וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראאד סלאח ישוב לארץ; שופט: מעצרו - טעות ומשגה

בימ"ש לערעורים בבריטניה ביקר בחריפות את שרת הפנים תרזה מיי, שהוציאה נגד סלאח צו מעצר וגירוש בתואנה "שגויה, לא הכרחית". לדברי השופט, השרה הטעתה והוטעתה כשדרשה לגרשו

בית המשפט הגבוה לערעורים בבריטניה מתח ביקורת נוקבת על שרת הפנים, תרזה מיי, וקבע כי ההחלטה לעצור את השייח ראאד סלאח בשנה שעברה הייתה "שגויה ובלתי הכרחית".

בית המשפט הגבוה להגירה, שקיבל אתמול (שני) את הערעור שהגיש ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, בנוגע להחלטה של ערכאה נמוכה יותר לגרשו מבריטניה, קבע כי שרת הפנים "הלכה שולל אחרי פקידים במשרדה, טעתה והוטעתה", במרבית ההחלטה שקיבלה בנוגע לסלאח, ובעיקר בנוגע לקביעה כי הוא מסוכן לציבור בבריטניה. דובר השרה הודיע כי מיי שוקלת לערער על ההחלטה ולפנות לבית המשפט העליון.

השופט אוקלטון אמר כי השרה מיי תירצה את צו המעצר ב"נימוקים חלשים מאוד ובנימוקים לא-רלוונטיים". לדבריו, צו הגירוש הפר את זכותו של סלאח לחופש התנועה, ולא היה לו נימוק חוקי. דובר מטעמו של סלאח הודיע כי בכוונתו של השייח לשוב בקרוב לישראל, אחרי שסירב לעשות זאת בזמן שצו הגירוש היה בתוקף, והעדיף "להילחם על חפותו".

מסמכים ב"גרדיאן": השרה מיי ניסתה להפליל את סלאח

הפגנה מחוץ לשגרירות בריטניה בקהיר בקריאה לשחרורו של השייח ראאד סלאח, יולי 2011. AP
הפגנה מחוץ לשגרירות בריטניה בקהיר למען שחרורו של סלאח/AP

בין היתר, קבע סגן נשיא בית הדין, השופט מרק אוקלטון, כי סלאח נעצר בהתבסס על מידע מוקדם שהחשיד אותו ב"מסוכנות לציבור", אך כי המידע לא היה מבוסס, מפני שהוא הסתמך "על כמה שורות בפואמה שחיבר סלאח ב-2007". כמו כן, מהפסיקה עלו כשלים משמעותיים ביכולתה של רשות ההגירה במשרד הפנים הבריטי לפקח על הגבולות האוויריים של המדינה: הפקחים פספסו שש הזדמנויות לעצור את סלאח, שכן צו המעצר נשלח שוב ושוב לעמדה הלא נכונה במשרדי ההגירה.

סלאח סירב עד כה לשוב לישראל

סלאח, בן 53, נעצר בחודש יוני של השנה שעברה, כמה ימים אחרי שנחת בנמל התעופה היתרו. הוא בא לבריטניה במטרה לשאת כמה הרצאות ולקיים פגישה בפרלמנט, ונעצר כמה ימים אחרי שהגיע לעיר לסטר. הוצא נגדו צו גירוש, אך בשל הערעור שהגיש, הוא נותר במעצר ונלחם בהחלטה לגרשו. במהרה, שוחרר בערבות ונשלח למעצר בית בתנאים מקלים, תוך ששופטים בשלוש ערכאות מתחו ביקורת נוקבת על שרת הפנים מיי, והורו למשרדה? לשלם לו פיצויים בגובה 5,000 לירות סטרלינג על חלק מימי המעצר.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully