וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות סיכול הפיגוע בדרום, חטיבת אילת הוקפאה

22.2.2012 / 11:00

הקיצוץ בתקציב הביטחון הביא להעמדתה בספק של הקמת החטיבה, שמטרתה לספק מענה לאיומים בגבול המצרי. קצינים שיועדו לשיבוץ בחטיבה התלוננו: "מחזיקים אותנו כבני ערובה"

רק אתמול (שלישי) נודע כי צה"ל איתר מטען רב עוצמה על גדר המערכת בדרום, וכעת מסתבר כי דווקא החטיבה שהייתה אמורה להגן על האזור מהישנות של מקרים כאלה - הוקפאה. הקיצוץ בתקציב הביטחון הוביל להחלטה להקפיא את הקמתה של החטיבה המרחבית אילת בעוצבת "אדום", אשר אמורה הייתה לספק מענה ממוקד לפעילות המבצעית לאורך הגבול.

פיקוד הדרום הודיע לפני ארבעה חודשים על הקמת החטיבה, על רקע המתיחות בגבול ישראל-מצרים שנוצרה לאחר נפילת משטרו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, והפיגוע בכביש 12 בחודש אוגוסט האחרון.

לאור ההחלטה מונה למפקד החטיבה אל"מ אמיר אבולעפיה, המשמש גם כמפקד חטיבת הנח"ל עד אשר יחליפו בתפקיד אל"מ שמוליק אולנסקי. בפיקוד דרום ציינו כי הקמת החטיבה המרחבית תעזור להתמודד עם התגברות האיומים על העיר אילת וסביבתה. בנוסף, הוחלט לתגבר את הגזרה בלוחמי חי"ר בסדיר ובמילואים, יחד עם בניית הגדר שמתקדמת בקצב גבוה והצבת גדוד אורגני של חיל האיסוף הקרבי שיפעל כדרך קבע לאורך הגבול.

רוב עבודת המטה בחטיבה המרחבית החדשה של צה"ל כבר הסתיימה, אך בשבועות האחרונים התקבלה ההודעה כי בשל הקיצוץ החד בתקציב הביטחון, עתיד החטיבה אינו ברור בשלב זה וההחלטה על הקמתה נמצאת תחת הקפאה, עד לסיום הבירורים מול משרד הביטחון והאוצר. בתגובה, הביעו הקצינים תרעומת בעניין מאחר ומרביתם החלו לבחון מגורים באזור הערבה ואילת, כשחלקם אף רשמו זה מכבר את ילדיהם למוסדות החינוך בסביבה.

אחד הקצינים אמר בפורום סגור, כי "כולנו מבינים את נושא הקיצוץ בתקציב והמשמעויות שעולות מזה אבל אי אפשר להחזיק את המשפחות כבני ערובה. אי אפשר להמתין לרגע האחרון עד שאג"ת יחליט מה עושים בעוצבת אדום".

בתוך כך, ועל אף השקט היחסי שנשמר לאורך הגבול המצרי, סיכלו בחודש האחרון כוחות השיטור המצרי שני פיגועי טרור שנועדו לפגוע בחיילי צה"ל ובאזרחים ישראלים.

מדובר צה"ל נמסר: "במסגרת הקיצוץ המסתמן בתקציב הביטחון, נבחנות אפשרויות שונות על מנת למנוע ככל הניתן פגיעה בכשירות המבצעית ובהיקף האימונים בשנה הקרובה. בנושא האמור טרם התקבלה החלטה".

סוכל פיגוע: מטען רב עוצמה נחשף בגבול מצרים
חצי שנה לאחר הפיגוע בגבול מצרים: כביש 12 ייפתח

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully