וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פריס הילטון הרוסיה" מצטרפת להפגנות נגד פוטין

קסניה סובצ'ק, חברת משפחתו של ולדימיר פוטין ובתו של ראש עיריית סנט פטסבורג לשעבר, החליטה להחליף צד ולהצטרף להפגנות נגד ראש הממשלה. "יש לי מה להפסיד" אמרה למפגינים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

"פריס הילטון של רוסיה" מחליפה צד? קסניה סובצ'ק, בת 30, היא מנחת סדרת ריאליטי שנויה במחלוקת, חברת משפחה של ולדימיר פוטין ולא בדיוק גיבורה טיפוסית של המחאה הפוליטית שמתפשטת בחודשים האחרונים ברוסיה. אולם בחודשים האחרונים היא הפכה לפעילת אופוזיציה בולטת, והיא אינה חוששת לעשות מה שרבים אחרים במעמדה חוששים לעשות: לפתוח את הפה.

סובצ'ק בת ה-30 משמשת כמנחת תוכנית הריאליטי דום 2 - מעין גרסה מקומית של "האח הגדול". המגישה הפרובוקטיבית כונתה בעבר "פריס הילטון של רוסיה" בשל הדמיון בינה לבין יורשת המיליונים האמריקנית, שלא מסתכם רק בשיער הבלונדיני ובעיניים הכחולות: סובצ'ק היא בתו של אנטולי סובצ'ק המנוח, מי שהיה ראש עיריית סנט פטרסבורג בשנות ה-90', אז שימש פוטין כסגנו. פוטין עצמו אף לקח חלק בהלווייתו, לפני שתיים עשרה שנים.

מכבדת את גבלס?

אלא שבתקופה האחרונה סובצ'ק "עברה צד". סימנים ראשונים לכך ניתנו לפני שנה, אז פרסמה בטוויטר סרטון בו לעגה למייסד תנועת הנוער של הקרמלין "נאשי", אותו ראתה סועד במסעדת יוקרה. בתגובה כינו אותה בתנועה "פרוצה זולה".

בחודשים האחרונים העמיקה את מעורבותה באופוזיציה, כשהשיא הגיע בערב חג המולד האחרון. סובצ'ק עלתה על במת ההפגנה הגדולה ביותר שנערכה במוסקבה מאז התפרקות ברית המועצות והודיעה על הצטרפותה למפגינים שמחו על השחיתות הפוליטית ועל זיוף הבחירות לפרלמנט בדצמבר. "קוראים לי קסניה סובצ'ק ויש לי מה להפסיד", אמרה הצעירה לאוזני 100 אלף המפגינים, "אבל אני כאן".

השבוע הסתבכה סובצ'ק עם פליטת פה אנטישמית בעמוד הטוויטר שלה. "אפילו את המעשה הנורא של גבלס, שהרעיל את ילדיו בבונקר של היטלר לאחר שהחליט שאין להם טעם לחיות בלי הנאציזם, אני מכבדת, עקרונית", כתבה סובצ'ק. מאוחר יותר היא הסבירה כי אינה תומכת בנאצים, אלא "מעריכה עקרונות".

עוד באותו נושא:
למרות האיסור: הצעצועים יצאו להפגין נגד פוטין
"ניתוח מקיף מצא זיופים נרחבים בבחירות ברוסיה"
פוטין נכנע לביקורת? "נאפשר רישום מפלגות חדשות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully