וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום נגד חברי הכת הירושלמית: כלאו, אנסו והתעללו

גלעד גרוסמן

14.2.2012 / 15:18

כתב האישום החמור הוגש נגד 3 מנשותיו של מנהיג הכת ונגד 3 מבניו. בין השאר נטען כי שתיים מהנשים כלאו אחד מילדי המשפחה וביצעו בו מעשה מיני בכפייה כי לקח אוכל ללא רשות

בבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש אתמול (שני) כתב אישום נגד שלוש מנשותיו של מנהיג "הכת המתעללת" וכנגד שלושה מילדיו הנאשמים בעבירות של התעללות בקטין, מעשה מגונה, שיבוש הליכי משפט ומעשה סדום בנסיבות מחמירות. על פי כתב האישום בעלן של הנשים מהכת החרדית בירושלים הכריז על עצמו כממשיך דרכו של רב מוכר ויצר תא משפחתי יוצא דופן תוך שהוא מעניש, משפיל ומבזה את בני המשפחה.

בכתב האישום נטען כי באחד במקרים לפני כשנתיים וחצי אחד מילדי המשפחה נטל ללא רשות אוכל מהמטבח, וכעונש נלקח לחדרו של האב על ידי שתיים מהנשים, שם הופשט ואחת הנשים ביצעה בו מעשה מיני כאמצעי ביזוי וענישה. כמו כן ביצעו בנער התעללות מינית במקרה נוסף ולאחר מכן השאירו אותו עירום בחדרו במשך כשבוע. על הנער נכפה לצאת מהחדר כדי לעשות את צרכיו רק כשהוא עירום וניתן לו לאכול רק סלק לא מבושל.

עוד נטען בכתב האישום כי לפני כשנה עלה חשד שהבן פגע באחת מבנות המשפחה והוחלט להענישו – אחת הנשים ושני בנים גררו אותו בלילה לשירותים וביקשו ממנו להתוודות, ובשלב מסוים השקו אותו ביין, קשרו את רגליו וביצעו בו מעשה מיני בכפייה. כמו כן, הנער הוכנס לאמבטיית מים קרים כשראשו מתחת למים עד שהחל להיחנק, אך הוא סירב להודות במעשים שהטיחו בו בני משפחתו. בנוסף, ראש הכת האשים את אחת הבנות כי סייעה לנער באחד ממעשיו כשהכחישה שהיכה אותה בכפות רגליה באמצעות שוט.

בני המשפחה ניסו למנוע מהנער להעיד

לאחר שהוגש כתב אישום נגד ראש הכת, נאסר על נשותיו ועל שני נאשמים נוספים בפרשה ליצור עם עמו קשר. כמו כן, נאסר על ראש הכת ליצור קשר עם ילדי המשפחה. למרות זאת נפגשו הנאשמים עם הנער כדי לשכנע אותו שלא להעיד. באחד במקרים ניתן לו טלפון נייד כדי שיוכל לשוחח עם אביו, ראש הכת, שבכלא. בשיחת טלפון עם הנער ביקש ממנו האב שיסלח לו ושלא יעיד נגדו. עוד עולה מכתב האישום כי הנאשמים קשרו קשר להעלים את עדי התביעה ולשם כך שכרו בית במושב סמוך לכנרת, ניסו להשפיע על בני משפחה נוספים לא להעיד וביקשו בין היתר מאחת הנשים במשפחה להצטלם לסרטון בו היא מספרת כי נעשה עוול למשפחה ולהעלות את הסרטון לאתר יו-טיוב.

הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם של החשודים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. פרקליטם של בני המשפחה, עורך הדין בועז קניג, אמר כי מרשיו כופרים באשמה וכי כתב האישום הינו רעוע ביותר מבחינה ראייתית והאמת תצא לאור בבית המשפט.

לפני כשבוע הותר לפרסום כי תשעה גברים ונשים, חברי הכת מירושלים, נעצרו לאחרונה בחשד למעורבות בהתעללות בנשים ובילדים ושיבוש הליכי משפט. התשעה נעצרו בעזרת מידע מודיעיני, וראיות שנאספו נגדם. החשודים שנעצרו הם מי שנחשב למנהיג הכת, "סגנו" ו"עוזרו", שנגדם כבר הוגש בעבר כתב אישום בגין התעללות, שלוש מנשותיו ושלושה מילדיו. כאמור, כנגד שלושה מהם הוגש היום כתב האישום.

כמה מכתבי האישום בפרשה הוגשו כבר בחודש אוגוסט של השנה שעברה. בית המשפט המחוזי בירושלים התיר אז לפרסם פרטים חדשים על אודות הפרשה, החושפים את שיטות הפעולה בהן מואשם האב, מנהיג הכת, ופרטים ממסכת ההתעללות שעברו שש נשותיו וילדיהם.

עוד באותו נושא:
פרשת "הכת המתעללת": תשעה חשודים נעצרו
הכת מירושלים: "האב הציג עצמו כבעל יכולות ריפוי"
חברי כת חשודים שהרעיבו, התעללו מינית והיכו ילדים ונשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully