וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התנאי למו"מ - לראות את החיילים והאזרח החטופים בחיים"

19.10.2000 / 9:14

לדברי השר בן עמי, ישראל ממשיכה במגעים מדיניים לשחרור חטופי החיזבאללה; בין המעורבים: הצלב האדום, מזכ"ל האו"ם ומדינות אירופה; היום תיפגש משפחתו של החייל החטוף, עומר סועאד, עם ברק

"אנחנו תובעים כתנאי לכל כניסה לאיזו התדיינות שנראה את החיילים והאזרח החטופים בחיים", כך אמר אתמול ממלא מקום שר החוץ שלמה בן עמי בהתייחסון לחיילים והאזרח שנחטפו לאחרונה בידי החיזבאללה.

לדברי בן עמי, ישראל נמצאת במגע שוטף עם הצלב האדום, מזכ"ל האו"ם וכן עם מדינות ידידותיות באירופה, ביניהן גם גרמניה. "ביקשתי משר החוץ הגרמני שיפעיל את השפעתו על ממשלת לבנון", סיפר בן עמי ל"ידיעות אחרונות".

היום ייפגשו בני משפחתו של החייל החטוף, עומר סועאד, עם ראש הממשלה ושר הביטחון, אהוד ברק. אתמול פורסם תוכן מכתב שכתבו הורי החיילים החטופים בו הם מוחים כנגד הטענה כאילו בניהם לא היו אמורים להיות במקום בו נחטפו. "ההכרזה המהירה וחסרת האחריות הזו סיפקה קרקע פוריה להפצת שמועות זדוניות ושקירות שמדובר בעסקת סמים". המכתב נשלח גם לאלוף פיקוד צפון, גבי אשכנזי. על כך הגיב היום דובר צה"ל: "אנחנו ממשיכים לתחקר את אירוע החטיפה".

קצין בכיר בצה"ל: חיילי יוניפי"ל לא עושים כלום

קצין בכיר בצה"ל האשים כי חיילי יוניפי"ל המוצבים בסמוך לגבול הצפון סובלים מאבטלה סמויה.

לדבריו, "העובדה שהם התמקמו מול צה"ל במקום מול החיזבאללה מעידה על מה שהם עושים, או יותר נכון מה שהם לא עושים". הקצין טען כי חטיפת חיילי צה"ל בסמוך לעמדותיהם לא הוציאה אותם משלוותם. "אחרי אירוע חטיפת החיילים הם מורגשים עוד פחות. הציפייה מהם היא שיהיו יותר אקטיווים, שיבצעו פעילות מניעתית וקודם כל שיתמקמו נכון". כך פורסם ב"הארץ".

עוד טוענים בצה"ל כי עמדות יוניפי"ל ממוקמות הרחק ממוקדי החיכוך. לטענת קצינים בפיקוד צפון מדובר במדיניות מכוונת. "הם עושים את המינימום, פירוש הדבר, לא עושים כלום. ראש קטן".

כוחות יוניפי"ל התפרשו לאחר נסיגת צה"ל בתשע עמדות לאורך הגבול, כולן בשטח לבנון. דובר יוניפי"ל, טימור גוסקל, מכיר את הטענות הישראליות ואינו מבטל אותן על הסף. "זו אחריותה של ממשלת לבנון. יוניפי"ל לא יכול למלא תפקידים של השוטרים הלבנונים", אמר. ולצורך המחשה סיפר כי בעמדת יוניפי"ל ליד קבר הרב אשי, ביקשו אנשיו מהאזרחים הלבנונים לחדול מידויי אבנים אולם הללו השיבו לטענתו, זו המדינה שלנו כאן וזכותינו לעשות מה שאנו רוצים. "נו, מה אפשר לעשות" שאל גוסקל, "אין לנו זכות לעצור אותם או לפעול נגדם".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully