וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעומאר של "הסמויה" ועד "אימפריית הפשע": ראיון עם מייקל קנת' וויליאמס

טלי שריזלי, ניו יורק

19.1.2012 / 7:35

מייקל ק. וויליאמס גילה על בשרו שהחיים לא קלים יותר כשאתה עומאר מ"הסמויה". בראיון, הוא מספר איך התפקיד ב"אימפריית הפשע" הציל לו את הקריירה. בלעדי

למעלה מחמש שנים מייקל קנת' וויליאמס חרך את המסך הקטן באחד התפקידים הבולטים ביותר בטלוויזיה - עומאר ליטל מ"הסמויה". מי שעד לפני עשר שנים עזר לאמו בפעוטון שלה בימים וניסה את מזלו כרקדן לצדו של MC האמר בלילות, גילם את הדמות שנשיא ארצות הברית אובמה בחר בה כאהובה עליו בטלוויזיה. וויליאמס זכה להצלחה בלתי רגילה בתור האיש שהשליט טרור בשכונות העוני של בולטימור כשהוא חמוש בנשק, צלקת לאורך פניו וזהות מינית ייחודית בעולם הפשע המאצ'ואיסטי. כאשר הסדרה ירדה מהמסך היה נדמה כי כל הקלפים פתוחים בפניו.

אבל מסתבר שגם תפקיד איקוני בסדרת מופת הוא לא תעודת ביטוח לכלום. למעשה, התפקיד הבא של וויליאמס כמעט חיסל לו את הקריירה. אחרי "הסמויה" וויליאמס המשיך לסדרה ''הפילנתרופ'' של NBC, שעוד לפני עלייתה לאוויר כבר היו שמועות שהיא לא תעבור את סבב הפיילוטים. באותו הזמן שמע וויליאמס על סדרה חדשה שמתבשלת סביב עולם הגנגסטרים של שנות העשרים באטלנטיק סיטי. בתור אחד שלמד דבר או שניים מהרחוב בשכונת ילדותו פלאטבוש שבברוקלין (הצלקת על פניו היא תוצאה של קטטת רחוב ביום הולדתו ה-25) הוא לא בחל בצעדים שהיו עלולים להתפרש כנואשים. וויליאמס צילם את עצמו על קלטת ושלח את זה למפיקים – כך בלי אודישן ועם חוסר וודאות לגבי העתיד, הוא הצליח לקבל את התפקיד של צ'אלקי ווייט, השחור היחיד בין מקורביו של נאקי תומפסון בסדרה המצוינת ''אימפריית הפשע".

"אולי באופן בלתי מודע אני נמשך לאפלה של הדמויות האלה. אני אוהב את הכאב, את המאבק", מתוודה וויליאמס בראיון כן וחסר גינונים לרגל עליית העונה השנייה של "אימפריית הפשע" (שתשודר החל מיום שבת ב-yes Oh), "אני יכול להגיד בפה מלא שאני נמשך לאותן דמויות יוצאות דופן – דמויות מאד לא נורמליות המנסות להתקיים, להתאים לנורמה".

תענוג: המיטב של עומאר ב"הסמויה"

כך מצא את עצמו וויליאמס שוב בבית החם של HBO, עם המפיק מרטין סקורסזה ועם הבמאי טים ואן פאטן שגם ביים פרקים ב"הסמויה". באופן די מפתיע החשש שייתקע ב"תפקיד חייו" מהסדרה ההיא, בדומה למקרה ג'יימס גנדולפיני וטוני סופרנו, דווקא לא הדאיג אותו. "זה לא היה משהו שתכננתי", עונה וויליאמס בתשובה לשאלת הטייפ-קאסט, "זה הכל עניין של גורל ואני רק אסיר תודה לקבל את התפקידים האלה ולגלם אותם בכבוד. אני מרגיש שאני הדמויות האלה, אני גאה לגלם אותם. אנשים שואלים אותי – האם אתה מפחד שתהפוך לטייפ-קאסט? ואני עונה להם 'לא, אני מפחד להיות מובטל''.

ייתכן שהפחד הזה מן האבטלה תרם גם הוא למעבר הטבעי של וויליאמס מנעליו המורכבות של עומאר לנעליים הקצת יותר מצוחצחות, אך נוטפות לא פחות דם של צ'אלקי. "אני מכיר אותם (את הדמויות: ט.ש), אני גדלתי איתם – אני יודע מיהם, מי ההורים שלהם, הדודים שלהם, מה הם עושים כשהם קמים בבוקר, אני מכיר את האנשים האלה. לכן אולי קל לי לשחק אותם".

וויליאמס, שנשמע ונראה הרבה פחות קשוח מדמויותיו הטלוויזיוניות המעוותות למדי, הצליח באופן די מפתיע לייצר אהדה כמעט בלתי מוסברת של הקהל כלפיהן. "אף אחד לא היה חושב או מדמיין, על דמות כזו, של שחור גדול, חמוש ברובה אוטומטי, הומו מחוץ לארון, גנגסטר, שודד, שיהיה אהוד ומקובל בצורה כזו", מודה וויליאמס. "אפילו אני לא האמנתי, אבל זו גם העבודה שלי – להגיד 'כן הוא יכול'". לדבריו, "אנשים אהבו את עומאר בגלל הכנות שלו. הוא היה אדם אמיתי, לא הסתיר דבר ואולי יותר מכל הוא היה נאמן, אנשים מתחברים לזה".

באותו האופן, אף אחד לא היה חושב שצ'אלקי וויט - שזכה לכינוי בשל נטייתו לחנוק את קורבנותיו במו ידיו - יסתובב כמו טווס, יחנוק אנשים ויחתוך אצבעות ועדיין יריעו לו בצורה כזו. כך שמצד אחד, וויליאמס אוהב את הדמויות שאותן הוא מגלם ומצד שני עדיין מוזר לו שהן זוכות לאהדה בקרב הצופים. "עכשיו אנשים גם לא רוצים שיקרה לו (לצ'אלקי: ט.ש) כלום, כל הזמן אנשים אומרים לי ברחוב 'רק שלא יהרגו את צ'אלקי, אני לא רוצה שצ'אלקי ימות' ואני כאילו 'אתם יודעים שהוא אדם רע?כן?'".

הטריילר לעונה השנייה של "אימפריית הפשע"

''אימפריית הפשע'', שכבר בעונתה הראשונה זכתה לשבחי המבקרים, אחוזי צפייה גבוהים ופרסי גלובוס הזהב וגילדת השחקנים, בלטה מהרגע הראשון בליהוק השחקנים שלה. אסופת השחקנים שגיבשו ב-HBO היא כה איכותית שמוזר היה שדווקא אחד ממפגני המשחק המדהימים ביותר, זה של וויליאמס, זכה לזמן מסך מוגבל בעונה הקודמת. אבל בעונה השנייה צ'אלקי הופך ליחיד שעוד נותר לצידו של נאקי תומפסון ותפקידו גדל בהתאמה. בעוד כולם חורשים מזימות נגד נאקי – שיקגו, ניו יורק, חבריו, אנשי החוק, הקלו-קלוס-קלאן – צ'אלקי קיבל את השורה החשובה ביותר בטריילר לעונה השנייה: ''אתה הולך לעשות בית ספר לדפוקים האלה''.

וכך העונה צ'אלקי זוכה לזמן מסך מורחב שמאיר בעיקר את מערכת היחסים בינו לבין נאקי. "מערכת היחסים הזו מעניינת כי למרות שנראה שאין לכאורה שני אנשים שונים יותר, החיים בעולמות נפרדים, הם בעצם מאוד מאוד דומים", אומר וויליאמס, "הם שניהם מוקצים. העניין הוא שצ'אלקי רגיל לזה ואילו נאקי פתאום מוצא את עצמו כמוקצה ואנחנו רואים איך ולמה נוצרת הברית בין השניים".

יתרה מכך, הגיבוי של נאקי הוא לא ההקשר היחידי בו פוגשים את צ'אלקי בעונה השנייה. "העונה הזו אנחנו הולכים לגלות צד חדש לגמרי של צ'אלקי", מספר וויליאמס בחיוך. "הרגישות שלו, המשפחה שלו, איך הוא מתנהל איתם. נשמע את המילה 'צדק' יוצאת מהפה שלו הרבה פעמים", וויליאמס מגחך, "אבל הרבה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתם יודעים שהוא אדם רע, כן? מייקל ק' וויליאמס בתפקיד צאל'קי ווייט/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל לא רק פושעים יש בארסנל של וויליאמס. השנה הוא הפתיע בתפקיד בלתי רגיל בסרטו של טוד סולונדז ''חיים בזמן מלחמה'', והציג מעין המשך ישיר לתפקיד אותו גילם פיליפ סימור הופמן בסרט הקודם של סולודנז ''אושר''. מעניין לגלות כי גם בשביל התפקיד הזה, וויליאמס היה צריך להילחם. "אחרי ''הסמויה' זה לא שקיבלתי פתאום הרבה הצעות לסרטים. מרגע ששמעתי על התפקיד בסרט של סולונדז רציתי אותו", מספר וויליאמס. "טוד בכלל לא רצה שאני אעשה אודישן, הוא לא רצה לפגוש אותי. כשהוא ראה את הצילום שלי הוא אמר לא, 'הבחור הזה יותר מדי מגניב לתפקיד'. כשכבר הוא הסכים לפגוש אותי, אחרי חמש דקות, הוא אמר שעכשיו הוא ממש, אבל ממש משוכנע שאני לא האדם המתאים לתפקיד. אבל אז התחלתי לקרוא את השורות של התפקיד, והוא התעלל בי איזה שעתיים ואחרי שהוא חפר בי עמוק אני יצאתי משם, ובאמצע רחוב עמוס, אי שם בלוס אנג'לס התחלתי לבכות כמו תינוק. והתפקיד הזה, זה לא שהוא נכתב לאדם שחור, או לבן, הוא פשוט תפקיד טוב והוא נתן לי צ'אנס".

בינתיים וויליאמס לא מחכה לתפקידים הבאים שעליהם יצטרך להילחם, אלא חושב על פרויקטים שהוא עצמו יוכל ליצור. לאחרונה הקים חברת הפקה בשם פרידום שכרגע עובדת, בין היתר, על סדרת טלוויזיה שעוסקת בקהילות החסידית והקאריבית החיות זו לצד זו בשכונה פלאטבוש בברוקלין, איפה שוויליאמס עצמו גדל. "הבעיה היחידה עם 'הסמויה' ועם 'אימפריית הפשע' היא שהן הציבו רף מאד גבוה מבחינת איך שטלוויזיה צריכה להיעשות ולהיראות", מספר וויליאמס, "כך שיש לי סטנדרטים מאד גבוהים לעמוד בהם מבחינת כתיבה והנושאים שמעניין אותי לפתח". לפי שעה לוויליאמס אין תוכניות להתייצב שוב מול המצלמה והוא מעדיף להישאר מאחורי הקלעים כמפיק בלבד.

כשהוא נשאל על ירידתה של "הסמויה" מהמסך, מספר וויליאמס כי שמח "לקבל חיזוקים שאנשים רוצים לראות עוד. זו הרגשה מעוררת ענווה. אנשים מריעים לי כאדם, כשחקן. זה ממש קול". לנו, אם כן, רק נותר לקוות שהתגובות החמות שקיבל אחרי משחקו ב"הסמויה" ואלה שעוד יגיעו ודאי על "אימפריית הפשע" יגרמו לו לשנות את דעתו ולהתייצב מול המצלמה עם תצוגת המשחק הכה ייחודית שלו. איבדנו אותו פעם אחת כעומאר, וזה הספיק.

"אימפריית הפשע": עונה 2 לא פחות מדהימה מהראשונה
מעריצים את עומאר מ"הסמויה"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully