וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקצה" חזרה כתחנת רדיו אינטרנטית: הרבה מוזיקה חדשה וסטארט אפ טכנולוגי

רוני אפרת

1.4.2012 / 15:54

קוואמי ונדב רביד חנכו היום את תחנת הרדיו האינטרנטית החדשה של "הקצה", מגובים בצוות של שדרנים ומוזיקאים. "מקווים שזה לא יהיה נפוח, אבל גם לא קטן. קטן אך לא מפלצתי"

אחרי כמה חודשים של ציפייה הושקה היום (ראשון) תחנת הרדיו האינטרנטית "הקצה" ביוזמת שניים משדרני הרדיו הטובים בתחום – קוואמי ונדב רביד. "לא ישנו כל הלילה אז אנחנו לא מרוכזים", מתנצל רביד בפתח מסיבת העיתונאים, עייף אך מרוצה. "רצינו לפתוח תחנה קטנה שלנו כבר הרבה מאוד זמן", מספר קוואמי, "בשלב מסוים חשבנו שזה יכול לרוץ אפילו במקביל לגלגל"צ. אמרתי, בא לי לשדר מהבית, מה אנחנו יכולים לעשות? אבל לא היה לנו זמן וכנראה שגם לא מספיק מוטיבציה. כשנגמרה הקדנציה שלנו בגלגל"צ, ישר קפצנו על העניין".

כפי שנחשף לראשונה בוואלה! תרבות, תחנת הרדיו האינטרנטית של "הקצה" היא גלגול של תכנית הרדיו של קוואמי ורביד בגלגל"צ שירדה משידור בסוף 2011, במהלך שעורר מהומה רבה בתעשיית המוזיקה והרדיו. התוכנית נחשבה לאחת החשובות ברדיו הישראלי, וחשפה אלפי מאזינים למוזיקה אלטרנטיבית, ישראלית ולועזית מצוינת. כעת היא חזרה כאמור בקונספט חדש - תחנת הרדיו "הקצה" תשדר החל מהיום, בשידור חי, בין השעות 15:00-17:00, ולאחר מכן ישודר תוכן מוקלט. "אינטרנט הוא עתיד התחנה", אומר רביד, "אנחנו מקווים שהרדיו האינטרנטי לא יהיה נפוח, אבל גם לא קטן. קטן אך לא מפלצתי".

שידורי הניסיון של התחנה צפויים להתנהל בשקיפות מלאה מול המאזינים, כאשר קוואמי ורביד קוראים לאלה להעיר ולהגיב על שינויים מומלצים, הפרעות וכמובן – יתרונות המדיום החדש. "הם הטסטרים שלנו", אומר רביד, "הכוונה שלנו, חוץ מהרבה מוזיקה חדשה, היא להוות גם סטארט אפ טכנולוגי".

מפגש עיתונאים לקראת השידור הראשון של "הקצה". נמרוד סונדרס
צוות הקצה המחודש. מימין לשמאל, יוני שרוני, אמיר אגוזי, ליאון פלדמן, יואב קוטנר, רביד וקוואמי/נמרוד סונדרס

באשר לפסגה הטכנולוגית, ובעקבות חלומותיו של קוואמי – אולפן השידור הביתי הותקן דווקא בביתו של יואב קוטנר, שישדר מידי יום רביעי. המגישים כולם התכבדו לתת לו את זכות הראשונים. "סביר שתשמעו תוך כדי גם רעשי מיקרו, קומקום וטלוויזיה ברקע", אומר רביד, וקוואמי מוסיף, "קוטנר הוא עורך ספונטני, וכך יוכל לשלוף כל דיסק מהתקליטייה בבית ולהעביר שידור טוב יותר". אם תהיתם, קוטנר ימשיך את מלאכתו הקבועה בגלי צה"ל במקביל לשידור בתחנה האינטרנטית.

בימי ראשון יגיש קוואמי את התוכנית היומית, בעוד רביד יגיש בימי שלישי. אליהם יצטרפו שורה של שדרנים מן השורה הראשונה, מומחים בתחומם, שיהוו את הגרעין הראשוני של התחנה. בימי שני ישדר ליאון פלדמן, "אייקון ואוטוריטה באינדי הישראלי", כהגדרת קוואמי. בימי רביעי ישדר, כאמור, קוטנר, ובימי חמישי ישדר אמיר אגוזי "ששוחה באלקטרוני ומעמיק את הפרספקטיבה".

את סוף השבוע יגישו הדי ג'יי והעורך המוזיקלי עופרי גופר, שישדר ביום שישי מתוך יוזמה "להחזיר את התכנית 'מסיבת הריקודים' בצורה אינטליגנטית, מעריכה ואוהבת", לדברי רביד. לצידו, ביום שבת, ישדר יוני שרוני, "התקווה הגדולה החדשה, שהרי קוואמי ואני כבר לא אפרוחים צעירים. הוא נמצא בכל מקום בו זמנית ומביא מוזיקה חדשה מכל הז'אנרים כל הזמן ולפני כולם". השניים מתכננים להוסיף לאט לאט, ועם התקציב שהם מקווים לקבל (כרגע ממומנות כל ההוצאות מכיסם הפרטי) שורה של שדרנים איכותיים שמומחים בתחומים ספציפיים.

במקביל, כבר היום (ראשון) יעלו רביד וקוואמי עם תוכנית לילית חדשה ב-88FM ב-23:00 בלילה. רביד וקוואמי יגישו את התוכנית החדשה בימי ראשון במשותף, בניגוד לרוב שידורי "הקצה" שהוגשו בנפרד בגלגל"צ, להוציא אירוחים מיוחדים והתוכניות האחרונות.

האזינו לתחנת הרדיו האינטרנטית "הקצה"

"הקצה": תתמכרו גם לרדיו האינטרנטי? שתפו אותנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully