וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באישון ליל: החלה הריסת ביתו של בן לאדן בפקיסטן

26.2.2012 / 9:07

ללא הודעה מוקדמת, החלו בסוף השבוע הרשויות באבוטאבד בפירוק המתחם בו חי ונהרג מנהיג אל-קאעדה לשעבר. התושבים שהבחינו בנעשה ניסו להתקרב אך האזור אובטח בכבדות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

הרשויות בפקיסטן פתחו במהלך מפתיע בסוף השבוע והחלו בהריסת ביתו של אוסמה בן לאדן, מי שהיה מנהיג אל-קאעדה וחוסל על ידי הכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית במאי האחרון. באישון ליל שישי החלו להרוס צוותים פקיסטניים את הקירות החיצוניים של האחוזה שבעיר אבוטאבד.

"כן, התחלנו בהריסות הבית של אוסמה", אמר כרים חאן, קצין משטרה בעיר שנמצאת בצפון-מערב המדינה, "זהו מבצע משולב של הרשויות המקומיות ושל כוחות הביטחון". הוא לא הסביר מדוע המתחם נהרס דווקא כעת, מהלך שמסמן סוף מביש לאתר שמסמל מצד אחד את אחת התקיפות הנועזות ביותר של צבא ארצות הברית ומצד שני את המבוכה הגדולה של כוחות הביטחון והמודיעין הפקיסטניים.

בשנים האחרונות חשדו בארצות הברית כי גורמים במודיעין הפקסיטני משמשים כ"סוכן כפול", ולכן את חיסול בן לאדן ביצעו כוחות אמריקאיים לבדם, והרשויות בפקיסטן יודעו על כך רק בתום המבצע. התנהלות זו, כמו גם העובדה שארצות לא הודתה באופן רשמי למדינה שבשטחה בוצעה הפעולה המוצלחת, הדגימה את חוסר האמון השורר בין המדינות בעניין הטיפול בארגוני הטרור דוגמת אל-קעאדה. גורמים בכירים בארצות הברית התבטאו בנושא לאחר החיסול והביעו חשש מכך שפקיסטן "משחקת משחק כפול".

"החליטו סוף סוף להיפטר ממנו כיוון שלא היה בו שום שימוש"

תושבים סיפרו כי המתחם, שהיה עד כה "מחוץ לתחום" עבור תושבי העיר היה מוקף מאז הפשיטה בנוכחות כבדה של כוחות ביטחון ושל מנופים. "הם התקינו תאורה כבדה מסביב לבניין והחלו לפרק את הקירות החיצוניים. האזור היה כולו מגודר לחלוטין ולא הייתה שום תקשורת באזור", אמר מונין חאן, תושב העיר. הוא סיפר כי התושבים ניסו לצלם תמונות של הריסת הבניין המפורסם אבל רבים לא הצליחו בגלל החושך.

לא ברור מדוע הפקיסטנים החליטו לפרק דווקא עכשיו את הבית. "אני חושב שהם החליטו סוף סוף להיפטר ממנו כיוון שלא היה בו שום שימוש", אמר בכיר בממשל אבוטאבד, שביקש להישאר אנונימי בשל רגישות הנושא. ממשלת פקיסטן עצמה לא הגיבה עד כה לפרסומים ולא פרסמה הודעה רשמית בנושא.

מערכת היחסים בין פקיסטן לארצות הברית לא החלימה מאז החיסול והיא אף החמירה לאחר התקפת של נאט"ו ומטוסי ארצות הברית בסוף נובמבר על צפון מערב המדינה, אז נהרגו 24 חיילים פקיסטנים.

לקריאה נוספת
סיקור מיוחד: אוסמה בן לאדן מת
יחסים במבחן: בארה"ב "דורשים תשובות" מפקיסטן
פקיסטן זועמת על ארה"ב ונאט"ו שהפציצו כוח של צבאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully