וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: הפסקת אש בדרך? הצבא עדיין מפגיז בערים

ניר יהב

6.4.2012 / 15:00

16 בני אדם נהרגו עד כה מאש כוחות הביטחון היום - וידו של הצבא עוד נטויה. רבבות סורים יצאו לרחובות בתום תפילות יום השישי, ימים ספורים לפני כניסת מועד ההפוגה של אנאן

ימים ספורים לפני כניסת מועד הפסקת האש בסוריה, בהתאם להסכם שגיבש שליח האו"ם למדינה קופי אנאן, אזרחי סוריה ממשיכים להפגין נגד המשטר, וצבא סוריה ממשיך לתקוף: על פי דיווחי האופוזיציה, הצבא הסורי מפגיז בכמה מוקדים, ביניהם חומס ואידליב. מאז שעות הבוקר (שישי) משגר הצבא פגזים לעבר מספר שכונות בחומס ובראשן שכונת דיר בעלבה. עד כה דווח על 16 הרוגים מאש כוחות הביטחון הסורים ברחבי המדינה.

הפגנה נגד שלטון אסד בעיירה יברוד, פרבר של דמשק בירת סוריה, 30 במרץ 2012. רויטרס
רבבות יצאו להפגין ברחובות/רויטרס

במקביל, עם תום תפילות יום השישי יצאו רבבות אזרחים סורים להפגין ברחבי המדינה. בהפגנות הרבות קראו המשתתפים לעולם לחמש את צבא המורדים – הצבא הסורי החופשי. רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה שידרה בשידור חי הפגנות שנערכו בצהריים בעיר קמישלי, בעיירה רויראן שבמחוז חסכה ובאזורים נוספים. גם במהלך הלילה נערכו הפגנות שקראו להפלת משטרו של הנשיא בשאר אסד. בעקבות ההפגנות פשטו כוחות הביטחון על מספר ערים והתעמתו עם המורדים.

הסורים בורחים לטורקיה בהמוניהם

בינתיים, ממשיכים הסורים במנוסתם מהנשיא הטובח בעמו. למעלה מ-2,000 סורים נסו דרך מחוז אידליב לעבר טורקיה וחצו אתמול את הגבול. גורם טורקי רשמי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מדובר בנתון כפול מכל נתון קודם שנרשם בעבר במהלך יום אחד. הפליטים הסורים חצו את הגבול סמוך לכפר הטורקי בוקולמז.

בתוך כך, מועצת הביטחון של האו"ם הודיעה כי היא תומכת בתכנית השלום של שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן, לפיה הפסקת האש במדינה תחל ב-10 באפריל. ביומיים שלאחר מכן ישלימו כוחות הביטחון את נסיגתם מהערים במדינה. אנאן הציב אולטימטום וקרא לכל הצדדים בסוריה להפסיק את האלימות באופן סופי עד ליום חמישי הבא, 12 באפריל, בשעה שש בבוקר.

אנאן ציין כי ממשלת סוריה וראשי האופוזיציה צריכים "לתת לאנשיהם הוראות ברורות להפסיק את האלימות שכן מיליון אנשים בסוריה זקוקים לסיוע הומניטרי". הוא הבהיר שהן ממשלת סוריה והן האופוזיציה הביעו את הסכמתן להפסקת האש אולם הבעיה, לדבריו, נעוצה ביכולת לדבוק בהפסקת האש הזו לטווח ארוך.

עוד בנושא
נחשול של פליטים: אלפי סורים חצו הגבול לטורקיה
סוריה: הירי נמשך; צרפת: ”אסד מתעתע במערב”
דודו של אסד: ”בשאר לא ישרוד עוד זמן רב בשלטון”

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully