וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "מחר נפסיק האש"; בינתיים - הטבח בערים נמשך

צבא סוריה הודיע כי "לאחר שלחם בהצלחה במעשים הנפשעים של כנופיות הטרור", ינצור מחר את האש. בינתיים, כוחות שריון המשיכו להפציץ במרכזי הערים, "22 בני אדם נהרגו"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

צבא סוריה יפסיק החל ממחר (חמישי) בבוקר את כל פעולותיו בשטח המדינה, אך ישמור על כוננות כדי שיוכל להתמודד עם כל התקפה מצד המורדים - כך דיווחה הערב (רביעי) הטלוויזיה הסורית הממלכתית, בהתבסס על מקורות במשרד ההגנה. "לאחר שכוחותינו החמושים עמדו בהצלחה במשימותיהם להילחם במעשים הנפשעים של כנופיות הטרור והשליטו את מרותם בכל שטח המדינה, הוחלט לסיים את כל הפעולות מחר בבוקר", נאמר בדיווח. "הכוחות עדיין בכוננות למקרה שיהיו עוד מקרים בהם יותקפו אזרחים או אנשי כוחות הביטחון". בהודעה לא הוזכרה כלל הפסקת האש שאמורה להיכנס לתוקף במדינה מחר, בהתאם לתכניתו של שליח האו"ם והליגה הערבית, קופי אנאן.

הריסות מהפגזות צבא סוריה בעיר חומס, 10 באפריל 2012. רויטרס
סוף סוף קצת שקט לסוריה? ילדה קוראת ספר בחומס, הבוקר/רויטרס

בינתיים, דומה שאסד מנסה לשפר עמדות לקראת כניסתה לתוקף של ההפוגה. ארגוני זכויות אדם דיווחו כי כוחות שריון של צבא סוריה הפציצו היום את מרכז העיר חמה, ואת העיר רסתן. עד כה, לפי דיווחי ועדות התיאום העממיות, עד כה נהרגו היום 22 בני אדם מאש כוחות הביטחון ברחבי סוריה.

אנאן משוכנע: "מחר ב-6:00 נראה שיפור בשטח"

הבוקר הכריז אנאן כי קיבל ערבויות מההנהגה הסורית, שתכבד את הפסקת האש, פחות מ-24 שעות לפי פקיעתו הרשמית של האולטימטום. "אם כולם יכבדו זאת, אני חושב שב-6:00 בבוקר ביום חמישי נראה שיפור בתנאים בשטח", אמר אנאן במסיבת עיתונאים בטהרן יחד עם שר החוץ האירני, עלי אכבר סאלחי. אנאן הוסיף כי אירן, בהתחשב ביחסיה עם סוריה, עשויה לסייע להגעה לפתרון במדינה. "המיקום הגאופוליטי של סוריה הוא כה רגיש, שלכל טעות יש השלכות בלתי נתפסות", אמר.

רשת "אל ג'זירה" דיווחה כי אנאן הודה לאירן על התמיכה בתוכנית שלום בסוריה וציין כי המדינה יכולה להיות חלק מפתרון המשבר. לדבריו, מדינות באזור חייבות לסייע לפתור את המשבר, שעלול להיות לו השלכות על כל האזור. "לשיקול מוטעה עלולות להיות השלכות שלא ניתן להעלות על הדעת, אז אנחנו צריכים לפעול יחדיו כדי להגיע לפתרון", הוסיף.

במסיבת העיתונאים אמר שר החוץ האירני כי אירן מאמינה שלעם בסוריה יש את הזכות ליהנות מכל הזכויות שיש לאזרחי מדינות אחרות בעולם, כמו חופש פוליטי, בחירות חופשיות וכינון חוקה שכוללת את כל השאיפות של האומה. עם זאת, הוא ציין כי אירן מתנגדת להתערבות של מדינות בענייניה הפנימיים של סוריה. "השינוי צריך להיעשות על יד הממשלה הסורית והממשלה אכן הבטיחה שינויים שיעמדו בקנה אחד עם דרישות העם. למעשה, צריך לתת הזדמנות לממשלה כדי שיושג שינוי בדרך טבעית תחת הנהגתו של בשאר אסד", ציין השר.

עוד בנושא
168 הרוגים אתמול, אנאן: אסד הבטיח לכבד הפסקת האש
אנאן למועצת הביטחון: ”עשו כל מאמץ להפסקת האלימות”
סוריה: ”מיישמים הפסקת האש”; הטבח בערים נמשך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully