וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנוקמים": הכירו את ניק פיורי

וואלה! תרבות ממשיכה לסקור את דמויות הקומיקס עליהם מתבסס הסרט המתקרב "הנוקמים" והפעם - הדמות הבועטת של סמואל ל. ג'קסון

הקדמה

בעוד כחודש, ייפגשו לראשונה "הנוקמים" על המסך הגדול. קפטן אמריקה יפגוש את איירון מן, שיפגוש את ת'ור, שיפגוש את האלמנה השחורה, שתפגוש את הענק הירוק ואת הוקאיי. זו היתה התוכנית מאז 2008, אז החלה מארוול להכיר לנו את כל הגיבורים האלה כהכנה למפגש הגדול שלהם.

חלק כמעט-בלתי נפרד מההצגה הזו היה גם סמואל ל. ג'קסון, בתפקיד הגנרל ניק פיורי, ראש ארגון S.H.I.E.L.D. הוא הופיע בכל סרטי האקספוזיציה של הדמויות, למעט בזה של "הענק הירוק", לרוב בתפקיד קטן של כמה שורות בודדות. בסרט החדש הוא כבר יתפוס את מקומו כמדריך הקשוח שמטרתו לגרום לכל גיבורי העל לעבוד ביחד למען כדור הארץ. אבל מיהו ניק פיורי, והאם גם הוא במקרה גיבור על?

לבן או שחור?

לפני שמתחילים לדבר על ההיסטוריה של פיורי, תזכורת קטנה: למארוול יש כמה יקומים שפועלים במקביל, וביקומים האלה גרסאות שונות של אותם הגיבורים. ביקום הראשי, למשל, ניק פיורי הוא ממוצא איטלקי ועורו לבן, ואילו ביקום Ultimate שהוקם בשנת 2000 מדובר באפרו-אמריקאי שנראה עד כדי כך כמו סמואל ל. ג'קסון, עד שבמארוול נדרשו לבקש מהשחקן אישור.

אז האם ניק פיורי בסרטים הוא האולטימייט ניק פיורי, או הניק פיורי של הייום הראשי כשרק צבע העור שלו הוחלף בקטע אירוני ומודע לעצמו? התשובה היא ששתי התשובות אינן נכונות - לסרטים ייקום משלו, מה שמאפשר ליוצרים לערבל את שתי הביוגרפיות לכדי דמות חדשה לגמרי.

הגיל והתרגיל

על דבר אחד רוב הגרסאות של ניק פיורי מסכימות - הוא קשיש. פיורי שירת במלחמת העולם השניה, ונולד אי אז בשנות ה-20 של המאה הקודמת. ואם במקרה של חלק מגיבורי העל אין באמת הסבר לאי-הזדקנות - הם כמו הסימפסונס וגיבורי סאות' פארק - במקרה של פיורי פציעה שהובילה להזרקת נסיוב ניסיוני לגופו היא הסיבה להזדקנות האיטית שלו. פציעה אחרת, אגב, גרמה לאיבוד העין השמאלית שלו. מעבר לכך, אין לניק פיורי כוחות על.

מה שכן יש לו זו גישה למאגר של כפילים. עלילה במהלכה ניק פיורי נתפס או נהרג, רק כדי לגלות זמן מה לאחר מכן שזה לא היה הוא אלא כפיל רובוטי, היא דבר שהפך בשנים האחרונות לכמעט-שגרתי. וריבוי האויבים שיש לחייל הותיק גורם לכך שהכפילים האלה לא שורדים הרבה מאוד זמן.

ההתערבות

הקומיקס בו החל את דרכו - "סמל פיורי והקומנדוס המייבבים שלו" (מאי 1963), כלל לא העמיד גיבורי על במרכז. פיורי והצוות שלו נלחמו בנאצים בתקופת מלחמה העולם השניה. נכון, היו שם גם נבלי-על נאצים, אבל רוב הגיבורים היו פשוט בני אדם.

הקומיקס גם היה פרי של התערבות. סטן לי, מי שאחראי על יצירתם של רבים מגיבור העל של מארוול, התערב כי יוכל להפוך חוברת על מלחמת העולם השניה עם השם הכי גרוע אי פעם ללהיט בזכות הסגנון שלה. לי זכה בהתערבות הזו - הסדרה על פיורי הודפסה עד 1981.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טראבל-מייקר?

חלק נוסף בביוגרפיה של פיורי שמשותף לרוב הגרסאות שלו הוא הובלת הארגון S.H.I.E.L.D. בעשורים הראשונים לקיומו, שילד היה ארגון ריגול עם דגש על גיבורי על שנלחם ב-HYDRA - ארגון טרור ופשיעה בינלאומי עם שאיפות לשליטה עולמית. בשנות התשעים, כשחברות הקומיקס של מארוול החלו לנוע אל כיוון יותר פנטסטי, מיקוד הארגון עבר לסכנות חייזריות ומלחמה בטרור.

למרות שעמד בראש S.H.I.E.L.D מספר שנים, לפיורי מערכת יחסים לא פשוטה עם הארגון. מדי כמה שנים הוא מסתכסך עם ההנהגה הפוליטית שמונעת ממנו לפעול, מגלה ששילד נשלט מאז ומתמיד על ידי נבלים, חושף חייזרים שמנסים להשתלט על העולם באמצעות הארגון או סתם עושה שטויות שהופכות אותו למבוקש על ידי הארגון אותו הוא, בעצמו, הנהיג. האלמנט הזה, כך נראה, לא יהגר לייקום הסרטים, לפחות לא בסרט הראשון של "הנוקמים".


הכירו את הנוקמים:
קפטן אמריקה
האלמנה השחורה
הוקאיי


"הנוקמים" מגיעים: צפו בטריילר המלא
"הנוקמים": מי הדמות האהובה עליכם באולסטאר גיבורי העל? שתפו אותנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully