וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריימריז בליכוד: נתניהו ניצח בפער גדול

פנחס וולף

1.2.2012 / 7:01

בתום ספירת 85% מקולות הבוחרים בפריימריז בליכוד מסתמן נצחון סוחף לראש הממשלה שגרף 75% מהקולות. 24% מהבוחרים שלשלו את הפתק של משה פייגלין. שיעור הצבעה - 48%

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: אמיר קוטיגרו)

תוצאות סופיות עדיין אין, אולם מספירה של 85% מקולות הבוחרים בפריימריז למפלגת הליכוד, עולה כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו גרף 75% מהקולות, משה פייגלין זכה ב-24% ואחוז אחד מהקולות נפסלו. בסך הכל, שיעור ההצבעה עמד על 48%.

בנאום הניצחון שנשא הלילה (רביעי) בגני התערוכה, הודה נתניהו לפעילים ואמר "נפגשתי עם חברים שליוו אותי כשהתחלתי את דרכי בליכוד. אתה רואה את הסוד של תנועת הליכוד: יסודות מוצקים אנושיים ואידאולוגיים. זו תנועה שמושרשת עמוק, מחויבת להתיישבות בארץ ישראל, מחויבת לעתידה של מדינת ישראל".

עוד רמז נתניהו כי אין בכוונתו להקדים את הבחירות. "זה איננו מובן מאליו שרבבות מצביעים מגיעים במהלך יום עבודה ויום לימודים כשלא הוכרזו בחירות לכנסת", אמר והוסיף, "ואגב: יש עוד זמן". בסיכום דבריו אמר ראש הממשלה: "הוכחנו שהליכוד תנועה חזקה, מלוכדת, דמוקרטית, שקופה, תנועה לאומית, ליברלית שמכבדת את החוק ושמנהיגה את מדינת ישראל באחריות".

הפריימריז בליכוד 2012. דרור עינב
"הוכחנו שהליכוד תנועה חזקה, מלוכדת, דמקרטית". ראש הממשלה נתניהו, הערב/דרור עינב

ממטה פייגלין נמסר כי "בהצבעת רבת משתתפים הוכיחו רבע מחברי הליכוד בכל אתר ואתר ברחבי הארץ, כי הם מאמצים את הדרך אותה מתווה משה פייגלין. משה פייגלין מברך את כל חברי הליכוד ומודה בחום לפעילים ולמתנדבים שאפשרו להגיע להישג המדהים הזה שהושג בתנאים כמעט בלתי אפשרים".

מטה פייגלין - "מרגישים שניצחנו"

במפלגת קדימה התייחסו לתוצאות הפריימריז בליכוד ואמרו כי, "הליכוד זה פייגלין ופייגלין זה הליכוד". בהודעה שהוציאה המפלגה עם היוודע התוצאות נכתב: "מפלגת ביבי-פייגלין תמשיך לדרדר ולבודד את ישראל. הליכוד קבע הערב כי ברצונו להמשיך במדיניותם המשותפת והקיצונית של פייגלין ונתניהו, בה שבויים אזרחי ישראל בעל כורחם כבר שלוש שנים".

יום הבחירות לראשות הליכוד עבר בשקט יחסי, כששני המטות הגישו מספר תלונות על קלפיות שלא נפתחו במועדן. במטה נתניהו התייחסו לטענות לפיהן שיבושים שאירעו בקלפיות ביהודה ושומרון נועדו להכשיל את פייגלין ומסרו כי השיבושים בקלפיות היו דווקא במעוזים הנחשבים לתומכים בנתניהו ולא בפייגלין, כמו למשל בהתנחלות אפרת. לטענתם, היו שיבושים במקומות נוספים הנחשבים כמעוזים של ראש הממשלה כמו בשפרעם וברהט.

לאור אחוזי ההצבעה הנמוכים במהלך היום, נשא אחר הצהריים נתניהו נאום בו קרא למתפקדים "בואו להצביע", על משקל נאומו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון שבמהלך הפריימריז מול נתניהו עצמו בשנת 2002, פנה לבוחרי הליכוד וקרא: "לכו להצביע". "אני מעריך שאנצח", אמר נתניהו בנאום בגני התערוכה בתל אביב, "אבל אני חושב שצריך לתת ביטוי לעוצמת התמיכה בי".

הוא קרא למתפקדים להצביע והזהיר מפני "עיוות" בתוצאות הפריימריז בשל אחוזי הצבעה נמוכים. "אם אנשים נשארים בבית הם מניחים בצדק שכנראה שאני אנצח, לא כנראה - אני אנצח", אמר נתניהו, אך יחד עם זאת ציין כי תוצאות הבחירות יכולות "לעוות את התמונה, לא את המציאות, כפי שהיא משתקפת בבחירות".

הפריימריז בליכוד - כותרות אחרונות
נתניהו בלחץ? סגירת הקלפיות בפריימריז נדחתה בשעה
נתניהו למתפקדים: "חושש מעיוות, בואו להצביע"
14% הצבעה בפריימריז; רה"מ ישא "נאום המרצה"
הפריימריז בליכוד: נתניהו הצביע - והזהיר משאננות
פרשנות: נסתפק בהפסד של פייגלין

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully