וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיטניק מול חופי איטליה: 4,200 פונו מספינה טובעת

שעתיים בלבד לאחר שהחל, שייט התענוגות הסתיים כמו סצינה מסרט: ספינת הפאר "קוסטה קונקורדיה" עלתה על שרטון והחלה לשקוע. "הכוסות פשוט נפלו מהשולחן". 6 נהרגו בעת החילוץ

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

שישה בני אדם נהרגו הלילה (שבת) במהלך מבצע הצלה רחב היקף מול חופי איטליה, לפינוי 4,200 נוסעי ספינת תענוגות גדולה שעלתה על שרטון והחלה לטבוע. הספינה הנקראת "קוסטה קונקורדיה" ואורכה 290 מטרים, עזבה את נמל סבונה אמש והחלה בהפלגה ים תיכונית בת שבעה ימים. ברשת סקיי ניוז דווח כי לאחר שעתיים בלבד, הספינה עלתה על שרטון בקרבת האי גיגליו ומים החלו למלא את בטנה, אך קברניטי הספינה אמרו כי "עדיין מוקדם לקבוע מה גרם לספינה לטבוע". בין הנוסעים שעל הספינה 3,200 נופשים ו-1,023 אנשי צוות.

ראש עיירת החוף הסמוכה שבמחוז טוסקנה סיפר כי הם נמצאים במצב חירום וערוכים לקלוט את כל נוסעי הספינה שפונו. ואילו חברת השייט שבבעלותה הספינה מסרה כי היא פתחה בחקירה לבירור נסיבות הטביעה. אך לצד זאת היו דיווחים כי כוחות ההצלה נתקלו בקשיים בחילוץ הנוסעים האחרונים בספינה וכי לאור זאת ישנו חשש שיהיו אבדות נוספות בנפש. עוד דווח כי כתוצאה מהאירוע ישנם גם מספר פצועים, שניים מהם במצב קשה.

משמר החופים האיטלקי הוזעק מיד למקום והנופשים שעל הסיפון הונחו ללבוש חגורות הצלה ולעלות על ספינות ההצלה, ובמהרה הספינה החלה נוטה לצד אחד. לצד זאת דווח על מספר נוסעים שקפצו למים, אך דווח כי איש לא נפגע כתוצאה מכך. לוציאנו קסטרו, שהיה על סיפון הספינה אמר לתקשורת האיטלקית כי "היינו באמצע ארוחת הערב כשפתאום האורות בספינה כבו. זה נראה היה כשם שהספינה פגעה במשהו ואז שמענו רעש חבטה חזק והכל נפל על הרצפה".

לדבריו, "הקפטן הגיע מיד לחדר האוכל ואמר שאירעה תקלה חשמלית, אך זה היה נראה מוזר מכיוון שהספינה החלה כמעט באופן מיידי לטות הצידה. הכוסות פשוט נפלו מהשולחן". הנוסע המבוהל המשיך וסיפר כי "מיד לאחר מכן אמרו לנו ללבוש חגורות הצלה ולעלות על סירות ההצלה, רק ליתר ביטחון". עוד אמר כי למרות זאת "הייתה פאניקה גדולה על הסיפון".

מארה פארמג'אני, נוסעת נוספת שהייתה על הסיפון, סיפרה כי "זה היה ממש כמו סצינה מ'טיטניק'. יכולנו מיד להבחין שהספינה פגעה במשהו ושזו לא הייתה תקלה חשמלית כמו שאמרו לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully