וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנון רובינשטיין פורש מהכנסת

לירון מרוז

1.7.2002 / 15:24

רובינשטיין, משפטן בהשכלתו, יתמנה לדיקן הפקולטה למשפטים במרכז הבינתחומי בהרצליה; את מקומו בכנסת יתפוס בנימין טמקין, שכיהן בעבר כמזכ"ל מועצת רצ והיה חבר בכנסת ה-13

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אמנון רובינשטיין (מרצ), מתכוון לפרוש בחודש נובמבר מחברותו בכנסת. רובינשטיין, בן 71, כיהן כ-25 שנים בכנסת, מאז שנת 1977. רובינשטיין, פרופ' למשפטים בהשכלתו, יתמנה לדיקן הפקולטה למשפטים במרכז הבינתחומי בהרצליה. את מקומו בכנסת יתפוס בנימין טמקין, שכיהן בעבר כמזכ"ל מועצת רצ והיה חבר בכנסת ה-13.

לאחר מלחמת יום הכיפורים ייסד רובינשטיין עם עמיתיו את תנועת "שינוי", שקמה כתנועת מחאה. הוא נכנס לראשונה לכנסת בשנת 1977. לקראת הבחירות לכנסת התשיעית (1977) חברה שינוי ליגאל ידין ז"ל, ויחד הקימו את תנועת ד"ש (דמוקרטית-שינוי). המפלגה זכתה ב-15 מנדטים והופעתה נחשבת עד היום לאחד הגורמים למהפך הפוליטי הראשון בתולדות ישראל.

שינוי פרשה, רובינשטיין נשאר

החברות בד"ש לא החזיקה מעמד זמן רב, ובבחירות לכנסת ה-10 (1981) התמודדה שינוי ברשימה עצמאית. כך היה גם בבחירות לכנסת ה-11 (1984) ולכנסת ה-12 (1988). ב-1984 מונה לשר התקשורת בממשלת האחדות עד התפטרותו ב-1987.

ב-1992 חברה שינוי בראשותו של רובינשטיין לרצ ולמפ"ם לייסוד גוש המפלגות מרצ. רובינשטיין מונה לשר המדע והטכנולוגיה ולשר האנרגיה והתשתיות. לאחר סבב תיקים בממשלה, החליף את שולמית אלוני כשר החינוך, התרבות והספורט. לקראת הבחירות לכנסת ה-15. ב-1999, פרש ח"כ אברהם פורז ממרצ והקים מחדש את שינוי. רובינשטיין בחר להישאר במרצ.

לפני יותר משלוש שנים קיבל מזכיר הכנסת טלפון מאדם אלמוני שהציג עצמו כפרופסור מבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים, והודיע על מותו כביכול של רובינשטיין. יו"ר הכנסת, אברהם בורג, ספד לרובינשטיין, אך במהרה התברר כי השמועות על מותו היו מוקדמות. בפברואר השנה נפתח משפטו של זלמן וינדר, הידוע בשם זלמן שושי, בחשד כי הוא מסר למזכיר הכנסת את ההודעה הכוזבת.

יו"ר מרצ, ח"כ יוסי שריד, הביע צער על פרישתו של רובינשטיין מהכנסת וציין כי הוא בלט בכנסת בכישוריו וביושרו. "יותר משהכנסת תחסר לרובינשטיין, רובינשטיין יחסר לכנסת", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully