וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי החיילים שנחטפו: "הטענה כי בנינו לא היו במקומם היא שקרית וחסרת אחריות"

18.10.2000 / 7:08

במכתב לרמטכ"ל הם כותבים כי הטענה הזו הובילה לגל השמועות כאילו החיילים היו בדרכם לעסקת סמים; עוד אומרים ההורים כי על חיילי הגדוד בו שירתו בניהם הוטל עומס רב שפגע בתפקודם והם זכו ליחס מזלזל; ההורים דורשים תחקיר מעמיק

עשרה ימים לאחר חטיפת שלושת חיילי יחידת ההנדסה על ידי החיזבאללה מותחים הוריהם ביקורת נוקבת על צה"ל. במכתב לרמטכ"ל כותבים הוריהם של בנימין אברהם, עדי אביטן ועומר סועאד כי הטענה כאילו החיילים לא היו אמורים להיות במקום ממנו נחטפו היא שיקרית. "ההכרזה המהירה וחסרת האחריות הזו סיפקה קרקע פוריה להפצת שמועות זדוניות ושקירות שמדובר בעסקת סמים" וקובלים על כך שעבר שבוע עד שדובר צה"ל הכחיש את השמועות.

במכתב שהעתקיו נשלחו גם לאלוף פיקוד הצפון, גבי אשכנזי וליו"ר ועדת הביטחון של הכנסת, דן מרידור, מוסיפים ההורים כי על החיילים בגדוד הוטל עומס משימות רב מדי והם סבלו ממחסור בשעות שינה. לדבריהם על החיילים הוטלו משימות שמירה ואבטחה במשך למעלה מ-12 שעות וכי גם בשעות המנוחה הוטלו עליהן משימות שוטפות ובמשך תקופה ארוכה ישנו החיילים רק כשעתיים בלבד ביממה.

ההורים מוסיפים כי תלונות החיילים לא זכו לטיפול מצד מפקדיהם, אלא ליחס מזלזל ואף משפיל. לטענתם עומס המשימות הוא שגרם לתפקוד הלקוי של החיילים במשימותיהם.

ההורים אף דורשים להשלים את התחקיר בעניין "עד אחרון חיילי היחידה" וללא המפקדים הישירים. דובר צה"ל מסר בתגובה כי "כל נושא החקירה נמצא בתחקיר".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully