וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות בת ה-7 במודיעין עילית: נבדק חשד לרשלנות

יהושע בריינר

4.3.2012 / 19:10

משטרת מחוז ש"י הודיעה כי לאחר סוף השבוע הסוער בו קרס הכביש בשכונת חפציבה, גרם להצפה, שם נסחפה וטבעה למוות יעל שפר בת ה-7, ייבדק אם העירייה ומע"צ התרשלו בבנייתו

לאחר הסופה של סוף השבוע שגרמה להצפה ולקריסת הכביש במודיעין עילית, שם נסחפה וטבעה למוות הילדה יעל שפר בת ה-7, הודיעה היום (ראשון) המשטרה כי בכוונתה לחקור האם הייתה רשלנות מצד מתכנני הכביש. לצד חקירת מותה של הילדה, חוקרי משטרת מחוז ש"י אוספים ראיות הנוגעות לבניית הכביש שקרס יום לפני טביעת הילדה והביא להצפה גדולה באזור. בעניין זה תבדוק המשטרה את התנהלות עיריית מודיעין עילית ומע"צ, בדיקה שבסופה ייקבע האם בהתנהלותן היו היבטים רשלניים. לדברי המשטרה, ישנה התייעצות מול פרקליטות המדינה לגבי המשך הפעולות בתיק החקירה.

משטרת המחוז פתחה כבר ביום שישי האחרון בחקירה בעקבות מותה של שפר וגבתה מהאב עדות ראשונית, אולם בשלב זה, לאור רגישות המקרה, לא מתכוונים לזמנו לחקירה וככל הנראה החוקרים ימתינו עד לסיום השבעה. במקביל ממשיכים החוקרים בגביית עדויות של אנשים ששהו במקום.

מקורבים למשפחת שפר מספרים כי מאז האסון נמצא האב, פנחס שפר, במשבר קשה. ביום שישי הובאה בתו לקבורה זמן קצר לפני כניסת השבת, ולדברי המקורבים האב הספיק אף לצלם את בתו שניות ספורות לפני שמעדה ונפלה אל המים. כאמור, יום קודם לכן קרס הכביש הסמוך לשכונת חפציבה בעיר, מה שהביא לכך שבמקום נאגרו מים רבים שהתנקזו בוואדי במקום. הנקודה הפכה לאטרקציה עבור רבים במודיעין עילית שהגיעו לחזות בנהר שבלב העיר. שפר עצמו יצא למקום עם שלושת ילדיו וכן עם יעל בתו הבכורה, שמסיבה שאיננה ברורה מעדה למים.

מחקירה ראשונית של האירוע עלה כי הילדה נסחפה וטבעה במי הוואדי. האב, אברך, יצא מן הבית עם ילדיו, ובשעה שהשגיח על שני אחיה הקטנים, איבד קשר עין עם בתו. האב הנסער הזעיק מיד את כוחות ההצלה והמשטרה, שפתחו בסריקות נרחבות בסיוע מסוק, רכבי שטח וצוותי הצלה נוספים. לאחר למעלה משעה הצליחה יחידת הג'יפים של זק"א, בסיוע מסוק, לאתר את הילדה בסמוך למקום בו נעלמה. הילדה אותרה כשמצבה קשה, מחוסרת הכרה ובטמפרטורות גוף נמוכה מאוד. בתחילה הצליחו צוותי ההצלה לייצב את מצבה ולפנותה לבית החולים לילדים ספרא שבמרכז הרפואי שיבא בתל השומר, שם נאבקו הרופאים על חייה, אולם לבסוף נאלצו לקבוע את מותה.

רצה לתעד את בתו בסערה - היא נעלמה, נסחפה ומתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully