וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל בבלארוס: בעל מפעל דגים וכוכב תקשורת

טל שלו

26.2.2012 / 17:28

יוסף שאגאל כבר הספיק לעורר סערות בתקשורת המקומית, בין השאר כשציין כי נשות מינסק "מסיחות את דעתו". תנועת אומ"ץ פנתה למבקר המדינה בבקשה לבחון ניגוד אינטרסים בפעילותו

שגריר ישראל החדש בבלארוס, יוסף שאגאל, רק נכנס לתפקידו וכבר הספיק להפוך לסטאר בתקשורת המקומית; בחודש האחרון עוררו מספר התבטאויות של שאגאל סערות בכלי התקשורת המקומיים בבירה מינסק.

תנועת אומ"ץ (אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי) אף פנתה הבוקר (ראשון) למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בבקשה לבחון ניגוד אינטרסים בפעילותו, בעקבות ראיון שנתן לכלי תקשורת מקומי בו סיפר כי הוא בעלים של מפעל מקומי לעיבוד דגים שמייצר 700 טונות של דגי קרפיון בשנה. ?אם אמנם מידע זה נכון?, נכתב בפניית התנועה למבקר, ?יש לראות בכך ניגוד אינטרסים בולט בין תפקידו של שאגאל כשגריר לבין היותו איש עסקים מקומי?.

שאגאל הכחיש את הדברים שיוחסו לו בעניין החזקת עסק פרטי בבלארוס, ומסר כי צוטט באופן לא נכון: "דבריו התייחסו לאפשרות לשתוף פעולה בין המדינות ולמיזמים משותפים שניתן יהיה לקדם, ובשום אופן לא להחזקת עסק פרטי משלו. אין לו עסקים משום סוג בבלארוס, והציטוט המטעה משולל יסוד", נמסר ממשרד החוץ בתגובה.

שאגאל, ח"כ בישראל ביתנו ועיתונאי לשעבר, מונה לתפקידו בחודש שעבר, כמינוי פוליטי של שר החוץ אביגדור ליברמן. עוד לפני מינויו, הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה לביטול מינויו, בעקבות טענה לניגוד עניינים של השר בהליך מינוי השגריר בבלארוס, שם התנהל בעבר חיקור דין בעניין החשדות הפליליים נגד ליברמן, ומעורבותו של השגריר הקודם במדינה בחיקור הדין. שופטי בג"ץ דחו בחודש שעבר את העתירה וקבעו כי כישוריו של שאגאל מצדיקים את מינויו, והמינוי של שאגאל אושר בממשלה.

לפני כשבועיים, כאשר ערך שאגאל מסיבת עיתונאים במינסק, הורמו כמה גבות במדינה לנוכח התייחסותו של שאגאל לשאלות של כתבים אודות אסירים פוליטיים בבלארוס. "אני אזרח ישראלי ואצלנו אין כאלה. במה שקשור לבלארוס - אני צריך לקרוא קצת עיתונים ובעוד כחצי שנה אענה על שאלתכם?. מאוחר יותר, בראיון לרשת ב', הבהיר כי דבריו הוצאו מהקשרם וכי לא אמר שאין בבלארוס אסירים פוליטיים אלא שעליו ללמוד את הנושא. בראיון נוסף התייחס שאגאל ליופיין של הנשים המקומיות ואמר כי הן "מסיחות את דעתו".

לקריאה נוספת
לא נכנע: ליברמן ינסה למנות מקורב לשגריר בסופיה
ליברמן: דן ארבל הודח בשל פגיעה בביטחון המדינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully