וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קתרין אשטון: "ילדים נהרגים בטולוז, עזה וסוריה"

"אנו זוכרים ילדים שמתו בטרם עת מכל מני סיבות". שרת החוץ של האיחוד האירופי נאמה בפני נוער פלסטיני והשוותה באופן לא דיפלומטי בין מקרי מוות של ילדים במקומות שונים

חוסר רגישות? שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, דיברה אמש (שני) בפני קבוצת ילדים פלסטינים בבריסל והשוותה בין הסבל שעובר העם הפלסטיני לתקרית הירי בטולוז הבוקר ולפיגוע הרצחני בנורבגיה בקיץ, שבו נהרגו 77 בני אדם.

"התכנסנו כאן כי אנו מזהים את הפוטנציאל שבנוער הפלסטיני", אמרה אשטון במפגש וציינה כי "נגד כל הסיכויים, הם ממשיכים ללמוד, לעבוד, לחלום ולשאוף לעתיד טוב יותר".

בשלב זה דיברה על מותם של צעירים בטרם עת ברחבי העולם: "בימים שאנו זוכרים ילדים צעירים שמתו בכל מיני דרכים בנסיבות איומות - ילדים בלגים שאיבדו את חייהם, הדברים שאירעו בטולוז הבוקר, מה שקרה בנורבגיה בשנה שעברה, מה שמתרחש עכשיו בסוריה, הדברים שקורים ברצועת עזה ובחלקים אחרים של העולם - אנחנו זוכרים בני אדם צעירים שאיבדו את חייהם". בנוסף ציינה אשטון מקרי רצח אכזריים כאשר "הדברים שקורים ברצועה עזה" הוא אחד מהם, אך לא הזכירה את המילה "ישראל" בדבריה.

בשאר דבריה התייחסה אשטון לתמיכה שמעניק האיחוד האירופי לעם הפלסטיני ולהעצמה של הדור הפלסטיני הצעיר. "כאן ישנם אנשים צעירים שמבקשים לא להיות מנהיגי העתיד, אלא שיתייחסו אליהם ברצינות כאל המנהיגים של היום. הם אלו שעלינו להביט בהם, להם אנו אמורים להקשיב ואותם אנו אמורים לכבד", סיכמה אשטון את דבריה.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, התייחס להתבטאות של שרת החוץ של האיחוד האירופי ואמר כי "דבריה אינם ראויים". עוד אמר ליברמן במהלך ביקורו בסין כי הוא מקווה שהיא תבחן אותם שוב ותחזור בה מן הדברים. "הילדים שעליהם צריכה אשטון לתת את דעתה הם ילדי דרום ישראל החיים בחשש מתמיד מהתקפות הטילים הנשלחות לעברם מעזה", אמר והוסיף כי "ישראל היא המדינה המוסרית היותר בעולם ולמרות שהיא נאלצת להילחם בטרוריסטים הפועלים מתוך אוכלוסייה אזרחית, צה?ל עושה הכל על מנת שלא לפגוע באותה אוכלוסייה אף שהיא מגנה על הטרוריסטים".

(עדכון ראשון: 23:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully