וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל השיגורים: לא יתקיימו מחר לימודים בערי הדרום

רגיעה? אנשי מד"א טיפלו בנפגעי חרדה כתוצאה מהתפוצצות הרקטה. מוקדם יותר התפוצצה רקטה נוספת בשטח פתוח במועצת שער הנגב. בערים הגדולות החליטו לא לקחת סיכונים

יח"צ - חד פעמי

רקטות גראד יורטה הערב (רביעי) בשמי העיר באר-שבע על ידי סוללת כיפת ברזל. צוותי מגן דוד אדום טיפלו בכמה בני אדם שלקו בחרדה. אחר הצהריים גם התפוצצה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב, אולם לא דווח על נפגעים או על נזק. בעקבות הירי, החליטה העירייה שלא לקיים מחר את הלימודים בבתי הספר בעיר. עם זאת, באוניברסיטת בן גוריון הלימודים יתקיימו כסדרם.

בנוסף, בהתייעצות שקיימו ראשי הערים של אשדוד ואשקלון הוחלט על השבתת הלימודים גם בערים אלו "עקב הירי החמור על באר שבע הערב". לימודים לא יתקיימוו גם בקריית גת ובקריית מלאכי. בגן יבנה לא ילמדו, למעט כיתות י"ב שילמדו במרחבים מוגנים. הלימודים של תלמידי החינוך המיוחד ייערכו מחוץ ליישוב, מעבר לטווח 40 הקילומטרים, וגני המתנ"ס ייפעלו.

יירוט של כיפת ברזל באשדוד, מרץ 2012. AP
הרקטה יורטה על ידי כיפת ברזל/AP

הבוקר עוד הספיקו הילדים בדרום לחזור למוסדות החינוך, לאחר שבוע של חופש בשל ההסלמה בדרום, ועל רקע הפסקת האש המתוחה. יחד עם זאת, לאחר שאמש נורתה רקטת גראד שהפרה את הפסקת האש והתפוצצה במרכז מגרש חנייה הסמוך לבניין מגורים בנתיבות וגרמה לנזק רב במקום, התלמידים בעיר שבו לבתי הספר רק באופן חלקי. ראש העיר, ביחד עם אנשי הנהלת העירייה קיימו הבוקר הערכת מצב כדי לעמוד על שובם של התלמידים וראו שישנה חזרה של כ- 60% מהתלמידים בלבד. הם הביעו הבנה נוכח החלטת רבים מן ההורים שלא לשלוח את הילדים לבתי הספר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

ראש הממשלה התייחס היום להסלמה בדרום, בנאומו הערב בכנסת, והאשים את קדימה בתכנית ההתנתקות, שגרמה לטענתו התחזקות חמאס, שהביאה לירי הרקות לעבר ישראל.
בדבריו האשים נתניהו את ממשלת אולמרט, ופנה ישירות לסיעת קדימה. "יש שטוענים שאני מהלך אימים בנושא האירני, ואני זוכר שאמרו עליי את אותם הדברים כשהזהרנו שעזה תהפוך לבסיס טרור. אני התפטרתי מהממשלה כי לא הייתי מוכן להיות חלק מההתנתקות. אתם הכנסתם את אירן לעזה, ואנחנו נוציא אותה מעזה. יצאנו מלבנון, אירן נכנסה. יצאנו מעזה, אירן נכנסה. יש כאלה שמציעים לעשות מהלך דומה מיהודה ושומרון. אם נעשה זאת, אירן תיכנס. אסור לחזור על הטעות הזאת פעם שלישית".

הבוקר גם מת מפצעיו ילד פלסטיני בן שבע, שנפצע שלשום בתקיפה ישראלית על רצועת עזה. מקורות פלסטיניים דיווחו כי הילד, ברכה מוגרבי, תושב העיר עזה, נפצע באורח אנוש בתקיפה שכוונה לעבר אזור הסמוך לבית ספר בעיר עזה והבוקר מת מפצעיו. באותה תקיפה נהרג גם נאיף קרמוט, נער בן 15, ונפצעו ארבעה מחבריו ששהו בסמוך לבית הספר. בכך עלה מניין ההרוגים במהלך ההסלמה האחרונה ברצועת עזה ל-26.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
הורים בדרום שנעדרו מעבודתם - יקבלו שכר מלא
הפלסטינים: מת בן 7 שנפצע בתקיפת צה”ל בעזה
התלמידים בדרום חזרו לביה”ס, בנתיבות רק באופן חלקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully