וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב פ"ת שיקר לבית המשפט - התרברב בפייסבוק ונתפס

גלעד גרוסמן

28.3.2012 / 11:06

זוהר זוארץ מפתח תקווה נאשם כי ריסס כתובות נאצה, ובהן "רצח לערבים ולשמאלנים" ו"מוחמד חזיר", במחאה על העסקת עובדים ערבים בסניף שופרסל בפתח תקווה

לבית משפט השלום בפתח תקווה הוגש הבוקר (רביעי) כתב אישום נגד זוהר זוארץ, תושב העיר בן 28, הנאשם בכך שריסס, יחד עם אלמונית, כתובות נאצה נגד ערבים על קירות של סניף "שופרסל דיל" בפתח תקווה. זאת כמחאה על כך שהרשת מעסיקה עובדים מהמגזר הערבי.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין אורי רינצקי מפרקליטות מחוז מרכז, הגיעו זוארץ ושותפתו אל הסניף בשעת לילה לפני כשבועיים וחצי, כשהם עוטים מסכות על פניהם, וריססו על קירות החנות, ועל רכב שחנה בסמוך למקום, "רצח לערבים ולשמאלנים", "תג מחיר", "מוחמד חזיר" ו"כהנא צדק". לאחר מכן, בדרכם חזרה לביתו של זוארץ, השניים ריססו על קיר של חנות בגדים כתובות נאצה נוספות נגד ערבים. בנוסף, זוארץ נאשם בכך שהחזיק בניגוד לחוק רימון הלם, אותו החביא במספרה שבבעלותו, מחסנית לנשק מסוג M-16 וכדור של מטול 40 מילימטרים. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להאריך את מעצרו של זוארץ עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, או לחילופין לשלוח אותו למעצר בית מלא. מבקשת המעצר עולה עוד כי זוארץ הודה בחקירתו בריסוס הכתובות.

במהלך הדיון לאחר שבית המשפט דחה את הבקשה לשחרר את זוארץ למעצר בית וזאת בשל עברו הפלילי והעובדה שהחזיק אמצעי לחימה, התפרץ זוארץ וצעק "הכל פה נאצים" וזרק ניירות לעבר התובעת בתיק.

בעקבות הגשת כתב האישום אמרו בקואליציית ארגוני "שותפות שראקה", כי "אין בכך אלא טיפה בים של גזענות משתוללת, שאחד ממופעי האימים שלה התרחש בקניון מלחה לפני 10 ימים". בארגון דורשים מראש הממשלה לקחת אחריות כראש הרשות המבצעת ולפעול ציבורית לגינוי ותפיסת מטילי טרור יהודי על ערבים. "יש לעקור את נגע הגזענות מן השורש, ולא לטפל רק בשוליו. כל עוד ראש הממשלה ממשיך לגנות אירועי גזענות בחו"ל נגד יהודים, אך לא נדרש לגינוי וטיפול בגזענות במדינה נגד ערבים, תמשיך הפורענות להשתולל נגד ערבים, בסיוען של הצעות חוק סדרתיות מבית היוצר של חלק מחברי הקואליציה, שעניינן העמקת אפליה נגד ערבים אזרחי ישראל", נמסר מהארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully