וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מטס ההתרסה": ארבעה פעילים נחתו ונלקחו לחקירה

15.4.2012 / 9:30

מאות שוטרים נפרסו בנתב"ג לקראת הגעתם של פעילי שמאל לשדה. הטיסות הבאות בהן צפויים לנחות פעילים פרו-פלסטינים: בשעה 11:20 משוויץ ובשעה 12:25 מטורקיה

ארבעה פעילים שנחתו בישראל הבוקר (ראשון) בטיסת אל-על שהמריאה מפריז שבצרפת סורבו כניסה לישראל ונלקחו לתחקור ברשויות הנמל. החל משעות הבוקר המוקדמות נפרסו כ-650 שוטרים בנמל התעופה בן גוריון, לקבל את פני "מטס ההתרסה", במסגרתו צפויים מאות פעילים פרו-פלסטיניים לגדוש את שדה התעופה באחד מימיו העמוסים יותר במהלך השנה. בימים האחרונים עסקו רשויות המדינה בניסיונות קדחתניים להביא לכך שרוב הפעילים המתכננים להגיע וליצור פרובוקציה בשדה לא יוכלו לעלות לטיסות לישראל. במקביל, נערכו במשטרה להגעתם של פעילים ישראלים מימין ומשמאל, שינסו גם הם לומר את דברם בנמל התעופה.

עשרות שוטרים, חלקם בלבוש אזרחי מסיירים באולם קבלת הפנים בנמל התעופה כשלדברי המשטרה, הטיסה הקרובה בה צפויים להגיע פעילים תנחת בישראל בשעה 11:20 לאחר שיצאה מבזל שבשוויץ. הטיסה "המסומנת" שלאחריה יצאה מאנטליה בטורקיה והיא צפויה לנחות בישראל בשעה 12:25.

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', התייחס אתמול להיערכות המשטרה ליום הטעון ואמר כי "ההנחיות לכוחות הן ברורות: למנוע פרובוקציות ולא לאפשר הפרות סדר בנמל התעופה בן גוריון. את הפעילים שיבואו להפר את הסדר נבודד מהשדה המרכזי. כל מי שיגיע ויפר את הסדר - ייעצר". עוד ציין השר כי "אנחנו בקשר עם חברות התעופה וגם עם המדינות וביקשנו מהם לא לאפשר למי שמזוהה על ידנו (כפעיל פרו-פלסטיני, מ"ש) לעלות לטיסה. פנינו אליהם עם מידע על פעילים שמתכוונים להגיע, וכל הפעילות בחו"ל מתבצעת באמצעות הממשלות וחברות התעופה. אני חושב שהם פעלו בהתאם".

פעילים במחאה נגד ישראל בנמל התעופה בריסל. רויטרס
הפעילים בשדה התעופה בבריסל שבבלגיה, הלילה/רויטרס

למרות זאת, במשטרה נערכים להתמודד עם הפעילים שיגיעו לארץ. משטרת מחוז מרכז, בפיקודו של ניצב בנצי סאו, תהיה אחראית למבצע, המכונה "מרחב מוגן 2", ובו ייטלו חלק מאות שוטרים, רובם בלבוש אזרחי וללא נשק. השוטרים יפעלו כדי למנוע מהפעילים אפשרות להפר את הסדר כבר מעמדת ביקורת הגבולות בכניסה לישראל.

פעילי ימין: "קבלת פנים ראויה לשונאי ישראל"

מטוסים עם פעילים יוסטו לטרמינל 1 בנמל התעופה, שם יקיימו את תהליך הביקורת. תיירים ואזרחים ישראלים שכניסתם תותר יעברו לטרמינל 3, ואילו מי שכניסתו תיאסר יופנה לטיסה חזרה למדינת המוצא וכאמור מי שיפר את הסדר בשדה – צפוי להיעצר. לוחמי יחידת "נחשון" של שרות בתי הסוהר יהיו ערוכים לקלוט את העצורים ולהעבירם למתקני המשמורת של שב"ס.

ביום בו צפויים כ-50,000 בני אדם לגדוש את שדה התעופה, צפויים לנחות בין 500 ל-1,000 פעילים פרו-פלסטינים, רובם ממדינות מערב אירופה, בנמל התעופה בן גוריון במסגרת קמפיין שכותרתו "ברוכים הבאים לפלסטין". לאחר הגעתם לארץ, קיים חשש כי הפעילים יפרו את הסדר בשדה התעופה ולאחר מכן ינסו להגיע לשטחי יהודה ושומרון.

בניסיון להקטין את ממדי ה"מטס", ישראל יצרה בתקופה האחרונה "רשימה שחורה" של שמות שנאסר עליהם להיכנס לתחומיה. בשבוע שעבר משרד הפנים העביר לחברות התעופה הזרות רשימות של מנועי כניסה לישראל, בבקשה שלא לאשר את עלייתם למטוסים. במקביל, בימים האחרונים יצרו אנשי משרד החוץ קשר עם משרדי החוץ בכמה מדינות, וחלקם פרסמו אזהרת מסע, עם המלצה לאזרחיהן שלא להשתתף במטס.

בעקבות כך, עשרות נוסעים שרכשו כרטיסי טיסה לישראל בחברת לופטהנזה קיבלו אמש הודעה לפיה הזמנתם בוטלה "לפי הוראה שהתקבלה מישראל". ההערכה היא כי חברות תעופה זרות נוספות צפויות ללכת בעקבותיה של לופטהנזה.

במשטרה נערכים גם להגעתם של פעילי ימין לשדה. לדברי פעילי הימין, בכוונתם לערוך בנמל התעופה "קבלת פנים ראויה לשונאי ישראל". מן הצד השני צפויים גם פעילי שמאל להגיע לשדה השוקק. על פי התכנון, כמה עשרות פעילי שמאל יגיעו בשעות הצהריים לאולם קבלת הפנים בנמל התעופה כשבידיהם שלטים הנושאים את הכיתוב "ברוכים הבאים", במספר שפות.

(עדכון ראשון - 6:30)

עוד כותרות על המטס:
ישראל "תברך" הפעילים בנתב"ג: "תמחו בסוריה"
ישראל לחצה, ולופטהנזה לא תטיס פעילים פרו-פלסטינים
צפו איך נעצרו פעילי המטס לנתב"ג בשנה שעברה

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully