וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב חדש בקהיר: בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק

ניר יהב

17.1.2012 / 8:45

העיתון "אל-חיאת" דיווח כי בני משפחתו של בכיר חמאס שוהים מזה שבועיים בבירת מצרים שם הם מחפשים מעון בפרויקט במזרח העיר. עוד דווח כי חאלד משעל לא יתמודד על ראשות חמאס

סגן ראש השלכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, עזב עם בני משפחתו את דמשק ועבר להתגורר בקהיר – כך דיווח הבוקר (שלישי) העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון. גורם המקורב לאבו מרזוק סיפר לעיתון כי בני משפחתו של אבו מרזוק נמצאים מזה כשבועיים בקהיר כדי למצוא דירה מתאימה וכי ככל הנראה הם הולכים להתגורר בפרויקט מגורים חדש במזרח קהיר. לפי הדיווח, מצרים אישרה לאבו מרזוק לעבור לשטחה אך דרשה ממנו שיפסיק את פעילותו הפוליטית.

"נדמה כי המגורים בסוריה אינם נוחים יותר למנהיגי חמאס, בעיקר במישור הביטחוני, ולכן הם מעבירים את בני משפחותיהם מדמשק למדינות ערביות שכנות", מסר הגורם. על פי הדיווח, בני משפחתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, עברה באחרונה להתגורר בעמאן בירת ירדן. כך עשו גם משפחות של יתר בכירי הארגון הנושאים אזרחות ירדנית. העיתון דיווח כי משפחתו של בכיר חמאס עימאד אל-עלמי העדיפה לעבור להתגורר ברצועת עזה למרות הסתייגויותיהם של מנהיגים רבים בחמאס מצעד זה".

בתוך כך, העיתון אישר הבוקר דיווחים מאתמול לפיהם חאלד משעל אינו מתכוון להתמודד שוב על תפקיד ראש הלשכה המדינית של חמאס בבחירות הפנימיות של הארגון שצפויות להיערך בקרוב. גורמים בכירים בחמאס העריכו כי מי שיתפוס את מקומו יהיה ככל הנראה ראש ממשלת חמאס ברצועה, איסמעיל הניה, או סגנו של משעל, מוסא אבו מרזוק.

"מועצת השורא של חמאס היא זו שבוחרת את ראש הלשכה המדינית של הארגון", אמרו. להערכתם, משעל צפוי לבקש מהמועצה שלא להעמיד את עצמו לבחירה. אתמול דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען' כי משעל לא יתמודד לתפקיד משום שעל פי התקנון הוא רשאי לכהן בתפקיד רק שתי קדנציות.

עוד בנושא:
"אסד התעלם ממשעל, בכירי חמאס עוזבים לירדן"
מצאו בית חדש: משרדי חמאס יעברו מדמשק לטוניסיה
פגישת פיוס? אסד צפוי להיפגש בדמשק עם משעל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully