וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המודיעין האיראני היה מעורב בתכנון וביצוע חטיפתו של טננבאום"

18.10.2000 / 8:49

עיתון סעודי: סוחר נשק טוען כי חטיפת טננבאום בוצעה על ידי מנגנון מודיעין החוץ האיראני בתיאום עם ארגון החיזבאללה; לדבריו התבקש על ידי המודיעין האיראני לאסוף מידע על מספר ישראלים העובדים בחברה שוויצרית; "טננבאום היה בקשר עם איש עסקים איראני"

מאת שי שריג

מקור איראני מהימן, מאשר כי לאיראן היה חלק בלתי נפרד בתכנון וביצוע חטיפת הקצין הישראלי, אלחנן טננבאום. המקור האיראני - סוחר נשק, שביקש להישאר בעילום שם מגלה בראיון ליומון הערבי הנפוץ "א-שרק אלאווסט", כי מנגנון מודיעין החוץ האיראני הוא שאחראי, תוך תיאום עם ארגון החיזבאללה הפועל בלבנון, לחטיפתו של אלוף משנה במיל' אלחנן טננבאום, שהגיע לביירות ושם נחטף על ידי החיזבאללה.

הסוחר האיראני מספר כי גורם בכיר במודיעין האיראני יצר עמו קשר, כששהה בלארנקה שבקפריסין כחודש לאחר נסיגת צה"ל מלבנון. לדבריו, האיש דיבר איתו על תוכנית לחטוף שלושה סוכנים ישראלים, העובדים בחברת אלקטרוניקה שוויצרית המייצאת מוצרים למזרח התיכון ולאסיה. כמו כן, ממשיך הסוחר האיראני ומגלה, כי נמסרו לו שלושה שמות של ישראלים, ומשימתו הייתה לאסוף עליהם מידע, על מצבם הכספי ועל עיסוקיהם הכלכליים. אחד משלושת השמות, לטענתו, היה אלחנן טננבאום. את שני השמות הנוספים הוא סרב למסור. עוד מגלה המקור האיראני, כי טננבאום היה בתקופה האחרונה בקשר ישיר עם איש עסקים איראני, שהכיר באחת מנסיעותיו בחו"ל, וייתכן שגם הוא סייע בחטיפת טננבאום.

גורמי מודיעין בארגנטינה סבורים כי עימאד מורנייה, ראש מנגנון המבצעים בחיזבאללה הפועל מאיראן, הוא שתכנן את מבצע חטיפת טננבאום. מורנייה הוא האיש האחראי על פיצוץ שגרירות ישראל בארגנטינה בשנת 92'.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully