וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ימי קימל הוא ג'יי לנו הבא? פרופיל

חגית גינזבורג

4.3.2012 / 15:26

סרטון הפוסט-אוסקר המדהים, התמיכה של אופרה ווינפרי, המערכון על קלטת הכושר והבאזז הגדול מוכיחים: ג'ימי קימל עשה מהפכה בלייט נייט האמריקאי

השבוע שחלף אמור היה להיות השבוע הגדול של תעשיית הקולנוע. אוסקר, אתם יודעים. אבל אז ג'ימי קימל החליט שבא לו לנגוס בפיסה מהעוגה הזו. זה היה מסוג הקסמים ששמורים רק למפגשים בין סשה ברון כהן והאפר של קים ג'ונג איל לחליפה של ריאן סיקרסט – קימל, תושב המסך הקטן, הצליח לגרום להוליווד והעולם כולו לדבר עליו - יותר מעל הרגל החשופה של אנג'לינה ג'ולי או על הזכייה של "הארטיסט". כל מה שהוא היה צריך זה סרטון מושקע וקורע מצחוק, שלועג בדיוק מופתי להיסטוריית הטריילרים ההוליוודית, ואופרה ווינפרי אחת.

במערכון שלו, שכונה בהברקה "movie: the movie" אפשר היה לראות את ריאן פיליפה, ג'סיקה אלבה, טיילור לוטנר, אנטוניו בנדרס, אדוארד נורטון, קולין פארל. וזה רק בדקה הראשונה. אחר כך הגיעו גם מריל סטריפ, שרליז ת'רון, טום הנקס, הלן מירן, מאט דיימון, סמואל ל.ג'קסון, ג'ורג' קלוני ועוד כל כך הרבה כוכבים, שלרגע לא היה ברור אם זו לא במקרה מסיבת האפטר של האוסקר. כולם התייצבו לפי דרישה, כדי ללעוג לקולנוע ההוליוודי. וכאילו זה לא מרשים מספיק, יום למחרת הגיעה לאולפן שלו המלכה האם של המסך הקטן, אופרה – אקט נדיר בקריירה שלה, שכן היא מעדיפה תמיד להיות על תקן המראיינת ולא המרואיינת - שגם השתתפה במערכון ואפילו לעגה לתוכנית המיתולוגית שלה, במה שללא ספק הפך לאחד הראיונות המצחיקים שנראו על המסך בשנים האחרונות.

ייתכן שזה נשמע לכם פשוט, להרים את כל הוליווד על הרגליים לטובת מערכון טיפשי, או לגרום לווינפרי להגיע לאולפן שלך ולקשקש על פועלה. אבל תהיו בטוחים שרק מלכים אמיתיים יכולים להוציא לפועל אירועים טלוויזיוניים כאלה. וקימל הוא כבר מזמן מלך. מלך הלייט נייט.

אפילו מבלי שהתכוון לכך, קימל, שרק לפני שנתיים הסתפק בכותרת "היורש הפוטנציאלי של קונאן אובריאן", אחראי באופן ישיר למהפכה המתרחשת בשנים האחרונות בגזרת הלייט נייט – הקהל כבר מזמן לא מסתפק במנחה מעונב, אורח מפורסם וכמה בדיחות. קימל חינך אותנו לצפות לערך מוסף, לאיזה סרטון או מערכון שיאפשרו לנו לפלוט את המשפט, "איפה ראית בפעם הראשונה את המערכון של קימל על קלטות הכושר".

קימל לא רק הצליח לעקוף את שועלי הלייט נייט הוותיקים כמו ג'יי לנו ודיוויד לטרמן, אלא גבר גם על יריבו הטבעי, קונאן אובריאן, שעצמו נחשב לאשף מערכונים שנון במיוחד, והותיר את כולם לאכול אבק. ומה שמדהים בכל העסק הזה הוא שעד לפני כמה שנים, הוא בכלל פיגר אחרי כל אלה ברייטינג.

קלטת הכושר המופלאה של ג'ימי קימל:

אז מתי בדיוק צמח מנחה הלייט נייט הצנוע לאימפריה של הומור ולאיש שמדביק מדי לילה ממוצע של חמישה מיליון אמריקאים למסך? בגיל 44, קימל מסכם קריירה של למעלה מ-20 שנה בשואו ביזנס, במהלכה הספיק לעבוד לא מעט שנים ברדיו (ולגלות שם את קרייג פרסון), לפני שעבר לקומדי סנטרל, שם ייצר וכיכב בתוכניות כמו "Win Ben Stein's Money" (עליה זכה באמי ב-99'), "The Man Show" עם אדם קורולה, להקים את חברת ההפקות Jackhole Industries שהביאה לעולם את "שיחות מלוכלכות" ומפיקה היום גם את "ג'ימי קימל לייב".

הלייט נייט שלו עלתה לאוויר ב-2003 ובמשך שנים דשדשה ברייטינג מאחורי המתחרות הגדולות שלה – הטונייט שואו, לייט נייט עם דיוויד לטרמן ועוד. הפריצה הגדולה, זו שסימנה אותו כאופק אחר במשבצת הלייט נייט הבלתי נגמרת באמריקה, קרתה אי שם ב-2008, כשהוא והאקסית שלו, שרה סילברמן, הפיקו יחד את צמד המערכונים "I'm fucking matt damon" ו-"I'm fucking ben Affleck". זה היה חדשני, חתרני ובעיקר כל כך, כל כך מצחיק – שרה הקדישה את הסרטון שלה, שבו היא מזמרת על הסקס הפרוע שלה עם מאט דיימון (בהשתתפות האובייקט עצמו, כמובן), לקימל והוא בתגובה, עשה את אותו הדבר עם בן אפלק, בסרטון שכלל גם את בראד פיט ושלל כוכבים אחרים.

ההומור המודע לעצמו, החד והמתוחכם, שמשתלב היטב עם תרבות היוטיוב והתופעות הוויראליות, גרם לקהל האמריקאי לשים לב אל קימל ואל התוכנית שלו, "jimmy kimmel live", שעלתה לאוויר חמש שנים קודם לכן. פתאום הופיע מנחה לייט נייט שמוכן לקחת את המערכונים שלו הכי רחוק שיש, ולהכניס לתוכם אפילו את מערכת היחסים הפרטית שלו.

קימל וסילברמן הספיקו להיפרד מאז, אבל איכות המערכונים של קימל רק הלכה והשתבחה. למעשה, הקהל האמריקאי מצפה בשנים האחרונות לתוכנית פוסט האוסקר שלו, יותר מאשר לטקס עצמו. בתוכנית פוסט האוסקר ב-2011, למשל, הוא שידר את מערכון ה-hottie body hump club שלעגה לקלטות הכושר המוכרות. פרגיות כמו לינדזי לוהן, סקרלט ג'והנסון ואחרות הסכימו לפמפם עבורו. שנה קודם לכן, זה היה מערכון ה-Handsome Men's Club עם פטריק דמפסי, סטינג, מתיו מקונוהי ואחרים. משנה לשנה, תוכנית פוסט האוסקר של קימל שוברת את השיאים של עצמה, והפעם כבר חצתה את קו החמישה מיליון צופים.

כוחה העצום של התוכנית של קימל הודגם היטב בליל כל הקדושים האחרון, כשקימל ביקש מההורים באמריקה למתוח את ילדיהם ולספר להם שאכלו להם את כל הממתקים. ההורים ביצעו, צילמו ושלחו בצייתנות והסרטון כמובן הפך ללהיט ברשת. אותו הדבר חזר על עצמו בחג המולד, שביקש מההורים לתת לילדים מתנות מחורבנות. הסרטונים האלה רצו ברשת והפכו ללהיט.

קימל מעולה לא רק בגזרת המערכונים, אלא גם בכל מה שקשור לראיונות. הוא לא מהסס לראיין את מיס פיגי וקרמיט כשצריך, להקליט שיר ראפ עם אמינם, לשכנע את קורטני קוקס לעשות פרודיה על התוכנית שלה "קוגר טאון" ולארח את צ'רלי שין בעיצומה של התמוטטות עצבים פומבית. הוא אף פעם לא מסתפק בסתם שיחה קז'ואלית על הספה שלו וככל שהאורח הוא כוכב גדול יותר, כך סביר להניח שישכנע אותו לעשות משהו מטופש יותר.

קימל בעצם עלה על השיטה הנכונה: מיזוג מדויק בין העולם הווירטואלי למסך הקטן ויצירת מערכונים שמיליוני הצופים שלו ייהנו להפיץ בפייסבוק ובטוויטר. זה ניכר גם ברווחים של התוכנית. על פי ה"הוליווד ריפורטר", "ג'ימי קימל לייב" מרוויחה כמאה מיליון דולר בשנה מפרסומות בטלוויזיה, ועוד שני מיליון דולר נוספים מקטעים מהתוכנית שמועלים ליוטיוב, תודות ל-27 מיליון הגולשים שקופצים לערוץ שלו באתר מדי חודש.

תוסיפו לכך את האלמנט הכי חשוב באישיות הטלוויזיונית של קימל: הוא לא שם על אף אחד. המערכונים שלו, כמו למשל אלה של ההורים שמתחו את ילדיהם, מעוררים לא פעם מחלוקות וביקורת. הוא מתרגם את זה לרייטינג וכסף. קימל יזנק על כל הזדמנות לרדת על מישהו ולהגיד את דעתו. כך היה גם ב-2010, בעיצומו של הסכסוך בין ג'יי לנו לקונאן אוברייאן, אחרי שזה הראשון תבע בחזרה את הטונייט שואו, קימל יצא נגד לנו ואמר "תניח ללייט נייטס שלנו במנוחה. לנו יש ילדים, לך יש מכוניות". הוא דבק בקו הזה לאורך כל הדרך – עושה ואומר מה שעולה על רוחו. והקהל שלו שותה את זה בשקיקה.

המלחמה שלו נגד ג'יי לנו, אותו הוא מכנה "הביריון של הלייט נייט", מייצגת אולי את ההצלחה הגדולה ביותר שלו: קימל הצליח להוריד את הכתר מראשו של לנו, שעד לפני שנתיים נחשב למלך הבלתי מעורער של הגזרה הזו. היום קימל משאיר אותו לאכול אבק. בזמן שהטונייט שואו מדרדרת ברייטינג, הנתונים של קימל ב-ABC רק הולכים ומשתפרים משנה לשנה. "אני אשקר אם אומר שזה לא מאוד כיף", אמר ל"הוליווד ריפורטר" לאחרונה. "לנו יודע שהוא אמור להשיג רייטינג, זו המטרה שלו. ואני חושב שזו מטרה משנית בשבילי ובשביל אוברייאן. המטרה שלנו היא להיות מצחיקים וחדשניים יותר ממנו".

"התוכנית שלי היא לעשות כמה שיותר כסף ואז להיעלם לנצח", אמר קימל בראיון ב-2006, קצת לפני ההצלחה הגדולה, במשפט שמסכם בעצם את הגישה הכללית שלו לעולם ולשואו ביזנס בפרט. "לעולם לא ימצאו אותי שוב. אם אנשים לא אוהבים אותי, הם צריכים לתמוך בי ככל האפשר, כי אז איעלם יותר מהר". כרגע, הם תומכים בו מספיק כדי שיוכלו להכתירו כג'יי לנו הבא.

מי מנחה הלייט נייט הטוב ביותר בעיניכם? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully