וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: בזמן השבעת הנשיא - פיגוע תופת רב נפגעים

ניר יהב

25.2.2012 / 15:20

עבד רבו מנסור האדי החליף את הנשיא הקודם, שאולץ לוותר על סמכויותיו בלחץ מדינות המפרץ, אך האווירה האופטימית השתנתה עם הדיווחים על 26 ההרוגים. אל קאעדה לקח אחריות

נשיא תימן הנבחר, עבד רבו מנסור האדי, הושבע הבוקר (שבת) בפרלמנט התימני כנשיא החדש של תימן, לאחר שנבחר השבוע כמחליפו של עלי עבדאללה סאלח, הנשיא המודח שאולץ להעביר את סמכויותיו בלחץ מדינות המפרץ. כניסתו הרשמית לתפקיד תיערך בטקס השבעה ביום שני, שבו צפוי להשתתף גם הנשיא לשעבר. סאלח חזר היום לתימן לאחר שסיים סבב של טיפולים רפואיים בארצות הברית.

אולם המצב השברירי איתו ייאלץ האדי להתמודד קיבל ביטוי מוחשי כבר באותו היום, כשלפחות 26 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו מפיצוץ מכונית תופת שהתקרבה לעבר ארמון נשיאותי בעיר הדרומית חאדרמות. העיר נמצאת במרחק רב מעיר הבירה צנעא, שם הושבע באותה עת הנשיא, אך מדובר באזור בו פועלים תאים של אל קאעדה. הארגון נטל אחריות לארוע זמן קצר לאחר הפיצוץ.

בטקס השבעתו בפרלמנט הבוקר אמר האדי, שכיהן עד לא מכבר כסגנו של סאלח: "הבחירות הובילו את תימן מייאוש לתקווה". האדי היה המועמד היחיד בבחירות לנשיאות שהתקיימו בתחילת השבוע והוא זכה לתמיכה של 99 אחוז מקולות המצביעים. בהתאם ליוזמת מדינות המפרץ, שאפשרה את הסתלקותו של סאלח מהתפקיד, האדי צפוי לשמש כנשיא תימן בשנתיים הקרובות. לפי החוקה, הוא נכנס לתפקידו כנשיא תימן כבר היום.

עבד רבו מנסור האדי מושבע לנשיאות תימן פברואר 2012. רויטרס
צפוי לשמש כנשיא תימן בשנתיים הקרובות. עבד רבו מנסור האדי מושבע בפרלמנט התימני/רויטרס

החלפתו הרשמית של סאלח הופכת אותו לשליט הרביעי שהודח, מאז החל ה"אביב הערבי", לפני יותר משנה. הוא מצטרף לנשיא טוניסיה זיין אל-עבדין בן עלי, נשיא מצרים חוסני מובארק מצרים ושליט לוב מועמר קדאפי לוב, שהודחו בעקבות המחאות העממיות שפרצו בארצם.

"הזמן לבנייה מחדש"

הקהילה הבינלאומית בירכה על המהלך. "אזרחי תימן רוצים לסיים את המשבר ולפתוח דף חדש", אמר שליח תימן לאו"ם, ג'מאל בנומאר. "זה הזמן לבנייה מחדש, למען הסכמה רחבה, ולהביא את האנשים לתוך מהלך פוליטי שיכלול גם אותם". שגריר ארצות הברית במדינה, ג'רלד פיירשטיין, אמר כי מדובר ב"תחילתו של תהליך, שאני מאמין כי יביא תוצאות מצוינות בשנתיים הקרובות".

בתוך כך, נשיא תימן היוצא, עלי עבדאללה סאלח, שב הלילה מארצות הברית לתימן. סאלח הגיע אל ארה"ב לקבלת טיפול רפואי לאחר שנפצע בתקרית בין כוחות הביטחון למורדים במדינה. סאלח כיהן כנשיא תימן במשך 33 שנה והוא הודח בעקבות התקוממות עממית נרחבת.

עדכון ראשון: 11:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully