וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלג'יריה סירבה לקבל גופת המחבל, ייקבר בטולוז

29.3.2012 / 13:00

אביו של מוחמד מראח התעקש להביאו מצרפת לקבורה במולדתו, אולם ראש הכפר בו היה אמור להיקבר סירב לקבל את הגופה "מסיבות בטחוניות". מראח ייקבר בתוך 24 שעות, "במיקום סודי"

רויטרס

(צילום: רויטרס)

הרשויות באלג'יריה סירבו לקבל למדינה את גופתו של מוחמד מראח, המחבל שביצע את שלושת הפיגועים באזור העיר טולוז בהם נרצחו מורה ושלושה ילדים בבית ספר יהודי, ושלושה חיילים צרפתים. כך אישרו היום (חמישי) בממסד המוסלמי בצרפת. עבדאללה זכרי, יועץ של המסגד הגדול בבירה פריז, הסביר לרויטרס כי מראח, יליד צרפת בן 23 ממוצא אלג'יראי שנורה למוות על ידי המשטרה לפני שבוע בתום מצור של 30 שעות על ביתו בטולוז, ייקבר תחת זאת באזור טולוז עצמה - אף שאביו ביקש להביאו לקבורה בכפר הולדתו באלג'יריה.

זכרי, שעסק בסידורי ההלוויה והקבורה של מראח בשם משפחתו, הסביר כי ראש הכפר בזאז באלג'יריה, שם ביקש אביו של מראח, הנקרא גם הוא מוחמד, לקבור את בנו, השיב לבקשה בשלילה, "מסיבות בטחוניות". לפיכך, לדבריו, מראח "ייקבר בתוך 24 שעות, כנראה באזור טולוז - אולם מקום הקבורה המדויק יישמר בסוד". גופתו של מראח מוחזקת בינתיים בחדר המתים בבית חולים בטולוז, שבוע לאחר מותו.

מוחמד בן-עלי מראח, אביו של המחבל מטולוז, מוחמד מראח, משוחח עם עיתונאים, 27 במרץ 2012. AP
עורר זעם רב כשאיים לתבוע את צרפת על מות בנו. מוחמד מראח האב/AP

גם גורם רשמי ברשויות באלג'יריה אישר לרויטרס כי גם ממשלת אלג'יריה התנגדה לבקשת הקבורה. "לאלג'יריה אין שום קשר למקרה הזה, ואיננו מבינים מדוע כמה גורמים בצרפת מנסים לערב אותנו בו", אמר הגורם, שלא הזדהה. "לכן החלטנו לא לקבל את הגופה". עם זאת, הוא הוסיף כי מדובר ב"החלטה זמנית, לעת עתה". לא ברור למה כוונתו.

אתמול עוד התעקש האב, מוחמד בן-עלי מראח, כי גופת בנו תיקבר באלג'יריה, והוסיף כי העניין מתעכב לצורך העברתה של הניירת הדרושה מהקונסוליה האלג'יראית בטולוז אל העיר מדאה באלג'יריה. "זה ייקח עוד שבוע-שבועיים, אבל בני ייקבר באלג'יריה", קבע האב, שהצליח השבוע להרתיח את ראשי הממשל בצרפת כשאיים לתבוע את המדינה בגין הרג בנו. בנו השני, עבד אל-קאדר מראוח, עצור בטולוז ונחקר בחשד שהיה מעורב בפשעי אחיו.

טרור בטולוז - כותרות אחרונות בוואלה! חדשות:
אל-ג'זירה נענתה לסרקוזי: תיעוד הטבח לא ישודר
בשב"כ מאשרים: מראח נכנס לישראל מירדן ב-2010
המחבל מטולוז "הביע צער שלא הרג עוד ילדים"
שבוע אחרי הרצח בטולוז: תלמיד יהודי הוכה בפריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully