ההגירה"/יותם רונן

במקביל לאירועים בישראל, התאספו הבוקר פעילים פרו-פלסטינים בנמלי התעופה בבריסל ובפריז. בנמל התעופה שארל דה-גול בפריז נמנעה עלייתם של כ-50 פעילים לטיסה לישראל. "הם סירבו לתת לי לעלות, למה? כי ממשלת ישראל נתנה להם פקודות, לא? למנוע עלייה למטוס מכל אחד שרוצה להגיע לבית לחם למשימה זו", סיפרה הפעילה אקסיה קונדס.

"לדעתי זה בלתי נסבל לחלוטין. המשמעות היא שפלסטין היא מדינה שאין לנו גישה אליה. עוד כמה זמן זה יימשך?", הוסיפה קונדס. ארנו, פעיל פרו-פלסטיני נוסף, תקף את התנהלותה של ישראל ושל הרשויות בצרפת. "במשטר הזה, אפילו במסגרת החוק הבינלאומי, לישראל יש חופש להפעיל לחץ על חברות תעופה, לעצור נוסעים מלהמריא ויותר מכך, הם יכולים להכתיב את החוק למשטרת צרפת, שפועלת לפי פקודות ישירות מישראל, מסתבר".

עוד על המטס
נאסרה כניסת פעילות נוספות במטס: "מצפים ל-2,000"
"מטס ההתרסה": ארבעה פעילים נחתו ונלקחו לחקירה
ישראל "תברך" הפעילים בנתב"ג: "תמחו בסוריה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully