וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר הוצאות להורג ב-2011, המובילות: סין ואירן

דו"ח של אמנסטי קובע כי מאות בני אדם, רובם בסין וחלק לא מבוטל באירן, הוצאו להורג ב-2011. המספר האמיתי כנראה כמעט כפול מאחר ומתקיימות הוצאות להורג רבות בחשאי

לפחות 676 בני אדם הוצאו להורג במהלך 2011 במספר מדינות בעולם, כך פרסם הלילה (שלישי) ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל". הדו"ח של הארגון סקר 20 מדינות ומצא כי רוב ההוצאות להורג התרחשו בסין, עירק, אירן, צפון קוריאה, ערב הסעודית, סומליה, תימן וארצות הברית.

בסין, המובילה את הרשימה, הוצאו להורג יותר בני אדם מאשר סך ההוצאות להורג בשאר מדינות העולם. זאת, על אף שההיקף האמיתי של השימוש בעונש מוות בסין אינו ידוע והמידע נחשב "סוד מדינה".

כסא חשמלי המשמש להוצאה להורג בכלא בנשווייל, טנסי. Mark Humphrey, File, AP
"הגיע הזמן לנקוט בצעדים שיביאו לביטול עונש זה", אמר מזכ"ל אמנסטי/AP, Mark Humphrey, File

במזרח התיכון מספר ההוצאות להורג בשנה שעברה עלה בכמעט 50%, בעיקר בעקבות עלייה חדה בהוצאות להורג באירן, עירק וערב הסעודית. באירן, המובילה בהוצאות להורג במזרח התיכון, דווח על ארבע הוצאות להורג של עבריינים קטינים, ועל שלושה אנשים, לכל הפחות, שהוצאו להורג על פשעים שביצעו כשהיו מתחת לגיל 18, דבר המהווה הפרה של החוק הבינלאומי. רוב העבירות שבגינן הוציאו להורג באירן כוללות ניאוף ומעשי סדום.

כמו כן, על פי הנתונים של אמנסטי, מספר רב של הוצאות להורג לא מאושרות או חשאיות התקיימו במדינה. נתון זה עלול להכפיל את מספר ההוצאות להורג שאושרו באופן רשמי.

למרות העלייה בכמות ההוצאות להורג, למעשה, בהשוואה לעשור הקודם, ישנה ירידה חדה במספר המדינות המשתמשות בשיטת ענישה זו ורובן, יותר משני שליש, ביטלו את עונש המוות, בחוק או בפועל. כך למשל, חלה ירידה משמעותית בהוצאות להורג בארצות הברית, ו-140 בני אדם, אשר נידונו למוות במדינה, זוכו מאז 1973.

"זה לא יקרה בן לילה, אבל אנחנו משוכנעים, כי נראה את היום בו עונש המוות יהיה חלק מההיסטוריה", אמר סליל שאטי, מזכ"ל "אמנסטי אינטרנשיונל". "המסר שלנו למנהיגי המיעוט הנבדל של מדינות הממשיכות להוציא להורג הוא ברור: אינכם עומדים בשורה אחת עם שאר העולם בנושא זה והגיע הזמן לנקוט בצעדים שיביאו לביטול עונש זה, שהינו אכזרי, לא אנושי ומשפיל ביותר", אמר.

עוד על הוצאות להורג בעולם:
תופעה בעירק: עשרות נערים בלבוש "אימו" נסקלים למוות
אמנסטי: גל דיכוי נרחב באירן, פי 4 הוצאות להורג
ארה"ב: אחרי דרמה אחרונה, רוצח שוטר הוצא להורג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully