וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 לוחמי יחידות מובחרות נעצרו בצהלה בחשד לסחר בסמים

29.1.2012 / 16:15

הלוחמים, שלמדו יחדיו באותו תיכון וכעת משרתים ביחידות מובחרות בצה"ל, חשודים שהשתמשו וסחרו בסמים בזמן הפעילות הצבאית ומחוצה לה. "מדובר בפרשה רגישה שנמצאת בתחילתה"

המשטרה הצבאית פשטה בצהריים (ראשון) על שבעה בתים בשכונת צהלה היוקרתית בתל אביב ועצרה לחקירה שבעה לוחמים מיחידות מובחרות בצה"ל, בחשד לשימוש וסחר בסמים בזמן הפעילות הצבאית ומחוצה לה.

בשבועות האחרונים אספה המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) ראיות נגד השבעה, שלמדו יחדיו באותו תיכון בעיר, זאת לאחר שהתקבל מידע מודיעיני לפיו הם השתמשו בסמים. מוקדם יותר היום התקבלה ההחלטה לעבור מהמישור הסמוי למישור הגלוי ולבצע מעצרים.

גורם המצוי בפרטי הפרשה אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "מדובר בבני טובים מיחידות מובחרות ובבעלי תפקידים רגישים, לכן מדובר בפרשה מאוד רגישה שנמצאת בתחילתה". החיילים הועברו לחקירה המשטרה הצבאית ועל פי ההערכה יובאו להארכת מעצר ביממה הקרובה.

עורכי הדין בני קוזניץ ועידן פסח, המייצגים חלק מהחשודים, מסרו כי "מחר תתבצע הארכת מעצר ורק אז נגיב לגופו של עניין".

לא רק לוחמים צעירים: רס"ן מואשם שניהל רשת סמים

לפני כחודשיים התיר בית הדין הצבאי לערעורים לפרסם את שמו של הקצין שנאשם בסדרה של סעיפי אישום, ביניהם החזקת סמים, גניבת סמים מהצבא וסחר בסמים, והוא רב-סרן ערן קבלו. רב-סרן ערן קבלו, קצין האג"ם של אוגדת עזה. קבלו נאשם כי ניהל רשת להברחת סמים מסוג הרואין וחשיש ומכירתם באזור הצפון והמרכז.

קצין בכיר בצה"ל שהיה מפקדו של קבלו אמר לאחר מעצרו של האחרון לוואלה! חדשות: "לא נפלתי מהכיסא כשאמרו לי שהוא נעצר, אך כששמעתי שמדובר בסחר בסמים הייתי בהלם". קבלו הוא תושב המרכז, נשוי ואב לילדים. הוא החל את דרכו בצה"ל כלוחם בחטיבת חי"ר, יצא לקורס קצינים, ומילא מספר תפקידים פיקודיים בחטיבת חי"ר אחרת. לאחר מכן הוא קודם לדרגת רב-סרן ומונה לתפקיד בתחום מבצעי בפיקוד דרום. במסגרת תפקידו, היה הקצין חשוף למידע על הברחות הסמים ואף היה אחראי לסיכולן.

ההודעה על מעצרו היכתה בהלם קצינים בכירים בצה"ל שהגדירו את האירוע כחמור ביותר. אחד הקצינים שמכיר באופן אישי את החשוד אמר כי הקצין מילא תפקיד רגיש ולכן ניתן בו אמון רב. "אם החשדות נגדו נכונים זוהי רעידת אדמה ויש לבצע בדק בית מקיף כדי לראות איך הדבר הזה קרה מבלי שאף אחד יידע על כך", אמר הקצין. הדעות לגבי החשוד חלוקות ויש קצינים שטוענים כי עוד בהיותו קצין באחת מחטיבות החי"ר התעוררה כלפיו ביקורת על משמעתו והתנהלותו כמפקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully