וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: סתיו שפיר נעצרה בפינוי מאהל שכונת התקווה

עם שוך הסערה, החלו פקחים לפנות את האוהלים שעמדו בסימן ההפגנה האלימה בשבוע שעבר. ארבעה פעילים שהפרו צו הרחקה מהמקום נעצרו. "המדינה עושה אותנו חולים"

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: יאיר דניאל)

שמונה ימים לאחר ההפגנה האלימה במאהל מחוסרי הדיור בשכונת התקווה בתל אביב, פינתה הבוקר (ראשון) עיריית תל אביב את האוהלים שנותרו במקום. ארבעה בני אדם, בהם סתיו שפיר, ממובילות המחאה החברתית בקיץ נעצרו במהלך הפינוי. לטענת המשטרה, הם נעצרו משום שהפרו צו הרחקה מהמקום.

"אין לי קורת גג. עם המענק שהעירייה נתנה שילמתי חוב לבעל הבית ואין לי כסף לשלם שכר דירה. מה אני אעשה? לאן אני אלך עם הילדים שלי לאן הם יחזרו מבית הספר?", מיררה רחל טייב, אחת מדיירות המאהל בבכי. "המדינה עושה אותנו חולים, לא אכפת להם מאתנו", הוסיפה. "איך חולדאי ישן בלילה? מי השופט שחתם על הצו הזה?", קרא ד"ר הני זובידה, פעיל חברתי במאהל, "במקום טנקים ומטוסים שידאגו לקנות דירות לילדים פה. זאת העירייה העשירה בארץ - שידאגו לתושבים שלה".

"הגיעו הבוקר פקחים ופינו אותי ואת כל הציוד שלי", סיפר משה, מדרי המאהל. "לא אמרו לי מילה, אין לי מושג איפה התרופות שלי שאני צריך לקחת אותן", הוסיף. תמיר חג'ג', אף הוא פעיל מחאה הבטיח כי הוא וחבריו ימשיכו להקים עוד מאהלים. "איפה השר כחלון שצריך להיות כאן?", שאל חג'ג', "יש להם כסף לשוטרים ופקחים אבל אין להם כסף לרווחה".מפוני המאהל והפעילים יקיימו הפגנה מול עיריית תל אביב היום בשעה ארבע אחר הצהריים במחאה על הפינוי.

מעיריית תל אביב נמסר כי "אפשרנו להקים בגן התקווה באופן זמני מאהל מחאה על רקע מצוקתם של עשרות אלפי מחוסרי הדיור בארץ, הסובלים ממדיניותה של ממשלת ישראל שהביאה לצמצום משמעותי של מלאי הדיור הציבורי, ולא עדכנה את גובה בסיוע בשכר דירה לזכאים".

עוד נמסר מהעירייה כי "בשל מצבם הייחודי של יושבי 'מאהל התקווה' ולאור ההבנה כי מרביתם נתונים במצוקה, איפשרה העירייה את שהותם בגן הרבה מעבר למאהלים אחרים בעיר. במקביל, פעלה העירייה מול משרד הרווחה לאישור מענק כספי חד פעמי המיועד לשכר דירה ואף הכפילה סכום זה, על מנת לאפשר להם למצוא קורת גג לתקופת החורף. לפי כך, קיבלו 47 משפחות מיושבי המאהל מענק בסך 6,270 שקלים לבודדים ו-10,000 שקלים למשפחה. זאת בנוסף לסיוע בשכר הדירה הניתן להם על ידי משרד השיכון, בסך 600-1,400 שקלים בחודש".

שפרה ביטון מדרות המאהל אמרה הבוקר לוואלה! חדשות כי "זה יום עצוב מאוד. זרקו פה לאנשים את כל הדברים למכולות וחסמו פה את כל האזור שלא נוכל להביא תגבור, אבל אנחנו נמשיך להיאבק".

במהלך ההפגנה במוצאי השבת שעברה נעצרו 23 פעילים, ביניהם אחת ממובילות המאבק החברתי בחודשים האחרונים, סתיו שפיר. מאות בני אדם השתתפו בהפגנת המחאה וחלקם התעמתו עם כוחות המשטרה. בשלב מסוים העימותים החריפו והמפגינים חסמו לתנועה את צומת הרחובות ההגנה ויגאל אלון.

עדכון ראשון - 9:48

עוד בנושא:

הדיווח על ההפגנה בשבת שעברה שבה נעצרו 23 פעילים
בין העצורים בהפגנה בשבת שעברה: סתיו שפיר
דרי מאהל התקווה: "נילחם עד טיפת הדם האחרונה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully