וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין נגד המטס: "קבלת פנים לשונאי ישראל"

יהושע בריינר

12.4.2012 / 11:05

במערכת הביטחון נערכים להגעת מאות פעילים פרו-פלסטינים לישראל ביום ראשון, בעוד פעילי ימין מתכננים למחות נגדם בנתב"ג. המפכ"ל: "לשמור על הסדר ולנהוג באיפוק"

כאב ראש נוסף למשטרה: פעילי ימין הגישו בקשה למשטרה לקבלת אישור להגיע ביום ראשון אל נמל התעופה בן גוריון על מנת למחות על הגעת פעילי המטס הפרו-פלסטיני לישראל. בנוסף לכך, חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אף מתכנן לנצל את חסינותו הפרלמנטרית ולהגיע אל טרמינל 1, לשם מתכוונת המשטרה להעביר את הפעילים שיגיעו בטיסות מאירופה, ולהתעמת עם אנשי השמאל שינחתו.

לדברי פעילי הימין, בכוונתם לערוך בנמל התעופה "קבלת פנים ראויה לשונאי ישראל", וכן להראות להם, כהגדרתם, מהי "גאווה יהודית".

"הגיע הזמן שהמדינה תפסיק להפגין חולשה כלפי האויבים שמתכוונים להגיע לכאן מהמדינות השונות", אמר חבר הכנסת בן ארי לוואלה! חדשות, "פעם אחר פעם אנחנו מתקפלים בפניהם ורק גורמים להם למוטיבציה גבוהה לשוב לישראל ולעשות כאן פרובוקציות". לדבריו, בסוריה או בטורקיה שום גורם זר לא היה מעז להיכנס לשטחה של המדינה לעשות מהומות נגד השלטון, ואפילו בארה"ב הדמוקרטית גורם שכזה היה מטופל ביד קשה ותקיפה. "אם ממשלת ישראל לא מתכוונת להציג עמדה נחושה ותקיפה, אני אגיע לנמל התעופה ואערוך לאנרכיסטים קבלת פנים", אמר.

"לשפוט בארץ את פעילי המטס"

במקביל לכך, יגיעו פעילי תנועת ארץ ישראל שלנו אל אולם מקבלי הפנים, שם הם צפויים לפגוש את פעילי השמאל מישראל שמתכננים אף הם להגיע למקום ולקבל את הפעילים האירופיים. "מוזר שלא ראינו את כל אותם פעילי שמאל מגיעים לנמל התעופה של דמשק ומפגינים שם כנגד מי שרומס את זכויות האדם של הערבים", אמר פעיל הימין איתמר בן גביר, "אנשי השמאל והאנרכיסטים הם צבועים ודו פרצופיים ואני מציע להם ביום ראשון לא לנסות אותנו. אנחנו לא פראיירים ולא נציג להם את הלחי השנייה".

בנוסף, פנה אמש ארגון "שורת הדין" ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה שלא לשחרר את מאות הפעילים הפרו-פלסטינים שינחתו בישראל, אלא להעמידם לדין. במכתב ששלחה יו"ר הארגון, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, נכתב כי החזרת הפעילים למדינותיהם מבלי להעמידם לדין הינו מעשה בלתי סביר בעליל שעלול לגרום נזק רב למדינת ישראל.

משרד הפנים לא יתיר לפעילים להיכנס לשטח ישראל

לקראת המטס אישר היום מפכ"ל, רב ניצב יוחנן דנינו,את התוכניות לטיפול המשטרה באירוע, כאשר מפקד מחוז מרכז, ניצב בנצי סאו, יוביל את ההיערכות המבצעית אליו. המפכ"ל הנחה לעשות הכל על מנת ששדה התעופה בן גוריון ימשיך את עבודתו הסדירה, והנחה את המפקדים לנהוג באיפוק מול הפעילים שיגיעו.

לפי ההערכה, יגיעו לנמל התעופה בין 500 ל-1,000 פעילים פרו-פלסטינים. במבצע המשטרתי שתוכנן, המכונה "מרחב מוגן 2", ייטלו חלק מאות שוטרים, רובם בלבוש אזרחי וללא נשק.

ביום רביעי נערך דיון שכלל את נציגי כל הגופים הערוכים לטפל במפגן המחאה – נציגי המשטרה, אגף המודיעין בצה"ל, שירות בתי הסוהר, משרד החוץ ומשרד הפנים, ונציגי משטרת מחוז מרכז. על פי התכנית, משרד הפנים לא יתיר לפעילים להיכנס לשטח ישראל, ואלה יועלו על טיסות שישיבו אותם למדינות היעד.

המערך, בראשו עומד השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', עומד בשיתוף פעולה עם חברות התעופה השונות, בניסיון לבלום את מרבית הפעילים בדרכם – עוד בטרם יעלו על הטיסות לארץ. בישראל מפעילים לחצים כלכליים על חברות התעופה, בין היתר באמצעות ה"איום" בעלות הטסת הפעילים חזרה ליעדם – עלות בהן יישאו החברות.

אהרונוביץ' כבר הבהיר השבוע כי מדינת ישראל תפעל "על מנת למנוע פרובוקציה, כפי שכל מדינה אוסרת כניסת גורמים עוינים לתחומה". הוא הוסיף כי "הפרובוקטורים יטופלו באופן נחוש ומהיר, אך לא ננהל מרדפים במסדרונות שדה התעופה. משטרת ישראל והגופים השותפים נערכים על מנת לאפשר שגרת חיים ומניעת פרובוקציות חריגות".

בהכנת הידיעה השתתפו גלעד גרוסמן ומור שמעוני

עוד בנושא
פעילי שמאל ישראלים יקבלו פני הזרים בנתב"ג
הערכה: כ-1,000 פרו-פלסטינים ינסו להתפרע בנתב"ג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully