וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדונה באלבום "MDNA": לא ברמה של מלכת הפופ

דפנה לוסטיג

25.3.2012 / 7:33

למדונה מעמד איקוני כל כך שהיא היתה יכולה לחגוג את עצמה באופן קצת פחות שטחי ממה שקורה באלבומה החדש, "MDNA", אלבום בעומק של קרקר

את "MDNA", אלבומה החדש וה-12 של מדונה, אפשר לשמוע בשני אופנים: לשמוע אותו מבלי להתייחס לכך שמדובר באלבום של מדונה ואז לקבל אותו כמו שהוא – אלבום פופ שגרתי לחלוטין, עם כמה רגעים חביבים, כמה רגעים מיותרים והרבה פילרים אפורים באמצע. אבל אם מקשיבים לו וחושבים על הדמות שניצבת מאחוריו, האשה המכונה מזה שנים "מלכת הפופ", אז "MDNA" מתחיל להישמע שכמו אלבום של זמרת פופ רדופה. רדופה מזקנה, מגירושין, ממיניות, מתשוקה, מעומס, מכישלון. רדופה מכל כך הרבה דברים שאפשר לעשות מהם אלבום ששווה זהב. מדונה עושה מהם אלבום בעומק של קרקר.

מדונה משטיחה הכל וזה מוזר, כי באייטיז, כשהיא רצתה להתעמק ביחסיה עם הכנסייה, ובניינטיז, כשהיא רצתה להתעמק ביחסה לארוטיקה וסקס, ואפילו כשהיא רצתה להתעמק באהבתה לדיסקו בשנות האלפיים – היא עשתה את זה באופן מופלא. היא תמיד ידעה איך לקחת את הנושאים הכי מצוטטים בעולם ולהפוך אותם לשלה, לגרום להם להישמע כאילו איש לא דיבר עליהם לפניה. אבל "MDNA" מוכיח שבמרדף אחר הנעורים הלכה היכולת הזאת לאיבוד. היום, כמו כל הזקנים, גם מדונה חושבת שלהיות צעיר משמעו להיות שטחי. פרשנותה לנעורים מסתכמת במשפטים שנועדו לבהיר לעולם שהיא ממש לא שמה עליו זין. פעם מדונה שרה על קונפליקטים, שיברונות ותשוקות. היום מדונה מזהירה: גם אם יש לה כאלו, עדיף לנו לא לדחוף אליהם את האף.

זה לא שאין סיבה להשקיע חמישים דקות של האזנה ב "MDNA": דווקא יש בו רגעים נחמדים. אחראי להם ויליאם אורביט, אותו מפיק שעשה את "Ray Of Light". כך, "I'm A Sinner" מזכיר מאד את "Beautiful Stranger" והוא להיט כיפי, וגם שני השירים השקטים, "Falling Free" ו-"Masterpiece", מביאים את מדונה במיטבה, אינטימית ומשכנעת. הפיזור המוזיקלי של "MDNA" גורם לחינניות של שני הסינגלים הראשונים ללכת לאיבוד.

12 אלבומים, שלושים שנות קריירה וסטטוס שאין שני לו בתרבות הפופ מקנים למדונה את השקט לייצר אלבומי פופ שלוקחים נשימות ארוכות בתוך הז'אנר המוזיקלי שלהם, ולא מזגזגים בו כמו עכבר מעבדה. כיוגיסטית מדופלמת, מדונה היתה אמורה לחגוג עם היכולת הזאת, אבל מדונה מעדיפה לחגוג קודם כל את עצמה. ואף אחד לא אומר שזה חלילה לא בסדר, אבל כולם כבר יודעים שלמרות שהחגיגה הזו נוצצת יותר מכל האחרות, היא לא מקפלת בתוכה מסיבה אמיתית.

על האופנה בקליפ החדש של מדונה
מדונה בישראל: כל הפרטים לקראת שתי ההופעות
על הופעת הסופרבול המרהיבה של מדונה
מדונה באלבום החדש, "MDNA": מה דעתכם? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • מדונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully